Kuinka paljon teidän teini-ikäisillä pojilla on vaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vierailija"

Vieras
Meidän pojalla (16-v) oli aikaisemmin semmonen vaihe, että melkeen mitkään vaatteet ei kelvanneet ja yhdessä vaiheessa alkoivat kelpaamaan ja niitä sitten ostettiinkin ihan urakalla, ehkä ei niin laadukkaista paikoista.

Ajattelinkin kysyä, että minkälaisia määriä vaatteita teidän samanikäisillä pojilla on? Meidän pojalla on n. 20 t-paitaa, n. 10 paria housuja ja n. 10 päällyspaitaa (mm. huppareita). Kaikki ostettu "halvoista paikoista" eli H&M, Seppälä, KappAhl, Prisma, Citymarket jne. Mistä paikoista teidän nuorison vaatteet on? Poikakin ajatteli, että voisi alkaa uudistamaan vaatekaappia, mitenköhän tätä kannattaisi tehdä? Pikku hiljaa heittää vanhoja pois tai laittaa kierrätykseen ja ostaa uusia laadukkaampia tilalle?

Kiitos paljon vastauksista!

Meillä poika vasta 13v, mutta omistaa paljon vaatteita. On myös tarkka siitä mikä kelpaa ja Zarasta taitaa suurin osa vaatteista olla. Myös Lindexiltä ollaan joskus jotain löydetty ja ulkovaatteita KapAhlista. Lisäksi Ticketin takkeja on muutama. H&m:lta ei olla varmaan pariin vuoteen löydetty mitään mikä kelpais :)

Huppareita n. 5, farkut 1-2, T-paitoja n. 20, sukkia ja kalsareita korilliset. Tilaa itse vaatteet ja kengät netistä., farkut taitaa löytyä paikallisista kaupoista. Farkkuja lukuunottamatta kaikkien pitää olla merkkivaatteita. Varsinkin kenkien. Kirpparilla on hyväkuntoiset myyty ja lahjoitettu loput.

Onhan noita vaatteita, en ole koskaan laskenut, mutta varsinkin 13v tykkää pitää yksiä ja samoja vaan koko ajan. Hyvä, että välillä saa pestä. 18v kyllä vaihtaa ja välillä pesee myös itse vaatteensa.

Njaa...30kpl farkkuja+10 paria muita housuja (esimerkiksi pellavahousut ja chinot), saman verran T-paitoja, kauluspaitoja näytti olevan joku muutama kymmenen, huppareita löytyy myös saman verran ja neuleita kymmenisen kappaletta. Teen paljon itse, poika ostaa Stadium, H&M, Hampton Republic (KappAhl) ja jostain muista liikkeistä...en juuri seuraa mistä hankkii vaatteet. Kengät pääasiassa Vans merkkiä. Nyt pitää tilata tietyt Vansin lenkkarit kun niitä ei saa Suomesta.

[QUOTE="vierailija";29714625]Ja mitkä ovat nuorten merkkivaatteita? Onko mm. tuo edellämainittu Jack & Jones?[/QUOTE]

En tiedä mitä tarkoitat "merkkivaatteella", mutta itse niputan nuo samaan kuin vaikka H&M:n vaatteet. Edullisia, osa kehnoa ja osa ihan ok laatua. Mies ostaa joskus noita, ja esimerkiksi moni Citymarketista ym. ostettu vaate (Levi's, Puma, mitä merkkejä siellä nyt myydäänkään...) on kestänyt kauemmin siistissä kunnossa :)

En mä laittaisi kaapillista hyväkuntoista vaatetta pois ja ostaisi tilalle uutta, vaan sitä mukaa uusi tilalle kun vanha alkaa olla liian pieni tai kulahtanut :)

Yhteistyössä