Kuinka pitkään limatulpan irtoamisesta synnytykseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mahakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mahakas

Vieras
Itselläni irtosi limatulppa viikko sitten ja edelleen odottelen. Nyt on menossa rv38+4, eikä merkkiäkään lähestyvästä synnytyksestä... Kauanko tässä oikein voi mennä? Kun aina kaikki vaan kertovat miten synnytys käynnistyi parin päivän sisällä limatulpan lähdöstä. Mutta mikähän mahtaa olla pisin aika?

Minulla on parhaimmillaan kestänyt kuukauden päivät limatulpan irtoamisesta ja sittenpä tehtiinkin jo sektio. Eli synnytys ei ehtinyt tuossa ajassa käynnistyä vaikka kanava oli kadonnut jo ennen limatulppaa ja kohdunsuu oli osin aukikin ja 17 viikolta oli supistellut kovasti! Ja limatulppa oli metrin mittainen ja ranteen paksuinen enkä hirveästi liioittele! Huusin miehenikin ihmettelemään, harmi kun ei älytty ottaa valokuvaa!!!

Että ei noista limatulpista tiedä ja kukaan tuttavistani ei edes ole onnistunut havaitsemaan koko limatulpan irtoamista edes! Ja minulla se oli kuin hevosen häntä!

Kiitos tähän asti vastanneille :) Itselläni tämä on jo kolmas raskaus, mutta vasta ensimmäinen limatulppa. Tai on ne varmaan ennenkin lähteneet, en vain ole huomannut.

Edelleen olisi kiva kuulla/lukea, miten pitkään limatulpan irtoamisesta voi mennä, ennen kuin synnytys käynnistyy. Kun aina olen luullut, että synnytys seuraa melko pian, mutta viikko tässä on jo tosiaan mennyt, eikä merkkiäkään synnytyksestä... Muita samanlaisia?

Minäkin luulin, että limatulpan menosta synnytys alkaisi melko pian. Meni kuitenkin kolmisen viikkoa, en muista enää tarkkaan. Lääkärikin sanoi kohdunsuun tilanteen tuolloin tarkastettuaan, ettei enää montaa päivää mene. Eli taitaa olla aika vaikea noita ennustaa.

Tuttu kätilö sanoi, että akselilla synnytys alkaa heti - kaksi viikkoa hänen mukaansa. Näköjään joillakin on sitten mennyt kauemminkin..

Onnea matkaan synnärille!