Kuinka pitkät ulkopäikkärit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Tuolla ulkona alkaa pikku hiljaa olla pakkasasteita ja tuli mieleeni kysyä, miten kauan siellä voi nukuttaa lasta vaunuissa? Lämpimämmillä ilmoilla olen hakenut vauvan sisään vasta hänen herätessään, eli kun itkuhälystä kuuluu yninää. Vaatetta toki on nyt yllä runsaasti, mutta eihän esimerkiksi kasvoja saa kokonaan suojaan. Onko pakkaskeleille erikseen ohjeita, vai pitääkö vaan juosta kokeilemassa poskia tuon tuostakin? Kannattaako tuota vaunujen aukkoa pienentää jollain rievulla?

Ihan pikkupakkasilla ei ole minusta rajaa, mä käytin hyttysverkkoa ja rättiä tuulisuojana. Tosin vaunut oli muutenkin suojassa terassilla aukko ikkunaa ja nurkkaa päin. Mitään jättipakasia ei meidän lasten vauva-aikaan ole sattunut, mut kyllä mä tonne -15 asteeseen olen pitänyt, kunnolla vaan päälle ja varsinkin varpaat hyvin suojaan.

Pidän harsoa vaunujen luukulla, ei pääse tuuli tuivertamaan sisälle vaunuihin.
Meillä lapsi saa nukkua pakkasellakin (pakkasraja -15) niin pitkään kuin nukuttaa.
Muutamaa tuntia nuo ovat kaikki nukkuneet.

lapsen ikä? Meillä kyllä aina nukkuneet heräämiseen asti. Kylmeneehän ne posket hereillä ulkoillessakin. Tyttö 2v nukkuu edelleen ulkona. Viime vuonna hommasin Ticket to heavenin makuupussin. On paras! Pakkasillakaan sinne ei tarvitse pukea kuin villahaalarin! Ja mein lapset on viluisia oikeesti.

ja tosiaan tuo -15 astetta rajana

Meidän neiti (ikää 2v) on aina nukkunut päikkärit ulkona, kesät talvet! Ei sitten millään suostu sisälle nukkumaan.. Mä olen kovimmilla pakkasilla laittanut kunnon varusteet päälle, rattaissa on silloin myös lampaantalja alla. Vaunuaukkoon olen kovilla pakkasilla ja tuulisella säällä laittanu ihan sen vauvojen sideharson suojaksi. Neiti on kyllä tyytyväisenä nukkunu melkein säässä kuin säässä! Tosin nyt kun talvi taas tekee tuloaan, olis mukava kun neiti suostus omaan sänkyynsä päikkäreille, säästys siltä pukemiselta!
Mutta raittiissa ilmassa on lapsilla hyvä nukkua ja pieni nuhakin tykkää ulkoilmasta, jos sellaista sattuu olemaan.

Tuo meidän muksu on kolmikuinen ja ollut ihan alusta asti ulkona päikkäreillä ja tietty mukana, kun lenkitän koiraa. Unta riittäisi helposti ainakin kaksi tuntia, nukkuu tosi hyvin tuolla pihalla. Arveluttaa vaan, etten tosiaan palelluta toista.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Tuo meidän muksu on kolmikuinen ja ollut ihan alusta asti ulkona päikkäreillä ja tietty mukana, kun lenkitän koiraa. Unta riittäisi helposti ainakin kaksi tuntia, nukkuu tosi hyvin tuolla pihalla. Arveluttaa vaan, etten tosiaan palelluta toista.

eikös alle 6kk pakkasraja on -10?

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:

Kyllä se ilmoittaa mikäli kylmä tulee. Yleensä on päinvastoin, hikeä pukkaa kun lapsille laitetaan niin paljon päälle vaunuihin.

Yhteistyössä