Kuinka paljon luet, entäs miehesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minä luen aika paljon, ehkä kirjan viikossa. Riippuu toki kirjan koostakin, joskus menee kuukausi. Kesällä tuli ahmittua useempi kirja.

Mieheni lukee todella harvoin, mutta kun jostain innostuu, niin saattaa lukea nopeastikkin. Kesällä luki pari paksua teosta.

En muuten tunne yhtään pariskuntaa, jossa mies lukisi enemmän. Lehtiä kenties, mutta ei kirjoja.

Mies lukee vähemmän meilläkin.
Minäkään en ole ehtinyt lukemaan pitkään aikaan. Viimeisin kirjakin oli sähköisessä muodossa, äänikirja ja siitäkin on jo yli puoli vuotta.Eihän kirjavalioita hyväksytä kirjoiksi :whistle: Pitäisi ryhdistäytyä, koska minulla oli aikomus tänä vuonna palata lukuharrastukseni pariin.
Kirjavalion kirjoja ahmin kyllä hiihtolomalla vähäsen.

Miehen kanssa listattiin kirjat, jotka molemmat aikoo lukea vuoden aikana. Oikein kilpaillaan kumpi lukee nopeammin. Lisäksi keskustellaan kirjasuosituksista ja jaetaan mielipiteitä listoilla olevista teoksista. :)

Molemmat luetaan paljon,mie oon nopeempi lukia,joten mä varmaan luen enemmän. Riippuu kirjasta montako ehin lukea viikossa, 1-3 kirjaa ehkä keskimäärin.

• Tykkää
Reactions: Dream hunter
Lukeminen menee mulla kausittain. Välillä menee pari kirjaa viikossa ja sitten saattaa olla vuoden tauko ettei tule yhtään kirjaa luettua. Mies lukee satunnaisesti jotain koulukirjoja aina kun keksii taas uuden alan mitä alkaisi opiskelemaan.

Meillä ei oo luettu kun pakosta koulukirjoja. Mä en lue koskaan ja tytöt ei lue. Seiskaa ja jotain sanomalehtiä mä voin lukea mut en maksa niistä. Kirjaa en mä voi kuvitellakaan lukisin. Mun kavereista ei kukaan lue. Ei oo ainakaan kukaan sanonut että lukis.

Meillä ei oo luettu kun pakosta koulukirjoja. Mä en lue koskaan ja tytöt ei lue. Seiskaa ja jotain sanomalehtiä mä voin lukea mut en maksa niistä. Kirjaa en mä voi kuvitellakaan lukisin. Mun kavereista ei kukaan lue. Ei oo ainakaan kukaan sanonut että lukis.

Eikä oo taidettu niitä koulukirjojakaan tosiaan lukea kuin pakosta. Luulisin, että ootte siis yhteiskunnan alaluokkaa.

Mieheni lukee ainakin tunnin-pari päivässä, lähinnä filosofisia ja uskonnollisia teoksia, joskus romaaneja, sekä kaikki lehdet jota meille tulee. On tiedonhaluinen. Itse luen mieluiten romaaneja, sen mitä kerkeän eli paksummassa kestää pari viikkoa, kevyessä viikko. Myös Raamattua luemme yhdessä ja erikseen.

Tosi paljon vaihtelee. Arkihyörinässä en ehdi juurikaan lukea, lomilla enenmmän. Romaaneja pääasiassa. Just kävin kirjastossa hakemassa luettavaa. Miehellä on lukivaikeus eikä lue juurikaan mitään. Sen mikä on pakko. Pojallekin lukeminen on vaikeaa ja häntä kannustan treenaamaan ettei käy kuten isälleen. Osaisi paremmin aikuisenakin. Mies kun pääs treenaamasta anopin avulla. Meillä kotona isä lukee enemmän kun äiti, aina lukenut. Päätalot jne on vedellyt.

Ollaan miehen kanssa opiskeltu koko aikuiselämä käytännössä jotain, joten kaunokirjallisuuden lukeminen on melko lailla nollassa (kaunokirjallisuuttahan tässä aloituksessa tarkoitettiin.) Lukemiseen vaan väsähtää, vaikka ohjehan on, että mitä enemmän asiatekstiä pitää käsitellä, sen tärkeämpää on lukea välillä myös proosaa. Se rentouttaa aivoja, ja sen jälkeen asiateksti jää paremmin muistiin ja aivot assosioivat asioita paremmin. Näinhän se oikeastikin menee, että kun jonkun kivan pienen novellin jälkeen tarttuu tenttikirjaan, sitä lukee rennommalla otteella eikä vaan pänttää. Mut joo, ei jaksa ei kykene lukemaan vapaa-ajalla kuin hyvin lyhyitä teoksia.

Yhteistyössä