Kuinka pitkään uskaltaa syödä Minidisperinia?

Olen popsinut 50mg Minidisperineja yhden päivässä ihan oma-aloitteisesti ilman lääkärin lupaa/määräystä koko raskauden ajan, nyt menossa rv13+5. Itse asiassa aloitin "kuurin" jo ovulaatiosta ennen raskautumista, koska ajattelin että se voisi helpottaa raskaaksi tuloa. Nyt en vaan tiedä, missä vaiheessa pitäisi lopettaa noiden syöminen... Saattavat ilmeisesti auttaa myös raskausmyrkytyksen ehkäisyssä, eli ehkä ei kannata ainakaan ihan vielä lopettaa. Onko kellään muulla kokemuksia aiheesta?

Minä söin lääkärin määräyksestä minidisperiniä 50mg yhden päivässä rv 21 asti jonka jälkeen niistä luovuttiin. Mulle tehtiin toukokuun lopussa hedelmöityshoidot (ICSI) ja minidisperin oli osa tukilääkitystä

Jos mitään syytä/sairautta ei ole niin itse en söisi ollenkaan minidisperiniä raskauden aikana. Mm. Asperiini, disperiini ja burana ovat yleensä kiellettyjä raskauden aikana, koska niillä on verta ohentava vaikutus. Ja sairaanhoitaja olen ammatiltani.

Afu ja mini 26+4

Kiitokset neuvoista ja kommenteista! Afu-82, mulla oli vielä ekassa neuvolassa hemoglobiini 132. Soitin aikoinaan heti plussan jälkeen teratologiseen tietokeskukseen ja tarkistin, ettei tästä annostuksesta pitäisi olla haittaa. En vaan tullut kysyneeksi kauanko näitä saa jatkaa. Taidanpa soittaa vielä uudestaan... Hyvä kuulla, että ainakin jotkut ovat syöneet ihan loppuraskauteen asti.

Minä olen syönyt lääkärin määräyksestä primaspan 100mg (vastaava lääke kuin minidisperin) juuri tuon raskausmyrkytyksen takia kun edellisessä raskaudessa oli raju myrkytys. Alustavasti syön ainakin viikolle 32 mutta voi olla että pidempäänkin. Eikä pitäisi olla muuta haittaa muuta kun, että vähän ennen synnytystä/ sektiota pitäis kuulemma lääkitys lopettaa juuri tuon takia kun niillä on varta ohentava vaikutus.

Moro Tiitsu,
tää on nyt asian vierestä mutta milloin tarkalleen sun kuuluu lopettaa Primaspanit (esim. 2 viikkoako ennen synnytystä?) Syön ite vahvaa kalaöljyvalmistetta ja mietin nyt että sillä myös tosiaankin verta ohentava vaikutus ja ilmeisesti sekin kuuluu lopettaa hyvissä ajoin ennen synnytystä. Tietäisi vain milloin...

Mulle ei ole sanottu vielä mitään tarkempaa ajankohtaa koska ne lopetetaan, mennään tilanteen mukaan, mutta ainakin viikolle 32. Vähän itseäni arveluttaa kun toi raskausmyrkytyshän voi tulla tosi nopeastikin ja jos vielä syön tota lääkettä. Täytyy kysyä tarkemmin kun käyn äippäpolilla seuraavaksi.

Sellaista vaan täältä sivulta huutelen, että "verta ohentava vaikutus" EI tarkoita että hemoglobiini laskisi. Aspiriinin, disperinin yms. "verenohennuslääkkeiden" idea on, että ne estävät verta hyytymästä. Ne pitäisi lopettaa hyvissä ajoin ennen synnytystä juuri tuon verenvuotovaaran takia. Lisäksi ne häiritsevät vauvan valtimotiehyen sulkeutumista synnytyksen yhteydessä.

Yhteistyössä