Kuinka paljon teitte itse vauvojen ruokia ja paljonko ostitte valmiina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Meillä mennään oikeastaan täysin purkkien voimalla ja puuronkin ostan jauheena, johon vaan lisätään vesi. Maito tosin tulee tissistä, joten sitä en kaupasta osta :)

2 kertaa tehtiin vaan isot satsit pakkaseen soseita mutta tuntui turhan työläältä niin purkkiruuilla mentiin. 1,5v syö usein vieläkin purkkiruokaa jos ei itsellemme laiteta ruokaa. En ikinä esim syö lounasta.

Varmaan puolet ja puolet. Tein aina ispiraation iskiessä ison kattilallisen sosetta. En stressannut asialla. Jos en jaksanut tai ehtinyt tai ei huvittanut, niin vauvat söivät kaupan pöperöitä.

No niin mentiin meilläkin, juuri noin. Paitsi että esikoinen söi normaalia puuroa, jota alkuun hienonsin (leseitä siis) ennen keittämistä. Kakkonen oli niinsihtikurkku, että meni vain jauhepuuro.

Kaupan soseethan ovat terveellistä, lisäaineetonta ruokaa. Ainoa "miinus" on epäkotiruokamainen rakenne, mutta koska sormiruokailimme myös, lapsi oppi karkeampaakin syömään-

Kaikki hedelmäsoseet on ostettu ja niitä menee 1-2 purkkia päivässä, aina puuron kanssa ainakin (joka on tavallista pikakaurapuuroa ollut alusta saakka). Ruokaisempia soseita ollaan ostettu oikeastaan vain reissukäyttöön ja muutama kotiin hätävaraksi. Hyvä niitäkin on välillä antaa, että kelpaavat sitten kun on tarve. Muuten olen tehnyt nuo ruokaiset soseet itse. Kerran viikossa kun tekee kattilallisen kerralla, niin siinä se. Nykyään 1v 2kk alkaa syödä jo ainakin toisen aterian ihan normaalia kotiruokaa eli tuota itse tehtyä kuluu vähemmän.

Mä en ymmärrä miten joku ostaa valmispuurotkin! Luulis sen verran ihmisen osaavan että keittäis puuron hiutaleista. Sitten valitetaan myöhemmin kun ei tavalliset puurot kelpaa.
Melkein kaikki hedelmäsoseet ostin valmiina, muut ruoat tein itse.

meillä lapsia 3: kaikkien kanssa kasvismössöjä teinkin itse, lihoihin siirryttäessä siirryttiinkin sitten purkkiruokiin, itsetehden ei ainakaan meillä lihat soseutuneet tarpeeksi hienoksi. hedelmä- ja marjamössöjä olen tehnyt enemmän, samoin puurot puoliksi muksu-valmistetroja puoliksi itsetehtyjä, aamulla puoli 6 en tosiaan vielä ole itse puuronkeittokunnossa :)

Itse kaikki. Ehken muutaman purkin ostin maistiaisiksi. Ei meidän lapselle kelvannut. Itse kun maistoin olin oksentaa. Eli miksi syöttää lapselle sitä mistä itsekkin jo laattaa. Nyt näitä 1-2v yms oon ostellut matkalle, ja kiire ruuaksi. Ne on ihan hyviä, Mutta ei niistäkään oikein maistu kun nuo lihapullat ja italianpata. Lapselle kyllä muuten kelpaa kaikki mitä teen itse. Enkä ole kokenut tätä mitenkään rasittavana, vaan enemmänkin palkitsevana. :) Ja rahaa säästyy kummasti.

Esikoisen kohdalla syötin melkein purkkiruokia imetyksen ohella, vaikka täysimetin yllä pitkään. Eli toisaalta siis purkkiruokien osuus jäi aika vähäiseksi, kun aloin syöttää ihan kotiruokaa jo melko varhain pieninä maistipaloina.

Pikkukakkoselle tein ihan kaiken ruuan itse sekä siirryin suoraan tississtä lehmänmaitoon, jota ei tosin lapselle kyllä tarvitse muutenkaan juottaa.

Itse tein, ne valmisruoat on niin kauheaa kuraa, etten niitä viitsinyt lapselle syöttää. Ei siitä nyt kauheasti ollut vaivaa, onpahan lapsi saanut terveellistä ruokaa.

[QUOTE="vieras";23651167]Mä en ymmärrä miten joku ostaa valmispuurotkin! Luulis sen verran ihmisen osaavan että keittäis puuron hiutaleista. Sitten valitetaan myöhemmin kun ei tavalliset puurot kelpaa.
Melkein kaikki hedelmäsoseet ostin valmiina, muut ruoat tein itse.[/QUOTE]

Älä ymmärrä. Marjapuuro, joka muistutti maultaan paljon vispipuuroa oli meidän lapsen herkkua. Eikä mun lapsi ei tykännyt mistään tavallisesta karapuurosta koskaan, ei vaikka olisi kuin sotkettu minkä joukkoon. Myös lasten vellit ei mennyt alas ikinä.

Olisiko kuin pitkään mielestäsi pitänyt testata ja katsoa lapsen yökkivän aamu-ja iltapalansa, silmät vettä vuotaen? Aamupalan täytyy olla hyvvä, koskee myös lapsia, eikä vain meitä aikuisia. Samoin tietysti kaikki ateriat kuuluisi olla nautinto, eikä mitään "väkisin pakkopuuroa vaikka toinen oksentaisi"

Suurimmaksi osin kaupan ruokia ostellaan, toistaiseksi itse olen tehnyt kaksi kertaa pakkaseen perunasoseet ja kerran perunaporkkanasoseen (2kk tässä on vasta kiinteillä menty...)

Ostin ekalle lapselle aikanaan jotain valmispuuros tetrassa, sehän oli kuin jugurttia. Meinaan vaan, että voi olla vaikeaa lapsen siirtyä ns. oikeaan puuroon tuon jälkeen? Ja joo mä hienonsin sekoittajalla jauhoksi ne ryynit alussa ;) mutta kaura ei silti kelvannut. 4-viljan on parasta. Mutta edelleen kukin tavallaan! Ja ellei ole pakastinta, niin en itsekään tekisi ruokia niin paljoa ainkaan, kun säilyy vain pari päivää jääkaapissa.

Yhteistyössä