Kuinka paljon mielestäsi äidin pitää leikkiä lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kolme lasta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kolme lasta"

Vieras
Jatkuva huono omatunto, kun ei pinna ja mielenkiinto (enkä edes jotenkin osaa leikkiä) riitä omien lasten kanssa leikkimiseen. Tuntuu että tärkeät vuodet menevät ohi, kun en vietä lasten kanssa leikkien aikaa. Mutta jatkuvasti menee muut hommat edelle ja lapset puuhaavat keskenään. No, nytkin oon koneella :/. Siis tässähän mä olen heidän kanssaan. Hetken pelasin jotain peliä yhdessä ja tytön kanssa pyyhittiin keittiön pintoja. Nyt juon päiväkahvia tässä, lapset vieressä katsovat lastenohjelmaa. Seuraavaksi kauppa-asioille ja sitten ruokaa laittamaan.
Pitäisikö mielestänne työssäkäyvän äidin varata osa viikonlopusta lasten kanssa leikkimiseen vai onko leikki lasten homma?

Jos lapsia on useampia ja ikäerot max 5 vuotta niin ei mun mielestä äidin varsinaisesti tarvitse leikkiä, mutta muuten puuhailla lasten kanssa kyllä. Lapset leikkikööt keskenään. Ainokaisen äidin olisi hyvä kyllä joskus vähän leikkiäkiin, esim. kerta-pari per viikko.

Niitä muita yhteisiä puuhia äidille ja lapsille on esim. lukeminen, ulkoilu, kävely- ja pyöräilylenkit, nyt esim. vitsojen askartelu lasten kanssa, välipalan laittaminen yhdessä, sukkaparien etsiminen pyykkivuoresta, haravointi pihalla yms. Ja kun lapsi vaikka piirtää niin vilkaista sitä piirustusta ja jutella siitä vähän. Kommentoida leikkejäkin välillä, "onpas hieno legotorni" tms.

Ja saa pitää omaakin aikaa, ei tartte koko ajan olla lapsessa kiinni.

t. Kahden lapsen työssäkäyvä äiti

Yhteistyössä