Kuinka paljon pitää olla toimetonta aikaa päivittäin, että saa itsensä lihotettua ylipainoiseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "what"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

"what"

Vieras
Ihmettelen ihan oikeasti sitä, että kun joku sanoo syyn lihomiseensa olevan sen, että koko ajan tulee mätettyä jotain herkkua ja joka välissä pitää saada jotain hyvää. Siis mistä ihmeestä ne saa revittyä ajan siihen, että jatkuvasti voi olla jääkaapin ja herkkujen läheisyydessä?

Itse menen aamulla kahdeksaksi tai yhdeksäksi luennoille, sieltä kahden tai kolmen maissa pois ja sen jälkeen töihin tai harrastuksiin, tai kirjastolle lukemaan. Miten työssäkäyvän/normaalia arkea elävän ihmisen aika riittää syödä niin reippaasti yli kulutuksensa, että lihoo hervottomasti?

Samassa ajassa kun popsii salaatin, toinen vetää suklaalevyn. Äly hoi.. ei siihen aikaa tarvita vaan väärät ruokailutottumukset. Ja moni istuu siellä kirjaston kahvilassa munkki ja kahvi kädessä.

Monilla ei ole lainkaan harrastuksia. Kun ovat olleet normaalin työpäivän töissä, istuvat koko illan tuijottamassa telkkaria ja syövät samalla.

Tai vastaavasti mäkin teen töitä kotoa käsin, joten jos siltä tuntuisi, voisin syödä koko ajan pitkin päivää töitä tehdessäni ja varmasti lihoisin.

Helposti saa syötyä yli kulutuksen, kun kiireisenä korvaa ruuan karkilla, suklaalla tai jollain muulla nopeella (kolmioleipä, wrap jne...) Tai jos kiireisenä ei ehdi syödä niin sitten, kun joskus illalla syö niin syökin aivan liikaa. Nämä yhdistettynä siihen, että on lihomisella altis niin varmasti lihoo. Kaikkihan ei liho vaikka söis miten.

Niin, jollakin on laukussa aina jotain popsittavaa mukana, irtokarkkeja, suklaapatukoit. Eivät syö oikeaa ruokaa vaan elävät napsimisilla.

Mä en ole hyvä ihminen päivittelemään ylipainoisia, koska olen sellainen, 165 cm ja 80 kg. Mulla ei välttämättä ole väärät ruokailutottumukset, mutta annoskoot ovat liian isot . Ja joo, pienten lasten kanssa ei pysty harrastaa sellaista hikiliikuntaa joka kuluttaisi syömällä tulleet kalorit ja sen päälle jo olemassa olevan läskin.
On se silti niin että peiliin saa kattoa jos on ylipainoa tullut ja sitä ei saa pois. Jos ei ole mitään sairautta ym niin itsestä se lähtee jos haluaa laihtua.

[QUOTE="vieras";23706759]Monilla ei ole lainkaan harrastuksia. Kun ovat olleet normaalin työpäivän töissä, istuvat koko illan tuijottamassa telkkaria ja syövät samalla.

Tai vastaavasti mäkin teen töitä kotoa käsin, joten jos siltä tuntuisi, voisin syödä koko ajan pitkin päivää töitä tehdessäni ja varmasti lihoisin.[/QUOTE]

Mulla ainakin etätyön tekeminen on aiheuttanut sen, että tulee mätettyä koko ajan jotain, kun on kotona omassa rauhassa ja jääkaappi lähettyvillä :D

Mutta joo, ei siihen lihomiseen aikaa vaadita, jos valkkaa riittävän lihottavat syömiset.

No ite ainakin pystyisin ihan kevyesti syömään yli tarpeen, vaikka ei olis ollenkaan vapaa-aikaa :D Töissä tilataan usein pizzoja, joten niihin olis helppo sortua ja ruokatauko kuuluu työaikaan. Välipalaksi kaupasta suklaapatukka ja luennoille karkkia. Kotimatkalla kävisin mäkkäristä aterian, kun ei oo aikaa laittaa ruokaa. Aamupalaksi söisin vaikka pari kaupan kroisanttia+puoli purkillista tuoremehua.

Tuossa ois varmaan tuplamäärä kaloreita kulutukseen nähden :D

[QUOTE="what";23706717]Ihmettelen ihan oikeasti sitä, että kun joku sanoo syyn lihomiseensa olevan sen, että koko ajan tulee mätettyä jotain herkkua ja joka välissä pitää saada jotain hyvää. Siis mistä ihmeestä ne saa revittyä ajan siihen, että jatkuvasti voi olla jääkaapin ja herkkujen läheisyydessä?

Itse menen aamulla kahdeksaksi tai yhdeksäksi luennoille, sieltä kahden tai kolmen maissa pois ja sen jälkeen töihin tai harrastuksiin, tai kirjastolle lukemaan. Miten työssäkäyvän/normaalia arkea elävän ihmisen aika riittää syödä niin reippaasti yli kulutuksensa, että lihoo hervottomasti?[/QUOTE]

Luennolla mukana esim limsapullo tai karkkipussi, suklaalevy. Kirjastolla sama juttu, töissäkin voi napostella. Miten ihmeessä siihen nyt aikaa menee? Kyllä kai ihminen osaa esimerkiksi syödä suklaata ja kuunnella luentoa samaan aikaan. Ja eihän se sitä paitsi kirjaimellisesti tarkoita sitä, että koko ajan pitää olla sitä herkkua, vaan useamman kerran päivässä. Tuskin se ahmimisessa ajasta jää kiinni... Napostelussa se ongelma onkin varmaan just siinä, että se on niin helppoa tehdä muun elämän ohessa.

Helposti saa syötyä yli kulutuksen, kun kiireisenä korvaa ruuan karkilla, suklaalla tai jollain muulla nopeella (kolmioleipä, wrap jne...) Tai jos kiireisenä ei ehdi syödä niin sitten, kun joskus illalla syö niin syökin aivan liikaa. Nämä yhdistettynä siihen, että on lihomisella altis niin varmasti lihoo. Kaikkihan ei liho vaikka söis miten.

Just näin. Mulla on nyt koulun alettua ollut tosi kiireistä. Päivisin riittää touhua kotihommissa ja taaperon kanssa. Iltaisin sitten menee aika koulussa. Joten kyllä sitä vaan tulee nopeesti napattua itselleen jotain epäterveellistä. Nyt kun aloitin koulun enkä kerennyt enää urheilemaan ja syömään terveellisesti, olen alkanut lihomaan : /

Yhteistyössä