Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:Asian vierestä: oliko se ap sinun lapsi joka sillon kauan sitte sairasti ja laitoit ex:n viemään päivystykseen? Piiiiitkä ketju pyöri täällä kauan aikaa? Kuin siinä jutussa kävi? (ja anteeks, ei tietenkään oo pakko vastata jos et halua).
Hyvin siinä kävi, vastasin jo tänään siitä jollekulle![]()
![]()
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja manta76:Ei tuo yhdyssanojen osaamattomuus vielä mitään. Muutama vuosi sitten eräs opettajani sanoi että yläasteelta tulleet uudet opiskelijat eivät edes tienneet mikä on postinumero.
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:Ei kaada minun maailmaani, mutta ihmetyttää hieman! Ihan perussanatkin ovat hukassa, kirjoitetaan kaikki erikseen, joskus jopa päätteet![]()
Toivottavasti omat lapset oppivat paremmin![]()
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:samaa olen ihmetellyt. prosenttilasku on toinen palstamamman kompastuskivi. järkyttävää.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:voisko olla et täällä kirjottaessa ei niin jaksa keskittyä siihen et kirjottaa kieliopillisesti oikein?
Ei tietenkään aina jaksa, mutta siis onhan siinä jotain outoa, että kirjoitetaan esim. palo auto paloauton sijaan. Ehkäisy pillerit. Vaippa merkki. Liha keitto.
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:En tiedä, pistää kyllä silmään pahasti välillä. Miten voi ollakin niin vaikeaa.. joku tyyliin ovi kello.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:voisko olla et täällä kirjottaessa ei niin jaksa keskittyä siihen et kirjottaa kieliopillisesti oikein?
Ei tietenkään aina jaksa, mutta siis onhan siinä jotain outoa, että kirjoitetaan esim. palo auto paloauton sijaan. Ehkäisy pillerit. Vaippa merkki. Liha keitto.
Mun mielestä ei ole jaksamisesta kiinni. Jos homman hallitsee, ei tarvise miettiä joka sanan kohdalla. Eli ne, jotka kirjoittaa väärin, eivät vaan yksinkertaisesti tajua miten se homma menee.
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:En tiedä, pistää kyllä silmään pahasti välillä. Miten voi ollakin niin vaikeaa.. joku tyyliin ovi kello.
Kyllä tälläiset ihan päivänselvät sanat on helppoja esim. ovikello, turvaistuin, lämpömittari.. yms. Mut sit on niit hankalempia kuten säilyke persikka![]()
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ehkä ei ole opetus kiinnostanut koulussa. Se on vallalla nykyisin. Ei kaikki opettajatkaan osaa yhdyssanoja. Onneksi yhdyssanojen osaamattomuus ei ole niin kovin merkittävä asia.
Musta niiden osaaminen on taas merkittävä osa tätä meidän kieltä, ei tässä jenkkilässä olla vaikka sille mallille mennäänkin.
Mutta niin, se on mun mielipide. Joku toinen voi omata erilaisen mieli piteen B)
Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:Jospa niil on ollu niin paskoja äikänopeja?
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:Pahaolo. Tota näkee tosi usein. Mikä se on?
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ehkä ei ole opetus kiinnostanut koulussa. Se on vallalla nykyisin. Ei kaikki opettajatkaan osaa yhdyssanoja. Onneksi yhdyssanojen osaamattomuus ei ole niin kovin merkittävä asia.
Musta niiden osaaminen on taas merkittävä osa tätä meidän kieltä, ei tässä jenkkilässä olla vaikka sille mallille mennäänkin.
Mutta niin, se on mun mielipide. Joku toinen voi omata erilaisen mieli piteen B)
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:Pahaolo. Tota näkee tosi usein. Mikä se on?
varmaan HYVINVOINNIN vastakohta :saint:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Helposti. En osaa yhdyssanoja aina vaikka kirjoitin ylioppilaaksi, menin amk:hon ja nyt oon yliopistossa. En aina muista oikein sivistyssanojakaan. Taitaa muutenkin äidinkieli olla niin ja näin kun en muista mitä tarkoittaa infinitiivi jne.
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:En tiedä, pistää kyllä silmään pahasti välillä. Miten voi ollakin niin vaikeaa.. joku tyyliin ovi kello.
Kyllä tälläiset ihan päivänselvät sanat on helppoja esim. ovikello, turvaistuin, lämpömittari.. yms. Mut sit on niit hankalempia kuten säilyke persikka![]()
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:En tiedä, pistää kyllä silmään pahasti välillä. Miten voi ollakin niin vaikeaa.. joku tyyliin ovi kello.
![]()