kuinka paljon teette ruokaa alusta loppuun itse ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En harrasta eineksiä, kuin äärimmäisessä hädässä. Leivonnaiset teen itse, mutta keksit ostamme kyllä. Toisinaan tulee ostettua riitan herkun pitsa, jota sit tuunataan, mutta pääsääntöisesti ruoan teen itse kotona kaupasta ostetuilla tarvikkeilla. Joten porkkanoita en itse kasvata... ;)

Suurin osa ruoista tehdään alusta loppuun itse. Joskus (ehkä kerran viikossa max.) syödään hernaria, maksista, nakkeja, pinaattilettuja, kalapuikkoja, raneja, valmispitsaa tai nugetteja. Leivota ei juurikaan, eikä meillä kyllä valmisleivonnaisiakaan juuri ole -paitsi tietty leipää.

No kyllä mä käytän liemikuutioita (silloin tällöin) ja pastakastiketta saatan ostaa purkista... Mutta kyllä olen lasten myötä myös opetellut tekemään sitä ruokaa ihan alusta asti. Nyt kasvaa jopa omat yrtit tuolla keittiössä! :D Ja kyllä se itsetehty aina parempaa on kuin einekset! Jopa minun keittotaidoillani!

Joka päivä, tunnen nahoissani jos on paljon lisäaineita ruoas, leiväs, hillos, karkeis jne. Joten pyrin tekemään kaiken mahdollisimman alusta asti ellen sitten ole kipeä tai jotain...

Ruuan teen enemmälti alusta loppuun,
toki arkena tulee käytettyä esim. pakastevihanneksia.
Mutta kyllä mä pyrin keitot tekeen ihan oikeista vihanneksista.

Leivon toodella harvoin, suosin raakapakasteita tossakin hommassa, esim. pullat, karjalanpiirakat.
Leipää en leivo koskaan.

Suurimman osan. Joskus kyllä on kalapuikkoja tms. Silloin tällöin tulee tehtyä "pikaruokaa" eineksistä eli Uncle Ben's-kastike, pakaste wokkivihannespussi, kanasuikaleet ja nuudelit.
Teen yleensä päiväysvanhasta maidosta pannaria tai lettuja, ja puuron ja muusin jämistä rieskaa.

Melko paljon. Jonkin verran myös kausittaista, joskus teen lähes kaiken itse ja joskus käytetään enemmän puolivalmisteita. Mies on meillä useimmiten se, joka kantaa kaupasta niitä valmisruokia :kieh: itelleen "iltapalaks" tmv.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja vakiovieras:
aika paljon. ja varsinkin lasagne on tehtävä alusta asti eikä valmispussista :p

Valmispussista? :o *pyörtyy* kops.

mä teen aina rainbow:n lasagnetteaineksista lasagnea, koska valmiina pienet palat, ja erikseen niitä pastoja ei myydä.. :(

Tee vaan :) Mutta onhan lasagnettea pelkästään kaupassa... onhan? Vai muistanko mä taas väärin...

Ennen tein kaikki itse. Sitten syntyivät maailman ihanimmat, mutta koliikista kärsivät kaksosemme ja sen jälkeen onkin jääkaapista löytynyt melko usein eineksiä :D Jos tässä joskus sais taas nukuttua enemmän kuin kaksi tuntia putkeen, niin alkaisi taas normaalielämä. Meillä käy kerran viikossa siivoojakin kun miehen kanssa ei vaan jakseta, meidän mussukoissa riittää työnsaraa ihan tarpeeksi tällä hetkellä :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja TeylaEmmagan:
Melko paljon. Jonkin verran myös kausittaista, joskus teen lähes kaiken itse ja joskus käytetään enemmän puolivalmisteita. Mies on meillä useimmiten se, joka kantaa kaupasta niitä valmisruokia :kieh: itelleen "iltapalaks" tmv.

Vähän sama meillä =) . Leivät, karjalanpiirakat ja pullat ostan yleensä kaupasta tai konditoriasta. Sitten on taas tiettyjä safkoja, mitkä pitää mun mielestä tehdä ehdottomasti itse, esim. makaronilaatikko, lasagne, kaikki kastikkeet ja näin joulun alla tietty kaikki laatikot myös.

Todella harvoin. Oon ihan mämmikoura enkä osaa kokata. Ja jos totta puhutaan ni en edes tykkää kokkaamisesta enkä halua opetella :D Ei me nyt ihan valmisruokia sentäs syödä, teen ihan perusruokia. Jos jotain monimutkasempaa syödään ni sitte tulee ostettua liha/kalatiskiltä ja leipomosta :)

Yhteistyössä