kuinka paljon vauvanruokaa voi viedä lentokoneeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piina

Aktiivinen jäsen
13.08.2008
14 952
1
36
Finnairin sivuilla on, että matkustamoon voi viedä lennolla syötävät vauvanruoat. Itse kuitenkin ajattelin ottaa useammankin purkin siltä varalta, että jos matkalaukut hukkuvat, niin muutamalle päivälle olisi sapuskat mukana. Ollaanko niistä kuinka tarkkoja?

Entä miten ruokapurkkien lämmitys onnistuu lennonaikana?

Realistisen määrän, eli mitä vauva pystyy syömään lennon aikana.
Mulla on 2,5 vuotiaalle viime keväänä käsilaukussa muistaakseni 5 kpl pillimehuja ja turvatarkastuksessa alkoivat niistä valittamaan että on liikaa. Näytin poikaani ja sanoin ettei suostu syömään lennon aikana luultavasti yhtään mitään ( Mikä on täysin totta ) ja sain pitää mehut. Ja mehut oli muuten juotu kun lähdettiin koneesta :) Nälkä se lähtee pillimehuillakin :)

Lennon aikana tarvittavat ruuat voi ottaa koneeseen käsimatkatavaroihin. Koska asiaa ei ole sen tarkemmin määritelty, ei kukaan siitä varmaankaan hirveästi valita jos on pikkuisen ekstraa (ruokaa ja juomaa) mukana. Eihän sitä kukaan muu tiedä minkä verran lapsi syö. Mutta mitään jättiläissatsia ei voi tietty ottaa koneeseen sisälle.

Mun mielestä kyllä kannattaa ottaa vähän ylimääräistä evästä käsimatkatavaroihin. Olin viime kesänä 10 kk ikäisen tytön kanssa Hollannissa, ja matkalaukut jäi jumiin Suomeen. Kohdemaassa oltiin viikonloppuiltana, jolloin kaupat menossa kiinni jne. Taksikuski tiesi onneksi auki olevan ruokakaupan, mistä sai jotain lastenruokia. Onneks oli korviketta pari ekstrapurkkia käsimatkatavaroissa, sillä tytön juomaa korviketta ei ollut saatavilla ja korvikkeen vaihto ei aina mene ihan noin vain.

Tyttö syö purkkiruokia ilman lämmittämistä, joten annettiin niitä koneessa huoneenlämpöisinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Piimä:
Vesihauteessa lämmittävät ja se on tosi kuumaa vettä. Meillä yksi muovikippo vääntyi ja vähän suli, kun lämmittivät ruuan.

Meinasin ottaa ihan valmispurkkeja, kun ei omatekemiä saisi kuitenkaan säilymään viikonreissulle, joten eiköhän se silloin onnistu.

Montakohan niitä nyt sitten vain kehtaisi mukaan ottaa
:/ ?

Mulla oli ihan kaupan paketeissa reippaasti vauvanruokia ja juomia. Ne joustaa noissa vauvansafkoissa, ei mitään sanomia ole tullut. Kukaan ei kai jaksa kuunnella nälästä kiljuvaa lasta koneessa..

Tähän asti kun ollaan lennetty Thaikkuihin niin olen pakannut kolmen viikon matkalle niin puolet maidoista ja ruokapurkeista ruumaan ja puolet matkustamoon.
Pari kertaa on pitänyt vääntää rautalangasta turvatarkastajalle miksi näin...mutta pelkkä kysymys riittää : "mitäs sitten tehdään kun laukut menevät muualle ja vauvan maidot ja ruuat ovat eri paikassa kuin vauva, milläs lapsi ruokitaan?"
Ja kun pakkaa ruokapurkit kunnolla niin ei ole sekään ongelmana.
Lasipurkit olen pakannut siten, että sellainen pahvialusta niin purkkien alle ja päälle...sitten teipillä paketti tiiviiksi ja varuilta muovipussi ympärille.
Maidot olen ottanut muovitetuissa paketeissa.

Turvatarkastusta aiemmin on piste, missä on näitä minigrip pusseja. Kanadassa laittoivat miehen avaamaan kaksi valmisruokapurkkia ja maistamaan näistä (kolme oli mukana) ! Kuulemma turvallisuus syistä, kun oli kuulemma liikaa käsimatkatavaroissa mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Ottaisin 2x lennolla tarvittavan määrän, menee turvatarkastuksessa hyvin läpi. Saaneeko kentältä ostettua lisää, tietäisiköhän muut palstalaiset.

