kuinka pienelle voi antaa simaa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän tyttö on saman ikäinen ja kotitekoista simaa en anna hänelle ollenkaan. Olen sitä valmistanut, mutta kun sokeri ja hiiva tekee tehtävänsä ja en ole varmaa mikä on simani alkoholipitoisuus niin turvallisuus syistä jää pieni vielä tyystin ilman maistiaisia.

Olen antanut yksivuotiaan maistaa. Se alkoholimäärä nousee korkeimmillaan ykkösoluen kanssa samoihin, mutta ei pieni lasillinen vaaraksi ole.

Mutta jokainenhan tietenkin tekee omien mukuloiden kanssa niinkuin parhaaksi näkee. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2006 klo 15:46 pirpanan äiti kirjoitti:
Meidän tyttö on saman ikäinen ja kotitekoista simaa en anna hänelle ollenkaan. Olen sitä valmistanut, mutta kun sokeri ja hiiva tekee tehtävänsä ja en ole varmaa mikä on simani alkoholipitoisuus niin turvallisuus syistä jää pieni vielä tyystin ilman maistiaisia.
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: Ootko ehkä kuullut sanaa käyminen= Jonka juuri tuo hiiva ja sokeri yhdessä tekevät :laugh: :laugh: Ei voi olla noin urpoa :laugh:

Eipä oo kyllä tullu mieleenkään antaa simaa, ainakaan juomaks asti, ehkä pieni maistiainen. Mut kuinka kauan te sit käytätte sitä simaa, kun siihen ehtii prosentteja tulla? Mä oon juonu tietääkseni koko ikäni simaa ja kotikaljaa, eikä niistä kai mitään haittaa oo ollu. Kerran vuodessa vähän simaa .. ei kai voi kovin vaarallista olla, paits että sokeria on hirveesti.

joo enpä aatellut sitä litra tolkulla juottaakkaan...mahtaako poika edes tykätä siitä...on siinä sen verran ominainen maku...kunhan keskustelua asiasta halusin käydä muiden mielipiteitä kuuntelemassa...

meidän poika sai maistaa simaa n.2rkl, ja olis kyllä juonut enemmänkin. Eiköhän se alkoholipitoisuus ole sama kuin kaupan alkoholittomissa siiderijuomissa, eli 1.2 korkeintaan. Mutta en antaisi limsaakaan alle 3v.lle niin en antaisi simaakan.. Varsinkaan kaupan simaa, lisäaineista johtuen.

Happo ja sokeri on huono yhdistelmä pienille hampaille. Jos toivoo niiden pysyvän ehjinä, en antaisi lapsukaiselle simajuomaa. Tiiän, että meillä tulis tappelu, jos sais vaan maistaa ja tykkäis, eikä saiskaan lisää.

Me ollaan menossa mummolaan vapuksi ja kun miehen kanssa juttelin siman juonnista ja mummon ja papankin mielipiteet tietäen, mä jään kyllä hopeelle, kun en sitä simaa antaisi. Eli meidän tyttö tulee saamaan simaa, sanoi iskä ;) En kai viitsi alkaa riitelemään kaikkien kuullen vappupöydässä.
Tytön tuntien tuskin sitä maistiaisia enempää huolii. Toivottavasti...

asiaa vielä jatkan sen verran että meillä ite tehtyä simaa jossa ei ole hiilihappoa niin kuin kaupan juomissa ja näinb ollen maistuu todella paljon erilaiselle kuin kaupan simat joten sen takia aattelin ettei poika ees tykkäisi...
kaupan sima on jopa niin hyvää että jos meille sitä ostetttas nin taitas mamma juoda kaikki ite....on niinkuin limpparia se kaupan sima!!
Hyvää vappua kaikille!!!!

eihän simassa heti prosentteja oo kun se valmista on! Vasta "yli-ikäisessä" simassa. Meen pimu 1v 10kk ainakin sai maistaa, irvisti ja hymyili päälle. Ehkä ens vappuna sitt seuraavan kerran.

Yhteistyössä