Kuinka paljon poltit raskausaikana?

  • Viestiketjun aloittaja popo
  • Ensimmäinen viesti
vieras
mulla meni 10. mut on se tosiaanki kumma että aletaa heti valittaa jos raskaana oleva polttaa. juu kyllä tiedetää että vaikuttaa lapseen ja nii edelleen. poltin koko raskauden ajan ja iha terve poika mulla on. eikä ollu edes mitenkää pienikokonen ku paino 4kg syntyessää. on jokasen oma päätös polttaako vaiko ei. eiköhän se ap:ki sen tiedä ilman että siinä aletaan heti syyttelemään!
 
Ap
tiesin kun laitoin aloituksen että syyttelijöitä tääll riittää....mutta en jaksa välittää.kaksi tervettä poikaa on entuudestaan vaikka olen molemmista polttanut.

ajattelin vain kysyä paljonko muilla menee...
 
ev
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla meni 10. mut on se tosiaanki kumma että aletaa heti valittaa jos raskaana oleva polttaa. juu kyllä tiedetää että vaikuttaa lapseen ja nii edelleen. poltin koko raskauden ajan ja iha terve poika mulla on. eikä ollu edes mitenkää pienikokonen ku paino 4kg syntyessää. on jokasen oma päätös polttaako vaiko ei. eiköhän se ap:ki sen tiedä ilman että siinä aletaan heti syyttelemään!
no tuo nyt on typerää. lapsellasi saattaa olla "oireita" joita et vaan miellä tupakan aiheuttamaksi. esim. oppimisvaikeuksia, vilkkautta ym ym ym ym voi olla tupakan aiheuttamia. mutta monet pistää sen vaan lapsen persoonan piikkiin.
 
ev
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
tiesin kun laitoin aloituksen että syyttelijöitä tääll riittää....mutta en jaksa välittää.kaksi tervettä poikaa on entuudestaan vaikka olen molemmista polttanut.

ajattelin vain kysyä paljonko muilla menee...
no ei se tupakointi SAIRASTUTA lasta, vaan voi vaikuttaa läpi elämän esim. oppimisvaikeuksina, vilkkautena yms joka voidaan luokitella myös persoonaan kuuluvaksi.

mun äiti poltti kun odotti minua. mä olen terve ku pukki mutta mulla on vaikeuksia oppimisen kanssa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla meni 10. mut on se tosiaanki kumma että aletaa heti valittaa jos raskaana oleva polttaa. juu kyllä tiedetää että vaikuttaa lapseen ja nii edelleen. poltin koko raskauden ajan ja iha terve poika mulla on. eikä ollu edes mitenkää pienikokonen ku paino 4kg syntyessää. on jokasen oma päätös polttaako vaiko ei. eiköhän se ap:ki sen tiedä ilman että siinä aletaan heti syyttelemään!
no tuo nyt on typerää. lapsellasi saattaa olla "oireita" joita et vaan miellä tupakan aiheuttamaksi. esim. oppimisvaikeuksia, vilkkautta ym ym ym ym voi olla tupakan aiheuttamia. mutta monet pistää sen vaan lapsen persoonan piikkiin.
Mutta ne oireiluthan voi johtua ihan mistä muusta vaan....paljon lapsia jolla on jotain ja äitejä jotka eivät ole polttaneet...
 
NOH
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla meni 10. mut on se tosiaanki kumma että aletaa heti valittaa jos raskaana oleva polttaa. juu kyllä tiedetää että vaikuttaa lapseen ja nii edelleen. poltin koko raskauden ajan ja iha terve poika mulla on. eikä ollu edes mitenkää pienikokonen ku paino 4kg syntyessää. on jokasen oma päätös polttaako vaiko ei. eiköhän se ap:ki sen tiedä ilman että siinä aletaan heti syyttelemään![/quot


ASTMAT JA OPPIMISVAIKEUDET KUN EI IHAN VAUVANA NÄY!
 
jees
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
tiesin kun laitoin aloituksen että syyttelijöitä tääll riittää....mutta en jaksa välittää.kaksi tervettä poikaa on entuudestaan vaikka olen molemmista polttanut.

