Kuinka paljon makeaa voit syödä kerralla ennen kuin sinulle tulee todella pahaolo?

  • Viestiketjun aloittaja "Muumi"
  • Ensimmäinen viesti
normipainoinen
Eilen vedin ainakin 5 palaa unelmatorttua, muutaman Jaffa-keksin, litran jäätelöä, popcornia, juustonaksuja ja irtokarkkeja.

Jokin aika sitten vedin tupla-paketin Jaffa-keksejä ja suklaakeksipaketin vielä siihen päälle.

Yhtenä päivänä meni kaksi suklaalevyä ja muutakin herkkua taisi upota.
 
hkllf
Hmm, suklaassa laskettuna voisi raja tulla vastaan yhden levyn jälkeen ja jäätelössä puolen litran jälkeen.

Sitten on vaan pakko kysyä: Millä ihmeen oikeinkirjoituslogiikalla noin puolet ihmisistä kirjoittaa pahaolo yhteen??? Ei mitään muutakaan adjektiivia tykätä läntätä toisen sanan kanssa kiinni (hyväkoira, rumaihminen, haisevakakka). Miksi teidän mielestä tässä näin?
 
kivavieras
Hmm, suklaassa laskettuna voisi raja tulla vastaan yhden levyn jälkeen ja jäätelössä puolen litran jälkeen.

Sitten on vaan pakko kysyä: Millä ihmeen oikeinkirjoituslogiikalla noin puolet ihmisistä kirjoittaa pahaolo yhteen??? Ei mitään muutakaan adjektiivia tykätä läntätä toisen sanan kanssa kiinni (hyväkoira, rumaihminen, haisevakakka). Miksi teidän mielestä tässä näin?
Aapee viittaa todella pahaoloon, joten pahaolo tarkoittaa ehkä sitä kun ei ole vain paha olo vaan ihan tosi tosi pahaolo. Haisevakakka-ilmausta voisi siten käyttää kun on ihan tosi tosi haiseva kakka.
 
"yhdys SANA"
Hmm, suklaassa laskettuna voisi raja tulla vastaan yhden levyn jälkeen ja jäätelössä puolen litran jälkeen.

Sitten on vaan pakko kysyä: Millä ihmeen oikeinkirjoituslogiikalla noin puolet ihmisistä kirjoittaa pahaolo yhteen??? Ei mitään muutakaan adjektiivia tykätä läntätä toisen sanan kanssa kiinni (hyväkoira, rumaihminen, haisevakakka). Miksi teidän mielestä tässä näin?
Ihanaa :D

-toinen yhdys_sana_friikki-
 
iu
Sitten on vaan pakko kysyä: Millä ihmeen oikeinkirjoituslogiikalla noin puolet ihmisistä kirjoittaa pahaolo yhteen??? Ei mitään muutakaan adjektiivia tykätä läntätä toisen sanan kanssa kiinni (hyväkoira, rumaihminen, haisevakakka). Miksi teidän mielestä tässä näin?
Samalla ihmeen logiikalla kuin kirjoitetaan paraskaveri.

Vastaus otsikon kysymykseen: Todella vähän. Mä en oo ikinä ollut mikään makean ystävä, suolaiset on se mun juttu.
 
makea
En ole koskaan syönyt makeaa niin paljon, että olis tullut paha olo. Epäilemättä määrä olisi melkoinen varsinkin, jos sösi montaa eri ruokalajia. Ainakaan mokkapaloja puoli peltiä ja puoli litraa jätskiä ei tee tiukkaakaan. samoin 8 viineriä menee kevyesti ja 300g karkkia lisäksi tai Keksejä pari pakettia+5tuuttia+ vanukkaita2. Tällaiset on mun herkkuannokset, kun syön niin paljon kun mieli tekee, eli en voi ihan joka päivä syödä mielihauni mukaan puhumattakaan ahaan oloon asti. Kaupan pakaste valmiskakut on mulle 1 henkilön annoksi, jos en yhtään hillitse.
 
vierass
Aika paljon, jos väliin saa jotain suolaista kuten sipsejä.

Kerran olen itse syönyt kipeäksi herkkuja, joskus lapsuudessa, kotona järjestettiin jotain juhlia ja silloin söin kaikkea mahdolllista niitä herkkuja tehdessä ja lopulta oli oksettava olo.
 
endis
Sokeriaddiktiossa (= aivojen toleranssi tapissa) pystyin syömään miten paljon vaan makeaa ja välillä teki mieli suolaista. Nykyisin tavallisen jogurtin 12 g sokeria ällöttää, karkkipussista saan alas ehkä 50 grammaa, sipsejä korkeintaan pari kourallista. Sokeriaddiktiosta pääsee irti, mutta se on kuin huumevieroitusta. Ensin tulee masis, sitten elämä hymyilee.
 
vierailija
En oo ikinä testannu,mut varmaan 1 karkkipussin(180g) jälkeen on jo vähän äklö olo.Ja joskus oon syöny 3 palaa kermakakkua kerralla ja siitä tuli myös sellanen täysi olo.En oo ikinä pystyny syömään kerralla paljon herkkuja.
 

Yhteistyössä