Kuinka paljon teillä käytetään ruoan laitossa ruokakermaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pajukko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pajukko

Aktiivinen jäsen
14.11.2004
6 834
0
36
Itse, kun en raaski sitä ostaa, kun muutenkin ruokalaskut ovat aika isot meidän tuloille. Tai oikeastaan minun mielestä tekemäni ruoat ovat ihan hyviä ja mies ja lapsetkin niitä ihan hyvin syövät ja lisääkin usein ottavat, joten en ole kermaa edes kokeillut lisätä. Jotkut ruoat tietysti sen kerman sinne tarvitsevat, mutta sellaista meillä syödään aika harvoin, kun pitää yrittää pitää ruokalaskut kurissa.

Tuli mieleen tuosta kanasuikale -ketjusta, kun kaikissa ohjeissa taisi olla ruokakermaa tai sulatejuustoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Itse, kun en raaski sitä ostaa, kun muutenkin ruokalaskut ovat aika isot meidän tuloille. Tai oikeastaan minun mielestä tekemäni ruoat ovat ihan hyviä ja mies ja lapsetkin niitä ihan hyvin syövät ja lisääkin usein ottavat, joten en ole kermaa edes kokeillut lisätä. Jotkut ruoat tietysti sen kerman sinne tarvitsevat, mutta sellaista meillä syödään aika harvoin, kun pitää yrittää pitää ruokalaskut kurissa.

Tuli mieleen tuosta kanasuikale -ketjusta, kun kaikissa ohjeissa taisi olla ruokakermaa tai sulatejuustoa.

eikai se kerma nyt ihan kauheasti maksa...?

Usein. Mulla on ihan perusjuttu ne ruokakermat - sitä floran "kevyttä ja paksua" käytän. Tulee käytettyä viikoittain, riippuu mitä teen, mutta oikeastaan aina tulee lorautettua kastikkeisiin ellen sitten tee tomaattipohjaista kastiketta, jota kyllä aika usein teenkin. Aina löytyy kuitenkin kaapista, eikä ne mun mielestä kamalasti maksa, mutta se tietty riippuu ihan tuloista mikä tuntuu kukkarossa ja mikä ei. :)

Käytän pari kertaa viikossa ruokakermaa mm. kastikeet ja kiusaukset. En ole koskaan ajatellut tuota hintajuttua, mutta nyt kun ajattelen, niin ei se minusta kovin kallista ole. Itse käytän pääasiassa Becel-ruokakermaa, joka maksaa 99snt, mutta joitain muita merkkejä halvemmallakin.

Niin kyllähän halvimmat taitaa olla 79 senttiä, mutta kun olen aika pihi. Ja kuten totesin niin en kyllä kaipaakaan sitä erityisemmin, mutta kyllähän tuosta kermasta vuoden mittaa aika suuri summa kertyy, jos joka kauppareissulla ostaa. Rahat kun on tosi tiukilla niin pitää karsia pois kaikki mitä ilmankin tulee toimeen. Joskus kun esim. lehtien ruokaohjeissa mainitaan ruokakerma niin olen jättänyt sen pois.

Niin kyllähän halvimmat taitaa olla 79 senttiä, mutta kun olen aika pihi. Ja kuten totesin niin en kyllä kaipaakaan sitä erityisemmin, mutta kyllähän tuosta kermasta vuoden mittaa aika suuri summa kertyy, jos joka kauppareissulla ostaa. Rahat kun on tosi tiukilla niin pitää karsia pois kaikki mitä ilmankin tulee toimeen. Joskus kun esim. lehtien ruokaohjeissa mainitaan ruokakerma niin olen jättänyt sen pois.

Vuodessa?! Jos pari kertaa viikossa alle euron maksavan kermapurkin ostaa, se ei VOI tehdä kenestää köyhää. EDES vuodessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Starslookers:

Vuodessa?! Jos pari kertaa viikossa alle euron maksavan kermapurkin ostaa, se ei VOI tehdä kenestää köyhää. EDES vuodessa.

Kyllä vain köyhäksi tekee. Opintolainalla kun pitää perhettä ruokkia niin eipä turhuuksia voi ostella.

Mä käytän kyllä usein kertaa, samoin niitä ihania cuisineita. Niillä tekee helposti hyvän kastikkeen mistä tahansa. Ja ruokakermana käytän yleensä sitä 4% paksua (tosi hyvä) ja cuisinea en tietenkään tunge koko purkkia. Ei tietenkään yhtä kevyttä kuin munamaito, mutta PALJON parempaa :) .

Kyllä vain köyhäksi tekee. Opintolainalla kun pitää perhettä ruokkia niin eipä turhuuksia voi ostella.
Se on ihan totta, että ruokakerma on aika turha ja jos tiukilla on talous, niin turha sitä on ostaa. Toisaalta moni joutuu ostamaan paljon kalliimpiakin ruoka-aineita, vaikka kuinka eläisivät opintolainalla.