Me ollaan menossa sharm el sheikh:kiin ja olen siinä uskossa, ettei sieltä koko paikasta saa vauvanruokia, ainakaan semmoisia, jotka vastaisivat suomalaistaruokaa. Onneksi meidän 7kk voi jotain syödä aikuistenkin ruoista ja imetän vielä, joten ei hän nälkään tule kuolemaan, mutta hyvä olisi pitää normaali ruokarytmi reissullakin.

Lennonaikana pikkuinen söisi yhden purkin, niin olisiko liioittelua ottaa 4 purkkia mukaan?

mulla oli muistaakseni puolentusinaa pilttipurkkia ja 4 nanin maitotetraa mukana. Tyttö söi menomatkalla Hollantiin 3 purkkia ja joi 2 tetraa, joten ylikin jäi (mikä hyvä kun ne laukut jäi tosiaan jumiin). Ei kukaan mulle huomauttanut, että olis liikaa lastenruokaa mukana. Mut käsimatkatavaran täytyy nykyään olla tosi kevyt, joten ei mun kassiin mahtunut kauheesti mun mitään omia tavaroita/vaatteita kun oli ne kaikki purkit sun muut vauvantarvikkeet... ja sit kun laukut ei tulleet niin mulla ei ollut mitään puhtaita vaatteita samaksi illaksi ja seur.päiväksi. Piti sit mennä samoissa vaatteissa (joista koitin hotellissa rapsutella sosetahroja pois) seuraavana päivänä pitämään esitelmään kansainvälisessä kongressissa. Mut semmoista se matkustaminen on, minkäs teet.

En usko että tolla pussilla on mitää väliä. Mull oli joku tavallinen ruokakaupan muovipussi.

Turvatarkastusta aiemmin on piste, missä on näitä minigrip pusseja. Kanadassa laittoivat miehen avaamaan kaksi valmisruokapurkkia ja maistamaan näistä (kolme oli mukana) ! Kuulemma turvallisuus syistä, kun oli kuulemma liikaa käsimatkatavaroissa mukana.

:o

Käsittääkseni joihinkin maihin ei saa viedä ollenkaan hedelmiä. Pitäisköhän sun soittaa vaikka matkatoimistoon ja kysyä sieltä, et onko jotakin rajoituksia tämän kohteen kanssa?? Eiköhän joka maassa ole lapsia ja jonkinlaista ruokaakin niille ostettavissa ( esim. apteekissa) .

Alkuperäinen kirjoittaja piina:

:o

Näin voidaan tehdä, toi on ihan säännöksissä. Tuskin tekevät Suomessa suomalaisille matkustajille, mut maailmalla voi noin käydä. Ainakin korvikkeeksi naamioituneena on joku joskus yrittänyt salakuljettaa jotain räjähdettä, siksi säännös.

Turvatarkastuksen jälkeen olevista myymälöistä/kahviloista saa ostaa ihan niin paljon ruokapurkkeja mukaan kuin vain jaksaa kantaa/mahtuu käsimatkatavaroihin joten suosittelen ostamaan sieltä niin ei tarvi tingata turvatarkastajien kanssa!

Mä olen vienyt noin 5x 2dl hylapurkit ja 2 ruokapurkkia. Lisäksi oli mukana banaani tms. hedelmä, maissinaksuja jne. Eivät ole noista maidoista puhuneet. Ja pakkaa ne 1l minigrippussiin! Eli käy ostamassa vartavasten; helppo avata. Ja kaikki samaan lentolaukkuun, niin on helppo ottaa esille turvatarkastuksessa.

Helsingin kentältä varmaan löytyy kauppoja mistä ruokia saa, mut viimeksi turvatarkastuksessa mani hirveästi aikaa, ja siinä lippupisteessäkin, eli aikaa ennen koneen lähtöä jäi hyvä kun puoli tuntia. Ei kauheasti olisi ehtinyt mitään etsiä, hyvä kun vessaan ehti.

Ja lomakohteen lentokentältä ei saanut edes maitoa.... Eli sitten ainakin kotiin päin mennessä tarvittavat valmiiksi.

Käy matkailusivuilta lukemassa lisää!

En mä oo tajunnut tollasia rajoituksia olevan vaavin ruokien suhteen :(

Eli meillä otetaan mukaan 5-6 purkkia vauvan korvikemaitoJAUHETTA. Ja ne ajattelin pakata käsimatkatavaraan eli sellaiseen vedettävään lentolaukkuun. Käsilaukkuun (isohko) sitten yksi avattu jauhepurkki, josta teen maidot tai sitten pakastepusseihin valmiiksi maitoannos ja vaan tarvittava määrä vettä päälle..

Mut siis ei kai ne voi noihin avaamattomiin jauhepurkkeihin puuttua? Mä en uskalla ruumaan laittaa vaavin maitoja.. etenkin Finnairin tänhetkisten sotkujen takia

Yhteistyössä