ajattelin vain kysyä paljonko muilla menee...
no ei se tupakointi SAIRASTUTA lasta, vaan voi vaikuttaa läpi elämän esim. oppimisvaikeuksina, vilkkautena yms joka voidaan luokitella myös persoonaan kuuluvaksi.

mun äiti poltti kun odotti minua. mä olen terve ku pukki mutta mulla on vaikeuksia oppimisen kanssa.
mulla on vaikeuksia ties missä asioissa mutta äitini ei polttanut kun odotti minua.
 
typerää polttaa raskauden aikana
ja just kaikki astmat ja hengitys vaikeudet/sairaudet, johtuu raskausajan tupakoinnista... kun poltat raskaana ollessa niin vauvalle tulee hengitys vaikeuksia siellä mahassa.
 
bh
Äitini poltti, kun odotti pikkuveljeäni ja arvatkaa vaan, ett siinä 4-vuotiaana diagnosoittiin adhd:tä ja semmosta pientä. Kyse ei ole sinun elämästäsi, vaan lapsen jota kannat. Tuomitsen ehdottomasti. Minä voin kokemuksella sen sanoa, ett poltin 10 vuotta, mutta 2 kuukautta ennen esikoisen odottamista lopetin kokonaan ja ei ollut kovin vaikeaa, kun kysymyksessä oman lapsen tulevaisuus ja terveys. EN YMMÄRRÄ!
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla meni 10. mut on se tosiaanki kumma että aletaa heti valittaa jos raskaana oleva polttaa. juu kyllä tiedetää että vaikuttaa lapseen ja nii edelleen. poltin koko raskauden ajan ja iha terve poika mulla on. eikä ollu edes mitenkää pienikokonen ku paino 4kg syntyessää. on jokasen oma päätös polttaako vaiko ei. eiköhän se ap:ki sen tiedä ilman että siinä aletaan heti syyttelemään!
no tuo nyt on typerää. lapsellasi saattaa olla "oireita" joita et vaan miellä tupakan aiheuttamaksi. esim. oppimisvaikeuksia, vilkkautta ym ym ym ym voi olla tupakan aiheuttamia. mutta monet pistää sen vaan lapsen persoonan piikkiin.
Mutta ne oireiluthan voi johtua ihan mistä muusta vaan....paljon lapsia jolla on jotain ja äitejä jotka eivät ole polttaneet...
Niin voi, mutta ne äidit jotka eivät ole lastaan savuttanut ei tarvitse ainakaan miettiä sitä että on sen itse mahdollisesti lapselle aiheuttanut.
Ja vaikka mitään ei lapselle tulisikaan, en tajua että joku "äiti" on valmis edes ottamaan riskin että vahingoittaa lastaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeli:
Hmm...Laitatko sä sitten vaunuihin vauvalle tupakan suuhun? Nikotiini menee sun polttaessa myös vauvalle mahaan. :(
Mä en mitenkään syyttänyt. Yksinkertainen kysymys ja perään toteamus. Ymmärrystä ja sympatiaa tupakoivia, odottavia kohtaan todellakin puuttuu. Itse myös poltin ennen raskautta ja reilusti vielä. Mitenkään ei tehnyt vaikeaa tupakasta luopua lapsen takia. Ei kai kukaan lapsensa anna polttaa?
Ei täällä saa sanoa mitään kielteistä raskauden aikana tupakoivista, heti on muka tekemässä itsestään pyhimystä. :/

Kai kaikki tajuaa, että vaikka lapsessa ei ole mitään häikkää syntymän jälkeen, niin sikiö kärsii tupakoinnista jo kohdussa ollessaan. Aika tukalat on oltavat, kun häkää on veressä 24/7. http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Hyvinvointi/Jos-tupakoit-sikiokin-tupakoi/

