Kuinka rasittavaa/kallista sukunimen vaihto on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.......

Vieras
Eli jos menee naimisiin ja vaihtaa sukunimen, tuleeko esim. uusi pankkikortti automaattisesti tai soittamalla ja pitääkö maksaa? Entä kelakortti, s-etukortti, ajokortti, passi jne.? Mulla on v. 2006 otettu 10 vuoden passi eli kokonaan uusi sitten varmaan otettava... kuulostaa rasittavalta kaikki. Töissäkin sähköpostiosoite varmaan muutettava :( Ja puolet luulee soittaneensa töissä väärään numeroon, kun vastaankin eri nimellä. Jos edes osaan uutta nimeä käyttää :) miten siihen edes tottuu?

kaikki mitkä päivittää tietonsa väestörekisteristä toimittaa automaattisesti uudet kortit ( pankista saa nopeammin kun soittaa sinne), bonus kortit on sama vaikka ovat vanhalla nimellä, sitten kun ne alkaa temppuila voi päivittää uuden nimen. ajokortti maksoi jonkun kympin, kun piti kuvat ottaa. passi maksaa sen minkä maksaa.
Nimeen tottuu sitten kun tottuu, vieläkin välill mietin ketä ne kutsuu kun maija heikkistä kysytään kun ennen se oli liisa kurkinen.

Mä vaihdoin sukunimen avioliiton myötä 5v sitten, eikä mulla ole vieläkään uudella nimellä olevaa ajokorttia...on unohtunut hankkia uusi. Myös jokunen muu kortti on vanhalla nimellä.

Yhteistyössä