Kuinka paljon teillä syödään marjoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miettii

Vieras
Mietin vain, kun syksyllä lastattiin pakkaseen kaikkiaan 50l mustikkaa ja puolukkaa, mansikkaa 25kg, lakkoja 5kg. Niin mustikat ja puolukat loppui jo tammikuussa. Mansikkaa muutama 500g pussi jäljellä. Lakkaa pari kiloa.

Ensi syksynä saa taas lisätä marjojen määrää O.O, että riittäisi toukokuulle asti.

Melko paljon. Kaikki sellaisenaan. Kiisseleitä ja marjapuuroja ei harrasteta. Minä syön mustikoita joka aamu ja koko perhe marjoja iltapalaksi ehkä kolme kertaa viikossa.

Mansikkaa laitettiin pakkaseen 50 kg. Mustikkaa 30kg, puolukkaa 50kg, vattua 30kg, lakkaa 40 kg, viinimarjoja 48 kg, karviaisia 2 kg ja Tyrniä 13kg. Justiinsa pärjätään seuraavaan satoon .

Mä ostan talvisin lidlistä pensasmustikoita pakastimesta. Sitten kun mansikat tulee niin niitä menee paljon ja ne on millon minkäkin maalaisia riippuen hinnasta. Karhunvatukoista tykätään ja vadelmista myös.

Kilomääriä en ole laskenut minäkään. Ehkä pari kiloa viikossa näin talviaikaan menee neljältä hengeltä.
Kaikkea en pakasta itse syksyllä, vaan ostan pitkin talvea valmiiksi pakastettuja kotimaisia.
Lähinnä smooteihin menee meillä ja puuron päälle.

Yhteistyössä