Muoks. Ja vastataan itse kysymykseenkin; en tupakoi ollenkaan raskaana enkä ei-raskaana.
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeli:
Hmm...Laitatko sä sitten vaunuihin vauvalle tupakan suuhun? Nikotiini menee sun polttaessa myös vauvalle mahaan. :(
Mä en mitenkään syyttänyt. Yksinkertainen kysymys ja perään toteamus. Ymmärrystä ja sympatiaa tupakoivia, odottavia kohtaan todellakin puuttuu. Itse myös poltin ennen raskautta ja reilusti vielä. Mitenkään ei tehnyt vaikeaa tupakasta luopua lapsen takia. Ei kai kukaan lapsensa anna polttaa?
Miksi tehdä lapsia jos ei edes tupakasta pysty lapsen takia luopumaan.. herää kysymys että mistä muusta et ole voinut lapsen takia luopua..
 
itsekästä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla meni 10. mut on se tosiaanki kumma että aletaa heti valittaa jos raskaana oleva polttaa. juu kyllä tiedetää että vaikuttaa lapseen ja nii edelleen. poltin koko raskauden ajan ja iha terve poika mulla on. eikä ollu edes mitenkää pienikokonen ku paino 4kg syntyessää. on jokasen oma päätös polttaako vaiko ei. eiköhän se ap:ki sen tiedä ilman että siinä aletaan heti syyttelemään!
no tuo nyt on typerää. lapsellasi saattaa olla "oireita" joita et vaan miellä tupakan aiheuttamaksi. esim. oppimisvaikeuksia, vilkkautta ym ym ym ym voi olla tupakan aiheuttamia. mutta monet pistää sen vaan lapsen persoonan piikkiin.
Mutta ne oireiluthan voi johtua ihan mistä muusta vaan....paljon lapsia jolla on jotain ja äitejä jotka eivät ole polttaneet...
Aloituksessa sanoit, että tiedät tupakoinnin raskaana ollessa olevan moraalitonta ja väärin. Mihin se ajatus yhtäkkiä jäi?

Et voi tietää mitä kaikkea paskaa aiheutat vauvallesi vetämällä tupakkaa raskauden aikana. Voithan kuvitella että lapsesi mahdolliset terveysongelmat (myös myöhemmin aikuisena) johtuvat jostain muusta kuin tupakanpoltostasi, mutta varma et voi olla. Aika paskamaista syntymätöntä lasta kohtaan!
 
piste
ap, tiesit ihan satana, että kun tällaisen aloituksen tänne laitat, saat vain pas... niskaasi. Jos et pysty edes tupakasta luopumaan raskausaikana, niin oletkohan tiewtoinen mistä kaikesta joudut luopumaan, kun vauva syntyy... Voi sinua, sitä sulle ei varmaan kukaan ole kertonut. Kypsyyttä äitinä tulemiseen on myös tupakoinnin lopettaminen.
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kysyn uudelleen.paljonko meni tupakkaa raskausaikana?jos ei tähän kysymykseen ole vastausta niin voi tehdä vaikka oman aloituksen aiheesta.
No minä voin vastata kahden kaverini puolesta; askin verran kummatkin päivässä.
Kummankin lapselle on allergioita, astmaa, korva-ja infektiokierrettä.
Juu, ja ei varmasti tiedä johtuuko tupakista, mutta sitäpä on näiden äitien nyt kiva miettiä.
 
surullista
Alkuperäinen kirjoittaja popo:
tiedetään että se on väärin ja moraalitonta jne...mutta ne ketkä polttivat niin kuinka monta savuketta päivässä?

itselläni menee vajaa aski..... :(
vajaa aski on tosi paljon!onko sulla jotain muita riippuvuuksia myös?onko sosiaalisia ongelmia?KANNATTAA HAKEA APUA!
 
Vieras
Vois sanoa että en myöskään ymmärrä lihavia ja sairaita huonogeenisiä ihmisiä, jotka pykäävät lapsia tähän maailmaan. Pääasia vaan ettei tupakoi.
Ja joo mä olen polttanut viitisen tupakkaa vrk.
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
tehkää vittu oikeesti oma aloitus aiheesta te täydelliset äidit.kukaan ei ole teitä pyytänyt tänne paasaamaan.
Jos sinun mittasi täydelliseen äitiin on se että myrkyttääkö röökillä omaa lastaan, niin juu, siinä tapauksessa olen ihan helvetin täydellinen äiti.
Sinä olet "äiti".
 

Yhteistyössä