Kuinka pitkään olit esikoisesta sairaalassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haginalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haginalle

Vieras
Hei!
Synnytys alkaa kummasti pyöriä mielessä kun on alle kuukausi laskettuun aikaan ;) Itse olen miettinyt sairaalassaoloaikaa, tamperelainen kun olen niin Taysissa tulen synnyttämään ja täällä kotiutetaan mielestäni todella nopeasti. Valmennuksessa puhuttiin että 2vrk-3 vrk synnytyksestä kotiin. Ehtiikö kahden vuorokauden sairaalassaoloaikana toipua synnytyksestä ja vielä oppia vauvan hoitoa ja imetystä :/

Mites muualla ja mikä mahtaa olla todellisuus Taysin suhteen? Saako viipyä pidempään jos tuntee olonsa epävarmaksi?

Haginalle rv tasan 36

Taysista en tiiä mut mä oisin päässyt esikoisesta 3 päivän päästä kotiin, mut lähdin 4 päivän kun olin niin epävarma. Ja se sopi vallan mainiosti henkilökunnalle. Toisesta en sit ollu ku vajaa 2 vuorokautta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2006 klo 21:49 haginalle kirjoitti:
Hei!
Synnytys alkaa kummasti pyöriä mielessä kun on alle kuukausi laskettuun aikaan ;) Itse olen miettinyt sairaalassaoloaikaa, tamperelainen kun olen niin Taysissa tulen synnyttämään ja täällä kotiutetaan mielestäni todella nopeasti. Valmennuksessa puhuttiin että 2vrk-3 vrk synnytyksestä kotiin. Ehtiikö kahden vuorokauden sairaalassaoloaikana toipua synnytyksestä ja vielä oppia vauvan hoitoa ja imetystä :/

Mites muualla ja mikä mahtaa olla todellisuus Taysin suhteen? Saako viipyä pidempään jos tuntee olonsa epävarmaksi?

Haginalle rv tasan 36

Itse olin esikoisen kanssa Tayssissa neljä päivää. Ei ne sieltä pois aja jos kunto, oma tai vauvan, ei sitä salli. Mulle ei neljäntenäkään päivänä vielä kukaan vihjannut mitään kotiin lähtemisestä, itse kävin kysymässä joko saisin lähteä.

Sunnuntaina syntyi ja torstaina pääsi kotiin. Näin Hämeenlinnassa. Kyl ne haluaa nähdä että maitoa alkaa kunnolla nousemaan ja että imetys sujuu ja muutenkin on asiat selvät. Kyl sitä itekin jännitti että miten sitä osaa vauvaa hoitaa ku ei ollu aiempaa kokemusta mutta kyl se sujuu sit kummasti! Tsemppiä synnytykseen! :hug:

esikko synty lauantai-iltana ja seuraavana keskiviikkona päästiin kotiin, ei ollu mitään ongelmia, 3vrk on minimi ainakin Oys:iksissa.

Kakkonen synty lauantaiaamuna ja kotiin pääsin tiistaina, eikä ollu ongelmia.

vaikken tampereelta ole niin semmosta halusin kertoa, et pelkäsin ihan samaa mut sit ku vauva oli syntyny niin halusin vain kotiin äkkiä. Meillä täällä oysissa ei ollu kovin kiva ilmapiiri ku olen melko nuori ja muut äidit oli jotain yli 30vee. yritin jotain keskustella ruokapöydässä mut tuli lähinnä mulkoilua ja tosi lyhyitä vastauksia. toisella kerralla olinkin sit huoneessani syömässä koko ajan.

Mie olen ollut jokkaisen synnytyksen jälkeen seittemän päivää osastolla; on sitten lapsi ollut ihan kunnosa tai valohoijosa. Mie päätin nauttia täyshoidosta vähän aikaa. Ei ollu kottiin kiire. Mulle se oli hyvä ratkasu. Sai rauhasa tutustua lapseen, nähä että lapsi oppii imemään ja maitua tullee ja leppuutella hermoja ja valamistautua rauhasa siihen mitä sitte kotona tapahtuu. Eikä mua kottiin ajettukaan osastolta. Sannoivat, että saapi olla ihan rauhasa sen aikaa ku parhaalta tuntuu. Eikä mulla itellänikään oo ollu mittään vikaa, että sen takia olisin ollu pitempään. Se vaan tuntu sillon hyvältä ratkasulta enkä ole sitä näin myöhemminkään katunu.

