kuinka paljon tienaat kuussa?

• Viestiketjun aloittaja eijkaskirjautuanyt
  • Ensimmäinen viesti
Eiköhän se "elämänlaatu" pitäisi suhteuttaa siihen rahamäärään minkä saat.
Ite olen töissä käyvä yh, pienen tyttösen äiti, silti tuntuu et rahat on välillä
vähissä mut aina jotenkin pärjää.

...hooh...No minä saan palkkaa käteen noin 1400, plus lapsilisät 136, plus minimielatusmaksu 118
Tekeepi noin 1650.
On velkaa kodista ja autosta. Raha riittää ja "törsään" huonekaluihin ja yleensäkin sisustamiseen...
Ruoan kanssa olen aika pihi ja vaatteita hankin paljon lapselle kirppikseltä.
En juo, en polta =iso säästö ! Bensaan menee paljon, noin 150 pitkien työmatkojen takia.
Näin meillä...Raha ei tee pesää, mutta pärjätään.

En osaa olla laskematta senttejä, mut eipä niitä tartteis laskea. Mä tienaan jotain 2200 normaalisti käteen ja siihen päälle vielä noin 400. Enpä minäkään juo ja polta, mut menoja on ihan kiitettävästi ja lainaa kans.

Äitiysraha + lapsilisä + elatusmaksu puhtaana yhteensä 1300e. Riittää meille ainakin toistaiseksi, kun lapsi on pieni. Tosin ei ole virkaa mihin palata, se vähän huolettaa. Toivottavasti työtilaisuuksia tulee jatkossakin.

Kolme ihmistä ja rahaa alle 800 euroa kuussa eipä paljon naurata. Kuin hyllyvä suo laskuista toiseen. mitään ei voi tilata, sähköä säästetään kaikki vaatteet on toisten vanhoja tai out ´saleista ostettu .

1000e jää käteen liiton korvauksia, 400egee/kk elaria kahdesta tytöstä + lapsilisät 284e = vähän alta 1700egee, pärjätään näin hyvin toistaiseksi.
Työ hakusessa mut kyl saa saada aika hyvin palkkaa et ei saa takkiinsa... vaikka palkkaa tulis enemmän ku liiton korvaus ni asumistuki putoaa ja hoitomaksut päälle puhumattakaan bensakuluista... eli mitä jääkään käteen :( Ei ainakaan enempää ku nyt mut olis sitä päästävä työelämään kiinni ku ollu 5v kotona.

Mä asun kahdestaan lapsen kanssa. Saan opintotukea 192, lapsilisää 136,60, elatusmaksua 120, palkkaa n.90. Asumistuen jälken maksan vuokraa n.85?, pesukoneen osamaksu 28,60, lainanlyhennykset 128, bussikortti 43?, puhelinlasku n.25?. Noiden jälkeen rahaa jää käteen n.357?. Siitä pitää sitten maksaa ruoka, vaipat, vaatteet, 2kk välein sähkö, mahdolliset koulukirjat yms. koulujutut, tv-lupa, netti, polimaksut(3kk välein).

Lainaa olen ottanut, mutta nostin sen kerralla ja se on mennyt jos. Sain sillä talouden tasapainoon ja nyt on helpompi pärjätä ilman, että joka kuukausi tulisi sitä lainaa 220?.

Kyllä pienillä tuloilla pärjää jos on pakko. Jos jossain kuussa tekee todella tiukkaa, niin sitten yleensä menen sossuun ja yleensä saan jonkun verran toimeentulotukea.

Keittiönoita
Kaikki on suhteellista. Nykyisin mun palkka plus lapsilisä yhdestä lapsesta on noin 1800 euroa nettona kuussa ja pärjäämme. Mulla siis itseni lisäksi kaksi elätettävää, esikoinen tosin on jo aikuinen, mutta asuu vielä kotona. Helpommalla pääsin silloin, kun olin vielä vieraan palveluksessa ja nettopalkka oli noin tonnin verran suurempi.

Mamma Mia
??? Nettopalkka melkein 3000 ? !! täällähän on huipputuloisia yksinhuoltajia. Minä kärvistelen tavallisella konttorirotan palkalla ja makselen auton ja asunnon...
Aina höpistään pienituloisista yksinhuoltajista, mutta onko niitä sittenkään...
Vai sekoitatteko nyt brutto ja nettotulot ! ?

Mamma Mialle, et mä en ainaskaan sotke nettoa ja bruttoa. Netto 2200 + 500, bruttona saisinkin jo 4000.

En koe olevani köyhä yh. Kovin vaan oudolta tuntuu, kun oletetaan et mun rahat tulis jonain tukina. Ihan 200 maksan päivähoitomaksuakin lapsesta ja soittivat kunnalta perään, että olenhan ymmärtänyt, että meitä ei ole enää kolmea. Kerroin, että ymmärrän kyllä että mies on muuttanut pois taloudesta.

Hah...

Kotihoidon tuki josta jää käteen suunnilleen 350e/kk plus elatusavut pojista 118,15 ja 125e. Sekä lapsilisät. En todella tiedä millä elää jatkossa. Vaippoja ja NANnia menee, vellejä ja hedelmäsoseita. Perunasoseet teen itse. Mut vuokra, puhelin, sähkö, tapaamismatkakulut isomman osalta, ruuat, vaatteet..... Kyllä tässä vielä itku tulee mutta hoitovapaalta töihin lähden ahdistumaan vasta syksyllä kun isompi menee 3. luokalle. Siihen asti nautin - paitsi rahatilanteesta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2006 klo 14:38 äippyli kirjoitti:
Hah...

Kotihoidon tuki josta jää käteen suunnilleen 350e/kk plus elatusavut pojista 118,15 ja 125e. Sekä lapsilisät. En todella tiedä millä elää jatkossa. Vaippoja ja NANnia menee, vellejä ja hedelmäsoseita. Perunasoseet teen itse. Mut vuokra, puhelin, sähkö, tapaamismatkakulut isomman osalta, ruuat, vaatteet..... Kyllä tässä vielä itku tulee mutta hoitovapaalta töihin lähden ahdistumaan vasta syksyllä kun isompi menee 3. luokalle. Siihen asti nautin - paitsi rahatilanteesta.
Hae asumistukea ja käy sossussa kysymässä toimeentulotukea.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2006 klo 14:38 äippyli kirjoitti:
Hah...

Tapaamismatkakulut kuuluu etävanhemman itse hoitaa!

(äippyli, nyt kirjautuneena)

Soskuun on jo aika ja asumistukea tulee hyvin. Eiköhän sitä jotenkin pärjätä. Kaurapuuro ja makaroni on hyvää... :D

Olemme lähteneet samalta paikkakunnalta eri suuntiin. Soskun kanta on se, että molemmat hoitavat kulut ko paikkakunnalle asti. Eli minä laitan linja-autoon täältä, isä hakee ja vie kotiinsa. tuo linjalle ja minä olen vastassa täällä. Minä maksan bussit ja isä bensansa. Kai ihan kohtuullista. En tiedä, mut vaihtoehtoja ei ole. Olikohan tarpeeksi epäselvästi ilmaistu... :whistle:

Yhteistyössä