Kuinka paljon tuli kiloja raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja "Ilenna"
  • Ensimmäinen viesti
"Anne"
[QUOTE="Ilenna";26919996]Mulle on tullut joka kerta noin 20 kiloa. Vuoden on vienyt päästä eroon. Miten kauan teillä on vienyt? Millä konstilla ovat kilot lähteneet?[/QUOTE]

14kg. Puolet jäi laitokselle ja puolet lähti parissa kuukaudessa ja vielä yli 10kg muuten vain seuraavan puolen vuoden aikana.

"..."
Joka kerta tullut 20kg. En muista, miten nopeasti lähteneet... Jälkitarkastuksessa on ollut noin 6kg vielä ylimääräistä, mutta jossain kohtaa (oisko noin 6kk kohdalla?) on menty jo miinuskiloilla, mulla siis imetys vienyt aina alipainoiseksi.

"Ìlenna"
Laihdutitko Tiiru erityisesti, vai lähtikö vain? Mulla on nyt viimeisellä kerralla jäänyt 10 kg sairaalaan, ja sittemmin paino on pudonnut suunnilleen puoli kiloa päivässä. Mietin vain, onko normaalia näin nopea laihtuminen.

[QUOTE="Ìlenna";26920051]Laihdutitko Tiiru erityisesti, vai lähtikö vain? Mulla on nyt viimeisellä kerralla jäänyt 10 kg sairaalaan, ja sittemmin paino on pudonnut suunnilleen puoli kiloa päivässä. Mietin vain, onko normaalia näin nopea laihtuminen.[/QUOTE]

No tuota määrää ei kyllä edes voi laihduttaa kahdessa viikossa, eli kyllä sitä nestettä oli suurin osa + vauva tavaroineen. :D
Ne muutama ehkä 3kg lähti sitten hitaammin ja menin miinuksen puolelle koska söin huonosti pahan olon takia. (sektiosta aiheutui pitkä pahoinvointi) Laihduin 6kg hoikemmaksi kuin ennen raskautta.

minulla
ekassa + 10 kg, kahden viikon päästä lähtöpainossa.

tokassa + 15 kg, kahden kuukauden päästä lähtöpainossa.

kolmannesta pysyin lähtöpainossa raskaana (rd-dieetti, söin kyllä ihan reilusti "sallittuja"). Puolen vuoden päästä + 10 kg...

Kahta ekaa imetin, kolmannen kohdalla imetys loppui parin viikon iässä.

"Nekku"
Kannattaa muistaa, että helpommin lähtee ylipainoiselta. Eli, jos ylipainoa ja tulee 20kg, niin se sulaa helpommin kuin normaalipainoiselta, jolle tulee 20kg. Sis laitan tämän tähän nyt vaan siksi, että jos ap ennen raskautta normaalipainoinen, niin et ota niin raskaasti, kun jotkut täällä palstalla kertovat 20kg kadonneen tuosta vain.

[QUOTE="Nekku";26920132]Kannattaa muistaa, että helpommin lähtee ylipainoiselta. Eli, jos ylipainoa ja tulee 20kg, niin se sulaa helpommin kuin normaalipainoiselta, jolle tulee 20kg. Sis laitan tämän tähän nyt vaan siksi, että jos ap ennen raskautta normaalipainoinen, niin et ota niin raskaasti, kun jotkut täällä palstalla kertovat 20kg kadonneen tuosta vain.[/QUOTE]

No jos se on nestettä niin se lähtee nopeasti hoikaltakin. Riippuu vähän mistä se paino koostuu. Mun bmi oli n.20

"hmm"
6 kg tuli ja lähti kaikki viikon sisällä synnytyksestä. Ihan normaalipainoinen olin raskautuessa. En ahminut herkkuja tai syönyt hirveitä määriä ruokaa raskausaikana (en tosin olisi pystynytkään, tuli ällö olo)

ekasta 9kg, söin kaikkea roskaruokaa, herkuttelin päivittäin jne.

tokassa 8kg pahan refluksin takia olin puuro-kasvissosekeitto ruokavaliolla : /

sairaalaan jäi kilot synnytyksien jälkeen, ja ennen raskauksia olen ollut normaalipainoinen bmi n.20,3

Viimeksi muokattu:
mulla
15 kg tuli. 9 kg oli lähtenyt kun kun tulin sairaalasta kotiin (2 vrk synnytyksestä) ja 2 vkon päästä synnytyksestä oli enää 1 kg jäljellä, joka on vieläkin ja saa ollakin jos haluaa ainakin niin kauan kuin täysimetän.

"Kahden äiti"
11 kg tuli painoa ja olin aika järkyttynyt kun sektion jälkeen mut punnittiin kotiinlähtiessä niin kiloakaan ei ollu lähtenyt! Kaksosraskaus, vauvaakin oli viiden kilon edestä + istukat + lapsivedet. 5 kiloa jäi suht pysyvästi, kai ne pitäisi laihduttaa pois.

"Ilenna"
[QUOTE="Nekku";26920132]Kannattaa muistaa, että helpommin lähtee ylipainoiselta. Eli, jos ylipainoa ja tulee 20kg, niin se sulaa helpommin kuin normaalipainoiselta, jolle tulee 20kg. Sis laitan tämän tähän nyt vaan siksi, että jos ap ennen raskautta normaalipainoinen, niin et ota niin raskaasti, kun jotkut täällä palstalla kertovat 20kg kadonneen tuosta vain.[/QUOTE]

Joo, olen ollut aina ennen raskautta ihan normaalipainoinen. Jostain syystä nyt kolmannen synnytyksen jälkeen kilot ropisevat alas, vaikka ihan samalla tavalla olen ja syön kuin kahden ensimmäisen synnytyksen jälkeen. Ja aina on siis tullut lisää noin 20 kg. Mutta niin se varmaan vaihtelee.

Kummassakin raskaudessa tuli noin 20kg. Ekassa kesti 11kk ja tokassa 6kk että pääsin lähtöpainoon ja ihan vaan normaalii elämää johon kuuluu terveellinen syöminen ja liikunta. :) Niin ja mun bmi on 20.

Viimeksi muokattu:
"Nella"
8 kiloa tuli, ja lähti pikaseen.
Omalla kohdalla koin enemmän vaikeaksi painonhallinnan ensimmäisen vauvavuoden valvomisineen.. sillon tuli napsittua suklaata väsymykseen ja mielihyvään.

Siljs
Ekasta raskaudesta tuli 27kg :/ lähti 3vko sisäll 20kg
Toisesta raskaudesta 19kg lähti 2vko sisäll 10kg ja loput jäi tiukati kii tais lähtee 9kk pääst kaikki
Kolmannesta 21kg lähti 5kk sisäll jokanen kilo
Neöjännestä tuliki vaa 9kg :D mutta oli tosi tiukasti kii ja ei tahtonut tippua paino

Yhteistyössä