Kuinka plajon teidän 2v katsoo TV:tä/videoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh

Vieras
Jotenkin aivan järkytyin, kun vierailin ystäväni luona ja hänen 2-vuotiaansa meni DVD-kaapille, avasi sen ja halusi katsoa jotain lastenohjelmaa... Siis järkytyin siitä, miten PALJON DVD-levyjä siellä oli! Varmasti monta kymmentä. Lapsi valitsi jonkun ohjelman ja äitinsä sanoi sen olevan lapsen lemppari. Ystäväni kyseli, onko minun saman ikäisellä lapsellani lempilastenohjelmia ja katsooko paljon TV:tä... Joskus kyllä katsoo Pikku Kakkosta, mutta ei koskaan jaksa edes kokonaan sitä aikaa olla TV:n ääressä. Vain jotkut tietyt ohjelmat siinä kiinnostavat. Eikä meillä ole yhtäkään DVD-levyä lapselle.

Onko ihan normaalia, että lapsi katsoo paljon TV:tä/omistaa jo monia kymmeniä DVD-levyjä?

No kyllähän voi olla jos pojan äiti on halunnut kerätä niitä lapselleen. Minäkin keräilen leffoja pojulleni, siinä mun mielestä mitn ihmeellistä ole :xmas: Niin paljonko ystäväsi lapsi sitten katsoo telkkuu? Täällä tv koko ajan päällä eikä poikaa se hirveesti kiinnosta, välillä jää katsoo telkkuu..

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Jotenkin aivan järkytyin, kun vierailin ystäväni luona ja hänen 2-vuotiaansa meni DVD-kaapille, avasi sen ja halusi katsoa jotain lastenohjelmaa... Siis järkytyin siitä, miten PALJON DVD-levyjä siellä oli! Varmasti monta kymmentä. Lapsi valitsi jonkun ohjelman ja äitinsä sanoi sen olevan lapsen lemppari. Ystäväni kyseli, onko minun saman ikäisellä lapsellani lempilastenohjelmia ja katsooko paljon TV:tä... Joskus kyllä katsoo Pikku Kakkosta, mutta ei koskaan jaksa edes kokonaan sitä aikaa olla TV:n ääressä. Vain jotkut tietyt ohjelmat siinä kiinnostavat. Eikä meillä ole yhtäkään DVD-levyä lapselle.

Onko ihan normaalia, että lapsi katsoo paljon TV:tä/omistaa jo monia kymmeniä DVD-levyjä?

Meillä 2.5v poika, jolla 2 DVD-levyä. PÄivittäin katsoo pikkukakkosen ja iltasaduksi jonkun pätkän jotain lastenohjelmaa digiboxilta esim pingu. Kirjaa lukisin mielummin, mutta poika jostain syystä piristyy siinä. DVD-elokuvaa katsoo esim sairaana tai jos on joku tilanne päällä jolloin pitää saada lapsi hetkeksi pois jaloista.

Meillä just 2v täyttänyt,ei jaksa kerkittyä yhtään,ei edes pikkukakkosesta yhtä ohjelmaa malta katsoa.Tiedän kyllä monia,josta katsoo ihan pienestä asti.Isosiskoansa alkoi kiinnostaa joskus 3,5v videoiden katselu.

Alkuperäinen kirjoittaja ei:
Meillä just 2v täyttänyt,ei jaksa kerkittyä yhtään,ei edes pikkukakkosesta yhtä ohjelmaa malta katsoa.Tiedän kyllä monia,josta katsoo ihan pienestä asti.Isosiskoansa alkoi kiinnostaa joskus 3,5v videoiden katselu.

Meilläkin alkoi pikkukakkonen kiinnostaa vasta joskus 2v4kk. Elokuviakaan ei kyllä jaksa katsoa kuin hetken. Meillä telkkari ei muutenkaan ole päällä päivisin koskaan.

no musta siinä ei oo mitään pahaa vaikka perhe omistas 100kpl dvd elokuvia,sehän on vanhempien päätettävissä kuinka paljon ja usein niitä katotaan ;)
meillä nuo 2-vuotiaat ei juuri tellua kato,mitä nyt amuisin hetkisen malttavat kattoa ja hyllystä löytyy vaikka kuinka paljon lasten dvd elokuvia :)

