Kuinka pitkään kipeänä

  • Viestiketjun aloittaja Sinttura harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Eka vuorokausi oli aika kamala. Tuntui että kuolen siihen kaasuun, mitä vatsaan laitetaan jotta saadaan kaikki kamat näkymään paremmin. Toimenpide tehtiin synnytyksen jälkeisenä päivänä. Siitä noin viikon oli hankalaa mm. nostaa vauvaa, nousta sängystä, yskiä, nauraa jne. Onhan vatsassa muutama tikki (muistaakseni 6-7) ja aina ne kiristävät alussa. Vielä pari kuukautta toimenpiteen jälkeen aristin vatsan seutua, ei voinut oikein jumpata vatsalihaksia, mitä muutoin olisin synnytyksen jälkeen tehnyt.

Toipuminen on kuitenkin aina yksilöllistä! Minä olin ehkä jonkun verrran kipeämpi kuin kohtalotoverit, joita olin seurannut aiemmin.

Kannattaa myös muistaa, että sterilisaatio ei ole 100 %:sen varma ehkäisymenetelmä. Itse sain tämän jokin aika sitten huomata... eli raskaana olin, mutta päättyi keskenmenoon noin viikolla 11.
 
No tällä hetkellä menossa 4. päivä laparoskopialla tehdyn sterilisaation jälkeen enkä ollenkaan ole ollut kipeä. Tietenkin pitää varoa nostelua yms. Ainoa miinus on kamalan runsas vuoto, mutta sekin tästä tasaantuu!
 
Sinttura harmaana
Vuoto???!!

Kukaa ei ole mua valistanut että sterilisaation jälkeen olis vuotoa? Mistä se johtuu? Kai mä voin kuukuppia käyttää sinä aikana.. Tai ehkä on parempi etten käy kaivelee..

Mulle tehdään tiistai-päivänä toimenpide nukutuksessa ja sairaslomaa on loppuviikko. Seuraava viikko mulla on lomaa ja alustavasti suunniteltii että lähetää vaikka jonnekin Välimerelle lomaviikkona.

Taitaa olla parempi unohtaa..
 
harmittaa
mulle tehtiin sterilisaatio synnytyksen jälkeisenä päivänä nostamalla munanjohtimet pintaan(epäonnistunut yritys:( ) ja pari päivää olin kipeä koska haava-aluetta jouduttiin laajentamaan. Nyt pari viikkoa toimenpiteen jälkeen ilmeisesti klipsi painaa tohon sivuun ja tuntuu inhottavaa viiltelyä kun vaihtaa asentoa. Myös tyräriski on suuri tuon vatsanpeitteiden läpimenon vuoksi. Jos olisin tiennyt, niin kyllä meillä olisi mies mennyt operaatioon:(
 

Yhteistyössä