Kuinka paljon panostat omaan pukeutumiseen?

Nalkuttava Talonmies

Aktiivinen jäsen
29.08.2007
28 309
0
36
Kun haalarikeskustelut ovat taas kerran velloneet kovasti palstalla, niin otetaampa vertailuna palstalaisten pukeutuminen.

Päteekö omaan pukeutumiseesi "ehjää, siistiä ja tilanteeseen sopivaa, merkistä viis" vai haetko tarkemmin sitä oikeaa vaatetta? Onko merkitystä pistätkö päälle merkkiä vai merkitöntä? Mikäli vastaat, että ostat vaatteet kirpparilta, niin kelpaako sinulle mikä tahansa oikeata kokonumeroa oleva vaate kuin vaate, vai onko vaatteen värillä, mallilla, tms merkitystä?

Mun täytyy sanoa, että merkillä on merkitystä. Sehän säästää vaivaa kovasti, kun voi suosiolla mennä suoraan siihen kauppaan, mistä löytyy oikean mallisia vaatteita. Niin kuin henkkamaukalle trikoopaitaa hakemaan edukkaasti, your facelle suoria housuja extrapitkillä lahkeilla ja tunnustan että en varmaan kokeile enää muuta kuin Andiataa, jos jakkupukua tarvitsisin. Ja kyllä, on sillä ulkonäöllä merkitystä eli haluan että vaate istuu ja näyttää hyvältä - ja kestää vuosia. En halua ostaa kertakäyttövaatteita. Se tuntuisi rahantuhlaukselta. Toki mielelläni alesta löytäisin vaatteet, mutta ei se kyllä aina onnistu. Henkkamaukan alea toki en oota, siellä on muutenkin niin halpaa ja ale on vain jämiä.

Merkitöntä.

Sen verran olen niitä 'merkillisiä' korjaillut, etten usko niitten yliveraisuuteen.
En jotenkin osaa arvostaa tarpeeksi vaatetta, joka on mulle kulutustavara.
Ennemmin panostan juuri niihin astioihin kuin vaatteisiin.

Älkääkä tulkitko, etten piittaisi- en vain raaski, koska ne kuluvat enemmän mitä astiat.

Toisekseen olen sen verran niukkatuloinen, etten voi toteuttaa tätä 'köyhän ei kannata ostaa halpaa' fraasia, no, tämä köyhä ei pistä koko opintotukeaan yhteen vaatekappaleeseen, vaikka uhattais hengenlähdöllä.

En silti osta sitä kaikkein halvintakaan välttämättä, mä tutkin ja arvioin materiaalin ja työn laadun, se kaikkein halvin jää yleensä sinne kauppaan ja mukaan tarttuu keskihintainen, ei merkkituote.

Toisaalta arvostan klassikkoasemankin saavuttaneita tuotteita, enkä ole sitä mieltä etteikö se hurjan kallis haalari olisi hyvä. Mutta.....

Kauhea sanoa, mutta ostan jonkin kalliin ulkoilupuvun mielelläni vasta siinä viaheessa, kun tiedän, ettei minun tarvitse ostaa sitä myös seuraavana vuonna, eli itselleni ennemmin kuin alati kasvaville lapsilleni vielä tässä vaiheessa.

Merkittömätkin vaatteet ovat pitäneet heidät lämpiminä ja kuivina.

Toisaalta panostan mieluusti villaisiin aluskerrastoihin ja haalareihin ennemmin kuin siihen ulkokuoreen.

Mulla on PALJON vaatteita, on merkillisä ja merkittömiä :)

Tykkään myös panostaa pukeutumiseen, mutta en halua näyttää liian huolitellulta. Yhdistelen yleensä kallista ja halpaa, esim henkkamaukkaa ja Mulberryä. Asusteet, kuten kengät ja laukut täytyy olla hyvälaatuisia, mutta vaatteessa riittää että istuu hyvin.

Ehjää, siistiä, puhdasta ja tilanteeseen sopivaa. Kengissä, laukuissa ja ulkoiluvaatteissa suosin "merkkejä", koska niiden on tarkoitus kestää aikaa. Perusvaatteissa suosin ajattomia vaatteita ja värejä, eikä merkillä ole väliä. Vaatteeni ostan lähes poikkeuksetta Lindexiltä, Kappahlista, Sokokselta, Stockmannilta ja Marimekosta. En edes muista milloin olisin muissa liikkeissä käynyt. Kenkiä ja laukkuja löytyy muualtakin. Trendejä en seuraa, mutta kausittain tulee ostettua jotain trendivärikästä asustetta -huivia, pipoa, hanskaa tms.

