kuinka pitkä ponnistusvaihe?

• Viestiketjun aloittaja ei ikinä enää
  • Ensimmäinen viesti
"hauhau"
Eka 1h 40min imukupilla lopussa autettii, sydän äänet alko laskeen liikaa ja ei laskeutunut, toka 35min, kolmas ja isoin 18min. Mulle kans ponnistus vaiheet olleet hirveitä

puuh
Apua! Miten joku jaksaa ponnistaa 1,5 tuntia!?! Hatunnosto teille! Itsellä meni molemmissa alle 10 minuuttia, ekassa tosin auteltiin imukupilla.
Ei siinä oikein meinaa jaksaakaan, mutta pakko on…. Jälkeenpäin on ihan loppu, kertakaikkisen loppu. En jaksanut eka päivänä nostaa vauvaa ollenkaan kun kädet oli ihan voimattomat, turrat ja hapoilla, syöminen kävi kipää kun purentalihakset oli ihan jumissa ja silmät ihan verenpurkaumilla...

"eräs"
Ponnistusvaihe 50 min, 16h:n synnytyksen päätteeksi. Sitä ennen oli käynnistelty 3-4 päivää. Ei tahtonut lapsi tulla maailmaan. Olin kyl aivan loppu kun lapsi vihdoin saatiin ulos. Jälkeen päin kuulin et aika lähellä oli sektio, vauvan ja äidin tilan heikkenemisen vuoksi. Se olisi ollutkin "kiva" päätös työlle saada lapsi pihalle normaalin menetelmin...

jotainosaan
1. 3min
2. 3min
3. sektio
4. 3min
5. 3 min
alakautta syntyneiden vauvojen painot 3,5-4,9, yksi 4,3 perätilasta

Minusta taas se ponnistaminen on kaikkein helpointa. Ja en ole mikään huippu-urheilija, en sinnepäinkään. Bmi synnytysten aikoina 42-48...

"AV-mamma"
Joo, kyllä sen parin tunnin rupeaman jälkeen on aika kaikkenksa antanut :D Nyt voin jo nauraa asialle, mutta kyllä kesti aikansa päästä synnytyksestä yli, toisen raskauden aikana kävin sitten pelkopolilla. Mulla painettiin mahasta ja imukuppiakin käyteltiin yhteensä 40 min. Tuntui siltä, että tää ei lopu koskaan. Mä en pystynyt useampaan päivään oikein mihinkään, vauva oli ekat yöt vauvalassa (vasta sitten tuli vierihoitoon, kun mies sai tulla sairaalaan yöksi), kätilöt tai mies toi mulle ruuat, vaatteet ja lakanat. Kun synnytys oli ohi ja menin vessaan, pyörryin. Olin kyllä myös tosi kipeä joka puolelta.

Toisessa synnytyksessä oli pitkä ponnistusvaihe siinäkin, mutta se tuntui jo ihan normaalilta! (Mulla siis ponnistusvaiheet oli 2 h/45 min.)

Yhteistyössä