kuinka pitkiä koulumatkoja/työmatkoja tiedätte jonku kulkeneen?

• Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti
Ainokki
Oon joskus pari kuukautta kulkenut 125 kilometriä junalla/bussilla 3-4 kertaa viikossa mutta kyllä söi opintotuet ja vähän muutakin rahaa. Oli liian rankkaa, meni pari tuntia aina suuntaansa.

Madeleine02
Täältä on se 80 km lähimpään isompaan kaupunkiin päivittäin siellä linja-autollinen porukkaa käy koulussa. Osa muuttaa sinnekin mutta suurin osa varmaan käy täältä.

Tuota luokkaa ne matkat täällä on. Lähimpään lukioon 30 km, lähimpään paikkaan, jossa ammattikouluja melkein 50 ja kirkonkylällä on kyltti 65 lähimpään isompaan kaupunkiin, jossa on paremmin valinnanvaraa koulujen suhteen. Kyllä sielä moni käy ja joku käy pidemmälläkin.

No
70km /suunta oon ite kulkenu töihin vuosia. henkilöautolla.
jotkut kulkee 50-100km/suunta junalla tai bussilla päivittäin. jos ei tartte asemalta enää erikseen jatkaa pitkää matkaa niin menettelee julkisilla. mutta pitkä matka tekee päivistä joka tapauksessa pidempiä ja ehdottomasti raskaampia. Mieti moneen kertaan, jaksatko vai voitko joutua tilanteeseen jossa ainut mahdollisuus selvitä on keskeyttää opinnot. Sitten jo käytetty aika ja vaiva olisi hukkaan heitettyä.

vieras
Mä kuljin melkein 90 kilsaa suuntaansa vuoden verran koulua käydessäni. Kyllä siinä oli opintotuet vähän turhan vähäiset kun bensan hinta oli silloin sen liki 1,50... En suosittele kellekkään. Tulee liian pitkäksi päivä.

Yhteistyössä