Viimeksi muokattu:
en panosta, panostaisin jos olisi varaa. Mutta aina kun rahaa olisi ostaa jotain kivaa vaatetta niin eikös auto hajoa tai jotain muuta satu. Lapselle sitten oon ostanut kalliimpia vaatteita ja paljon. Itselle ostan sitten kun oikeasti pakko vaikka kuolaankiin koko ajan netissä kauniita vaatteita. No ehkä sitten jonain kauniina päivänä :)

Mulle ratkaisevaa vaatteissa on oikeat värit. Mulle sopivia värejä (turkoosi, vaalean sininen, vaalean vihreä, tietyn sävyn vaalenpunaise) on tosi harvoin myynnissä, eikä varsinkaan talviaikaan. Punaista käytän myös mutta harvemmin. Eli en osta merkkiä, vaan ostan kun omia vaatteita löytyy kaupoista. Joskus on tosi turhauttavaa kiertää ja todeta, ettei taaskaan mitään minulle. Alaosat voivat sitten olla noihin yläosiin sopivan värisiä. Ja on mulla esim. mustia jakkuja - mutta suoraan kasvojen ihoa vasten en voi noita värejä käyttää. Ostan vaatteita varmaan eniten Kappahlista ja Lindexistä, silloin kun niitä sattuu sieltä löytymään. Käytän myös Elloksen postimyyntiä, samoin Stockaa ja Bronco Modaa.

Ostan vaatteeni sieltä, mistä satun löytämään vaatteen, jopa sopii minulle, josta pidän, ja joka sopii budjetilleni, oli se sitten kirpputori, Stockmann tai Seppälä. H&M:n vaatteista en pidä, joten sieltä en vaatetta osta, paitsi äskettäin tämän jakun, koska ihastuin sen väriin ja leikkaukseen. Nyt vain havainnoin, että mulla ei oikein ole housuja, jotka sopisivat tuon kanssa, joten joudun varmaankin ostamaan jotkut housut myös...

Mietin värejä sekä istuvuutta pääasiassa, kun valitsen vaatteita itselleni. Materiaaleja en juuri katso, paitsi pellavasta en pidä, se on mielestäni rumaa. Toki koetan myös miettiä sitä, käykö vaate yhteen jo jonkin olemassaolevan vaatteeni kanssa, sekä housuissa mietin, mitkä kengät olisivat hyvät niiden kanssa.

en panosta, panostaisin jos olisi varaa. Mutta aina kun rahaa olisi ostaa jotain kivaa vaatetta niin eikös auto hajoa tai jotain muuta satu. Lapselle sitten oon ostanut kalliimpia vaatteita ja paljon. Itselle ostan sitten kun oikeasti pakko vaikka kuolaankiin koko ajan netissä kauniita vaatteita. No ehkä sitten jonain kauniina päivänä :)

En itsekään kieri rahoissa, mutta silti panostan pukeutumiseen. Kierrän kirppareita ja harvoin ostan mitään uutena. Ajattomissa merkkiasusteissa on myös se hyvä puoli, että omansa saa niistä aina takaisin jos on ostanut käytettynä.

Pukeudun mielestäni nätisti ja omaan tyyliini. Leikin väreillä, rakastan värejä niin sisustuksessa kuin pukeutumisessakin. Leikin kerroksilla, tykkään hullutella ja nautin asujen suunnittelusta. Tuunaan itse, kudon ja kirppistelen. Ostan myös laatua, kallistakin, mikäli oikein tykästyin ja koen helpoksi, yhdisteltäväksi, ajattomaksi ja monikäyttöiseksi.

Merkkejä on laidasta laitaan, enemmän laitan arvoa vaatteen leikkaukselle, materiaalille ja helppoudelle, kuin merkille.

Tällä hetkellä en paljonkaan, kun ei ole varaa panostaa. Mutta tämä on ihan oma valinta ja varmasti sitten kun palaan työelämään, ostan yli 10€ maksaviakin vaatteita :D Takeista, kengistä ja ulkoilu- ja urheiluvaatteista pulitan toki enemmänkin, mutta niitäkään en osta täydellä hinnalla. Stockan outlet myymälä on köyhän taivas ;) Sieltä löysin mm. häämekkoni 25 eurolla. Pääasia on, että vaate on minun makuuni ja näyttää kivalta päällä.

[QUOTE="minä";25391347] Ajattomissa merkkiasusteissa on myös se hyvä puoli, että omansa saa niistä aina takaisin jos on ostanut käytettynä.[/QUOTE]
Mä kyllä käytän joka rievun loppuun asti. Jos en käyttäisi, niin vaate ei olisi onnistunut ostos - eli joku mättäisi. Nykyään kyllä tarkkaan yritän eliminoida vaatteet, joita ei sittenkään käyttäisi.

Sen verran panostan, että koetan katsoa että on paita päällä ja housut jalassa ennenku lähden ovesta ulos, väristä, yhteensopivuudesta tai muista asioista viis :D!

