Kuinka pian ideasta yritykseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandraliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sandraliini

Vieras
Niin, tämmöistä siis kyselen: Kuinka kauan meni vauvakuumeen syttymisestä siihen kun aloitte yrittää vauvaa? Miten vauvakuume heräsi, kummalla mahdollisesti ensin, miten kuumeilitte?

Itse olen parivuotiaan äiti. Ihan näihin päiviin asti olen (olemme)ollut sitä mieltä, että joko yksi lapsi riittää tai jos joskus halutaan toinen, niin selvästi myöhemmin. Olen laittanut vauvatavaraa jo kiertoon, sillä on ollut niin vahva tunne siitä, ettei tosiaankaan jaksaisi toista lasta.

Ja nyt sitten ihan viikon sisällä...iskenyt aivan selvä vauvakuume. Muistelen esikoisen vauva-aikaa, omaa odotusaikaa (josta nautin suuresti alun pahoinvointia lukuunottamatta). Selailen vauvalehtiä, surffaan vauvasivustoilla ja tutkin kaikkea kivaa vauvatavaraa, jota nettikaupat tarjoaa.Olen jo miettinyt mahdollisia nimivaihtoehtojakin. Olisi nii-in ihana kantaa pientä ihmistä sisällään ja saada hänet sitten syliin ja tänne meille kotiin. Tällä kertaa opettelisin kantoliinan käytön ja pitäisin lasta lähelläni mahdollisimman paljon.

Tuntuu jotenkin rajulta tämä yhtäkkinen mielenmuutos. Tietenkin aloin puhua asiasta miehellenikin, joka oli hämillään, onhan tähän asti puhuttu jotain aivan muuta. Hän ei kuitenkaan ollut jyrkästi vastaankaan, jota ehkä odotin oman (liian?)kiihkeän innostukseni vuoksi. Itse olisin valmis täysin valmis jättämään ehkäisyn tästä päivästä...

Jos miehenkin asenne muuttuu myönteiseksi, alkaa ihan pelottaa, että tässähän voidaan olla pian raskaana...
Viime raskautta itse mielessäni kuumeilin muistaakseni marraskuusta alkaen..mies lämpeni ajatukselle pari kuukautta myöhemmin, ehkäisy jätettiin olisiko ollut helmikuussa ja raskaaksi tulin huhtikuussa.

Mitenkäs teillä muilla haaveilijoilla? Olisi kiva kuulla kertomuksianne.

Mulla esikoinen on nyt 1v7kk ja tähän saakka minäkin olen ajatellut, että ainokaiseksi jää. Tunne siitä on ollut todella vahva. Ajattelin, että en enää jaksa sitä raskauden pahoinvointia, univajetta, kivistäviä rintoja jne.

Elämä on ollut lapsen kanssa jo jonkin aikaa helpompaa. On saanut nukkua ja aikaa/energiaa on jäänyt omillekin jutuille. Kun elämä on tietyllä tavalla normalisoitunut, niin eiköhän vaan ole tullut mieleen, että jospa sittenkin vielä... Hassua sinänsä.

Nyt on menossa ensimmäinen kierto ilman ehkäisyä. Esikoista tehtiin vajaa vuosi, joten olen valmistautunut taas odottamaan pitkään. Meillä on siis aika nopeesti käyty tuumasta toimeen ja ollaan ihan yhtä aikaa oltu sitä mieltä, että nyt on sopiva aika alkaa yrittää.

Vauvakuumetta on tälläkin kertaa, mutta on se kieltämättä erilaista kuin eka kerralla. Jotenkin sitä silloin katseli asioita niin ruusunpunaisten lasien läpi. Nyt on enemmän ristiriitaisia tunteita.

Itselläni ei ole yhtäkään lasta, ainakaan vielä, mutta avomieheni kanssa kovasti toivottaisiin lasta! Molemmilla on kova vauvakuume, suiis terveellä tavalla. Itselläni tuo vauvakuume meni tuossa n. kuukausi sitten aivan yli äyräiden... =( Nyt se on onneksi hiukan laantunut, terveellä tavalla. Vauvaa halutaan molemmat erittäin paljon ja ollaan yritetty jo jostain... syyskuun lopusta alkaen...

Itselläni on sairauksia jotka saattavat huonontaa raskaaksi tulemista ja vauvan saantia.

Mutta siis... vauvasta ja vauvoista ollaan puhuttu huumorilla jo muutaman kuukauden ajan, mutta sitten, kun tuossa syyskuun alussa tuli taas puheeksi nämä vauvat ja lapset, niin avomieheni sanoi suoraan, että hän ei pistäisi pahakseen, vaikka olisinkin jo nyt raskaana hänelle. Yllätyin tuosta lauseesta todella paljon, sillä olen jotenkin aina kuvitellut, että kaikkia miehiä saa "suostutella" siihen, että hankittaisiin lapsi.

Syyskuun alussa tosiaan alettiin asiasta puhumaan ja syyskuun lopulla alettiin sitten yrittämään ja ollaan yritetty siitä asti aktiivisesti ja puhuttu lapsista ja lapsiin liittyvostä asioista miltei päivittäin jotain.

meillä esikoista aloitettiin heti "tekemään" kun olin kertonut miehelle vauvakuumeestani ja tärppäsi 3.kierrosta. seuraava tärppi tulikin 5kk päästä synytyksestä. mikä tuli aivan heti.

Yhteistyössä