Tays:ssa synnytin ja olin siellä 10pvä sillä olin itse tosi tohjona ja heikkona ja poju keltainen. Mulla ei ollu ihan tavallinen synnytys eli ns tavalliset synnytykset on erilaisia toipuakkin. Silloin kotiin esikoisesta tosiaan n.2-3vrk päästä. :wave:

Taysissa sain lapsen. Neljäntenä päivänä kotiuduin. Aikaisemmin en olis päässyt, koska lapsi syntyi kiireellisellä sektiolla. Todellakin olin jo valmis kotiin :) vaikka hoito hyvää olikin...

Esikoisen syntymästä on 9 vuotta ja tuolloin olin sairaalassa 4 päivää.

Kuopus on nyt reilun 4 kk vanha ja sairaalassa olin 2 vrk.

Niin ja kummankin aikaa olisin ollut valmis lähtemään aiemminkin kotiin, esikoisella nousi bilirubiiniarvot, niitä seurailtiin ja kuopuksen kanssa olin sen 2 vrk siksi, kun Kysissä näin "vaativat", eli vauvalle haluavat tehdä sen kotiinlähtötarkastuksen 2 vrk iässä.<br><br>

Maanantai-iltana menin sairaalaan (PHKS), tiistai-aamuna syntyi poika ja seuraavana maanantaina kotiuduttiin- poika joutui viidentenä päivänä valohoitoon keltaisuuden vuoksi. Valohoitoa kesti vuorokausi, jonka jälkeen vielä tarkkailtiin ettei bilirubiiniarvot nouse uudelleen.

Valmis kotiin olisin kyllä ollut jo toisen päivän jälkeen- jotenkin sitä omaksui heti äidin roolin ja tuntui ihan luontevalta käsitellä ja hoitaa esikoista. Alapää oli tietenkin synnytyksestä tulleiden repeämien takia kipeä, mutta ei mitään sellaista etteikö kotonakin olisi voinut olla ja pillereitä popsia.

Ja koska olisin ollut henkisesti ihan valmis kotiutumaan vauvan kanssa "normaalissa" aikataulussa niin siksipä ottikin entistä kovemmille kuulla että poika joutuu valohoitoon ja kotiutuminen pitkittyy!

Minä synnytin PHKS:ssä. Poika syntyi pe aamu yönä ja kotiin pääsimme tiistaina. Tosin minulla oli verenpaineet korkealla ja pojalla keltaisuutta, että jouduimme olemaan vähän pitempään.
Mutta hoitajat kyllä sanoivat osastolla, että ensisynnyttäjä on osastolla 4 kokonaista päivää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 10:42 Oskunäiti kirjoitti:
Sunnuntaina syntyi ja torstaina pääsi kotiin. Näin Hämeenlinnassa. Kyl ne haluaa nähdä että maitoa alkaa kunnolla nousemaan ja että imetys sujuu ja muutenkin on asiat selvät. Kyl sitä itekin jännitti että miten sitä osaa vauvaa hoitaa ku ei ollu aiempaa kokemusta mutta kyl se sujuu sit kummasti! Tsemppiä synnytykseen! :hug:

Me Myös Hämeenlinnassa synnytetty.Meillä esikoinen syntyi perjantaina ja maanantaina kotiin pääsin, vaikka hg oli vain 85, en jaksanut olla sairaalassa, joten halusin kotiin lepäämään ja rauhassa hoitamaan vauvaa. Isukki aloitti isyysloman samontein jote ehkä siksi päästivät.
Ja hyvin meni.

Mä olin pojan syntymän jälkeen 3 päivää, poika oli 5 päivää. Eli vierihoitoa en kerinnyt kokeilemaan, imetystä harjoteltiin joka kerta, kun kävin pojan luona vastasyntyneiden osastolla. Tosin ensimmäiseen kolmeen päivään en saanut imettää ollenkaan. Eli kylmiltään lähdin vauvan kanssa kotiin ja oikein hyvin sujui, vaikka hieman jännittikin.

moikka
minä olin ensimmäisestä synnytyksestä viikon sairaalassa ja se oli tosi hyvä siellä opetettiin kuinka pestään ja hoidetaan pientä lasta,ja toisesta lapsesta olin myös viikon koska hän oli keskonen ja nyt on jo iso pimu ja kävelee kauhiaa vauhtia.t sari

Molemmilla kerroilla olen lähtenyt kotiin, kun vauva ollut kaksi vuorokautta vanha. On ollut ihana päästä kotiin nukkumaan kunnolla. Jos vielä synnyttämään menen, yritän lähteä kotiin jo heti seuraavana päivänä.

Yhteistyössä