Mä kyllä käytän joka rievun loppuun asti. Jos en käyttäisi, niin vaate ei olisi onnistunut ostos - eli joku mättäisi. Nykyään kyllä tarkkaan yritän eliminoida vaatteet, joita ei sittenkään käyttäisi.

Tarkoitin merkkiasusteilla esim. laukkuja, koruja ja kenkiä. Ja kyllä ne oikeat merkkivaatteetkin (en tarkoita mitään Gantia tai Espritiä, vaan esim. Burberryä, Westwoodia, Mulberryä, ym.) kestää äidiltä tyttärelle.

Ostan yleensä halvan ja huippukalliin välimaastossa olevia merkkivaatteita, usein löydän vaatteita alennusmyynnistä. Jotain henkkamaukkoja en osta ollenkaan, koska haluan että vaatteet kestävät vuosia eikä viikkoja.

Olen tykännyt tosi paljon esim. Hilfigerin tai Gantin vaatteista. Ne eivät ole menneet pesussa miksikään, tyyli on ajaton ja vähän henkkamaukkoja kalliimpi hinta maksaa itsensä takaisin moninkertaisesti.

Toisaalta voin hyvin ostaa vaatteita kirpparilta, jos löydän sieltä jotakin sopivaa. Värit, istuvuus ja kestävyys ovat tärkeimpiä asioita.

[QUOTE="minä";25391440]Tarkoitin merkkiasusteilla esim. laukkuja, koruja ja kenkiä. Ja kyllä ne oikeat merkkivaatteetkin (en tarkoita mitään Gantia tai Espritiä, vaan esim. Burberryä, Westwoodia, Mulberryä, ym.) kestää äidiltä tyttärelle.[/QUOTE]
Täytyy sanoa, että en usko että mikään arkivaatteena käytetty kapine kestää äidiltä tyttärelle - emme verhoudu corduran kaltaisiin materiaaleihin. Toki tässä on eroja halpavaatteisiin, missä vuosi on pitkä aika olla rikkoutumatta tai tahriintumatta (henkkamaukkaan jää tahrat helposti verrattuna kalliimpaan trikooseen) Vähemmän käytetyt jakkut ja juhlavaatteet ovatkin asia erikseen.

Perheessäni ei ole kenelläkään merkitöntä vaatetta. Olen tarkka!! Pidän siitä että jokainen on kauniisti puettu, hyvällä maulla, laadulla ja asian mukaisesti.

Täytyy sanoa, että en usko että mikään arkivaatteena käytetty kapine kestää äidiltä tyttärelle - emme verhoudu corduran kaltaisiin materiaaleihin. Toki tässä on eroja halpavaatteisiin, missä vuosi on pitkä aika olla rikkoutumatta tai tahriintumatta (henkkamaukkaan jää tahrat helposti verrattuna kalliimpaan trikooseen) Vähemmän käytetyt jakkut ja juhlavaatteet ovatkin asia erikseen.

No mulla on käytössä 40 vuotta vanha Burberryn trenssi, joten kyllä se jotain laadusta kertoo. Olen myös nähnyt Vuittonin matkalaukun, jolla oli ikää lähemmäs 100 vuotta ja hyvin olisi asiansa vielä ajanut.

Mulla on tietyt omat merkit joista tykkään. Esprit ja HM esmes. Espritiä on paljon! Se ei ole kallista, mutta ei ihan halpaakaan ja harvoin sitä on kirppareilla. Lisäksi ostelen mm. Vero Modalta ja joskus KappAhlista. Aika edullista siis, mutta olen kyllä tarkka että miellyttää omaa silmää ja vaatteita on mulla melko paljon...

Lapsille ostan samaan tyyliin kuin itselleni. Hyvää hinta-laatusuhdetta, kivoja vaatteita ja hyväksi havaittuja merkkejä. Vaatteita heilläkin on melko paljon.

En panosta oikeastaan ollenkaan. Suurin osa vaatteista on merkittömiä tai edullisia vaatteita jostain postimyynnistä. Vaikka mistä ostaisi niin silti usein tuntuu, ettei vaatteita ole, siis sellaisia miellyttäviä vaatteita. Hankala on minun löytää sopivia vaatteita. Melkein aina on jossain joku vika, liian tiukka, liian telttamainen, miesmäinen, ei istu hyvin jne.

En panosta oikeastaan ollenkaan. Suurin osa vaatteista on merkittömiä tai edullisia vaatteita jostain postimyynnistä. Vaikka mistä ostaisi niin silti usein tuntuu, ettei vaatteita ole, siis sellaisia miellyttäviä vaatteita. Hankala on minun löytää sopivia vaatteita. Melkein aina on jossain joku vika, liian tiukka, liian telttamainen, miesmäinen, ei istu hyvin jne.

Etkö just kertonut tilanneesi UGGit? Nehän on merkkikengät :)

Yhteistyössä