Kuinka paljon saa ystävälle kertoa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kuinka paljon saa ystävälle kertoa asioista, jos on parisuhteessa? Mieheni ei ole koskaan halunnut, että puhun mistään parisuhteeseemme vähänkin liittyvästä muiden kuin hänen kanssaan. Tarvittaessa terapeutille tms saisin tosin puhua. Ymmärrän tämän jollain tavalla. Kuitenkin välillä tuntisin tarvetta avautua joistakin asioista luotettavana pitämälleni ystävälle. Mutta en halua, että mieheni ns. menettää kasvonsa, hän on ihan hyvä mies. Nyt olen ollut pidempään rakastunut toiseen mieheen, jonka luulen olevan myös kiinnostunut minusta, mutta en ole varma. Tunne on polttava, eikä ole mennyt ohi, vaikka olisin melkeinpä toivonut tunteen menevän ohi. Miehelleni tunnustin jo pari vuotta sitten tämän, että olen ihastunut toiseen. Mieheni varmaankin passittaa minut lääkäriin, jos tietäisi, ettei tämä ole mennyt ohi. Oloni keventyisi huomattavasti, jos saisin puhua jonkun kanssa. Salaaminen ahdistaa, kun pyörittelen asiaa vain itsekseni. Mutta jos avaudun ystävälle, onko se väärin miestäni kohtaan.
 
vierailija
Toisten yksityisasioista ei saa puhua. Siitä lähdetään. Toki yleensä se menee sillä tavalla, että naiset juoruilevat kaiken ja miesten kaverit taas eivät tiedä mitään toisen parisuhteesta.
 

Yhteistyössä