No mulla hieman alle 2v mutta katsoo n. 1 dvd:n päivän aikana ( tomi traktoria tai tuomas veturia )Televisio on kyllä aika paljon auki mutta ei se siitä katso kuin mainokset :D

meillä on kyllä ihan hirveesti DVD piirrettyjä...mutta lähinnä mulle :D
ja siis ikärajanakin monissa 7 joten ei tolle 2v8kk sovi.ehkäpä siis heilläkään ei ne kaikki ollut lapselle katottavaks...
mutta tuo kattoo aamulla piirretyt ja illalla vielä jotain.kipeenä saa kattoo enemmän jos jaksaa tai jos mun täytyy saada äkkiä kouluhommia tehtyä niin laitan esim.muumijakson pyörimään.
joskus taas voi olla monta päivää kattomattakin!

Ei tyttöä (1v 10kk) hirveästi kiinnosta. Silloin kun vielä meillä oli plustv, hän katsoi pinkkupoppoota: meni ihan pöpöksi alkumusiikin kuullessaan =)
Isoveljen pleikan pelaamista katsoo joskus.

En muista miten meni silloin mutta 8vuotias katsoo telkkaria/pelaa puolituntia viikossa....ei edes kiinnosta poikaa moinen touhu. Ainoastaan kipeänä saattaa katsella omasta dvd-soittimestaan pitkin päivää, joka sekin on siis harvinaista. 15vuotia on melkein samanlainen....itse katson paljon, kun liikkua ei voi ja kiva tehdä töitä samalla kun telkusta tulee jotain kivaa....muuttuu sekin kyllä kohta :D tosin teen nytkin töitä vaikka koko aamun tässä koneella olen ollut :/

2,5-vuotias ja ei katso juuri yhtään. Joskus hyvin harvoin joku muumi tai pikkukakkonen, en edes muista mitä dvditä meillä on kaapissa, jokunen kappale lahjaksi saatuja ja taitaa olla avaamattomia. Ei ole tullut mitään tarvetta istuttaa lasta tvn ääreen kun tekemistä on koko ajan muutenkin.

meillä on varmaan 30-40 lasten dvd-elokuvaa ja piirrettyä. Minä niitä olen haalinut, koska rakastan animaatioita. Kyllä meidän 2,5v noita on katsonut. Ensin titinallea ja nyt Pingua ja Robin hoodia (joka on ihan lemppari ) Myös Olipa kerran elämä-sarja on suuri suosikki.

tyttö 2v ja melki koko ikänsä seurannut sub juniorilta pienten ohjelmia. myös teletappi maisa ja pororo dvdt kiinnostaa. ei mua haittaa. just olimme koko perhe tänään jäällä pilkkiretkellä ja muutenkin ulkoillaan kovasti ja leikitään sisällä vaikka mitä. minusta on hienoa jos jaksaa keskittyä lapselle sopivaan ohjelmaan pidemmänkin ajan eikä vaella koko ajan paikasta toiseen. siinä olen tarkka ettei esim. salkkareita näe kun siinä ei muuta tehdä ku riidellään..

poika 2v 4kk katsoo pari kolme muumia illassa (yhen pituus 20min) tai pari pingua.
lähinnä odottaessaan ruokaa tai ihan vikana illalla ennen iltapalaa ettei mee ihan riehumiseksi.

Meillä on aina juniori päällä, kun kotona ollaan päiväsaikaan. Tv:n takia ei jää muut asiat tekemättä, mutta kyllä 2v tykkää katsella. On omia lempiohjelmia enkä mä rajoita niiden katsomista.

Ja lasten dvd:tä on todella monta. Esikoinen 6v ja siltä ajalta kerääntynyt.

Meidän 2 v. katsoo aina välillä telkkaria. Ei jaksa keskittyä vielä pitkiin piirrettyihin tms. Meillä poika tykkää katsella musiikkiohjelmia (Titi-nalle, Huvitutti... ) , Pikkukakkosesta joitain juttuja ja urheiluohjelmia.

Meidään kohta 3v tyttö ei katso tv:tä todella vähän. Joskus jonkun vartin verran kattoo esim pikku kakkosta. Disney piirrettyjä meillä on paljon, koska olemme niitä ruvenneet keräilemään että on sit joskus katseltavaa.

Yhteistyössä