kuinka pitkään synnytyksen jälkeen teil lähti hirveesti hiuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei se johdu imetyksestä. Vaan raskauden aikana aineenvaihdunta hidastuu, jolloin myös hiusten kasvu (=elämänkaari) hidastuu. Eli hiuksia ei putoile raskausaikana normaalisti. Synnytyksen jälkeen naisen kehon toiminta taas normalisoituu, nuo hiukset tulevat kasvunsa päätteeseen ja tippuvat.

Noin pari kuukautta synnytyksen ja isojen leikkausten (kuten sektio) jälkeen alkaa hiustenlähtö, joka on ihan normaalia. Tasoittuu muutamassa kuukaudessa. Itsellä tilanne rauhoittui noin 7kk synnytyksen jälkeen.

[QUOTE="vieras";28966486]Lähteekö oikeasti hiuksia kun on raskaana? Paljonko? Hui, en ole kuullutkaan!

T: Toistaiseksi paksutukkainen raskaana oleva.[/QUOTE]

Yleensä lähtevät raskauden jälkeen :D

Mulla ainakin lähti niin että oli sivuilta ihan jo kaljut läikät. Nyt vuosi synnytyksestä ja on alkanut taas kasvamaan uutta tilalle, ohimoilla ja takaraivossa ihan hirveesti sellaista "babytukkaa".

Monilla menee näin, mutta esim. mun ystävällä lähti hiukset jo raskausaikana.

[QUOTE="Vieras";28966523]Yleensä lähtevät raskauden jälkeen :D

Mulla ainakin lähti niin että oli sivuilta ihan jo kaljut läikät. Nyt vuosi synnytyksestä ja on alkanut taas kasvamaan uutta tilalle, ohimoilla ja takaraivossa ihan hirveesti sellaista "babytukkaa".

Monilla menee näin, mutta esim. mun ystävällä lähti hiukset jo raskausaikana.[/QUOTE]

Äiti kun välillä meidän lasten tapellessa sanoi että ollaan viety hänen tukkansa niin luulin että vitsaili. :D No onneksi kasvaa edes takaisin.

Olen kauhulla odotellut hiusten lähtöä kun kaikki sanoivat, että niin tulee käymään. Ei ole lähtenyt ainakaan vielä, vauva 2 kk. Tiedän siitä, että normaalisti hiuksia on kylppärin viemärin ritilä täynnä, nyt ei ole lähes ollenkaan. Joten tuntuu, että hiusten lähtö on vähentynyt entisestään.

Onko kokemusta, että voiko alkaa lähtemään vasta myöhemmin? Voiko olla, että ei lähde ollenkaan?

Mun äidillä oheni hiukset toisen raskauden jälkeen lähes olemattomiin. Itsellä kaksi vuotta esikoisen syntymästä ja kummasti on hiuslaatu muuttunut, enää ei kestä käsittelyjä entiseen malliin ja sitä tuntuu lähtevän jatkuvasti ihan älyttömiä määriä. Ei oo kyllä vielä ainakaan ohentuneet, onneksi. Toivottavasti ei ohenekaan.

Olen kauhulla odotellut hiusten lähtöä kun kaikki sanoivat, että niin tulee käymään. Ei ole lähtenyt ainakaan vielä, vauva 2 kk. Tiedän siitä, että normaalisti hiuksia on kylppärin viemärin ritilä täynnä, nyt ei ole lähes ollenkaan. Joten tuntuu, että hiusten lähtö on vähentynyt entisestään.

Noin minäkin luulin vielä tuossa vaiheessa :) mutta tuossa 4kk kohdalla alkoi irrota ja kunnolla. ja nyt on ihan järkkyä, kylppäri ihan kauheen näkönen koko ajan. jopa mies on huomannu että hiuksia on ympäri kämppää ;)

[QUOTE="vieras";28967020]Olen kauhulla odotellut hiusten lähtöä kun kaikki sanoivat, että niin tulee käymään. Ei ole lähtenyt ainakaan vielä, vauva 2 kk. Tiedän siitä, että normaalisti hiuksia on kylppärin viemärin ritilä täynnä, nyt ei ole lähes ollenkaan. Joten tuntuu, että hiusten lähtö on vähentynyt entisestään.

Onko kokemusta, että voiko alkaa lähtemään vasta myöhemmin? Voiko olla, että ei lähde ollenkaan?[/QUOTE]
3 synnytystä takana ja aina on alkanut sulkasato 3-4kk synnytyksestä. Nyt kuopus jo 1v4kk ja edelleen lähtee hiuksia reilusti :(

Tuntuu että nyt alkaa vähän helpottamaan. Vauva on 10kk. Mutta tätä ennen hiusharja tuli ihan "hiuksiseksi" harjaamisen jälkeen. Ja vauva auttoi prosessia repimällä niitäkin hiuksia jotka ei muuten olisi lähteneet. Mulla on nyt otsalla myös sellasta babytukkaa :D.

2-3kk synnytyksen jälkeen lähti paljon hiuksia. sen jälkeen tilanne normalisoitui. tokan synnytyksen jälkeen en edes huomannut että hiustenlähtö olisi jotenkin lisääntynyt.

Yhteistyössä