Kuinka paljon maksaisitte 10l (puhdistetusta) mustikkaämpäristä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keräilijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keräilijä

Vieras
Olen kova keräilijä ja tuli mieleen, että voisin työkavereilleni tarjota, jos joku haluaa ostaa mustikoita. Mutta mikä olisi sopiva hinta, mitä itse maksaisitte?

Mielestäni voit pyytää 50 euroa ämpärillisestä. Täälläpäin hinta on se, vaikka maalla asutaankin. Eikä hintaa pidä määritellä sen mukaan onko ostaja tuttu vai ei, sama hinta kaikille, tietysti. Eihän lypsykarjanpitäjäkään saa alennusta citymarketin maitolitrasta eikä heinäntekijä kyläkaupan lihasta vaikka sen onkin syöttänyt.

Mäkin meinasin eka sanoa 40-50 euroa. Koen poimimisen ja puhdistamisen tosi rankkana duunina. Alle 30 euron en missään nimessä myisi. Mutta paljon se litrahinta on kojuissa?

Mielestäni voit pyytää 50 euroa ämpärillisestä. Täälläpäin hinta on se, vaikka maalla asutaankin. Eikä hintaa pidä määritellä sen mukaan onko ostaja tuttu vai ei, sama hinta kaikille, tietysti. Eihän lypsykarjanpitäjäkään saa alennusta citymarketin maitolitrasta eikä heinäntekijä kyläkaupan lihasta vaikka sen onkin syöttänyt.

No, mutta minä toimisin niin, että tutuilta en pyytäisi niin korkeaa hintaa. Sama koskee kaikkea muutakin.

Jos saisin 30 eurolla, niin ostaisin ne mustikat kiljuen :)

En tiedä lainkaan paljonko niistä pitäisi pyytää, kun en ole mustikoiden hintoja seuraillut, enkä tiedä paljonko ämpärin poimimiseen menee aikaa, koskaen itse kykene poimimaan litraakaan...joten mä olisin riemusta soikeana, jos saisin 30 eurolla ämpärillisen mustikkaa pakkaseen. Mä itse asiassa voisin ostaa mielelläni jopa 2 ämpärillistä :D

Eii 30 todellakaan ole liikaa kun kyse puhdistetuista marjoista. Mielenkiinnosta, kauanko sinulla keskimäärin menee ämpärin keräämiseen ja puhdistamiseen? Siitähän voisi laskea tuntipalkkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja keräilijä;28705863:
Olen kova keräilijä ja tuli mieleen, että voisin työkavereilleni tarjota, jos joku haluaa ostaa mustikoita. Mutta mikä olisi sopiva hinta, mitä itse maksaisitte?

20e olen maksanut. Kerääjäperheessä oli koira ja niitä karvoja oli sitten niissä marjoissa. Yök.

No, mutta minä toimisin niin, että tutuilta en pyytäisi niin korkeaa hintaa. Sama koskee kaikkea muutakin.

Nää tutun alennukset on kaikkein pahimpia. Itse kun myyn tutuille jotakin niin mitään erityisalennuksia en anna, vaan hinta on kaikille sama. En kuitenkaan pyöritä yritystä hyväntekeväisyyden vuoksi.. Silti kaikki aina kinuamassa, että kai nyt kaverille erikoishintaan annat..

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä