Kuinka paljon luet? Entäs miehesi?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kuinka paljon luet ja mitä. Entäs miehesi? Olisi kiva tietää mitä ihmiset lukee.

Itse ruuhkavuosina, jotka vielä päällä, lukenut tosi vähän. Varmaan 3-4 kirjaa vuodessa. Ennen luin enemmän, joskaan en ollut mikään lukutoukka. Ehkä 20-30 kirjaa vuodessa.

Mieheni lukee paljon vähemmän, mutta ennen lapsia luki kuitenkin jotain. Miehet nyt yleensäkkin tuntuu lukevan vähemmän. Kaikki me olemme erilaisia, mutta täytyy sanoa, että sellaiset miehet, jotka eivät ole lukeneet yhtään kirjaa, eivät sytytä. Ja sen kyllä huomaa sivistyksestä tai etenkin sen puutteesta, jos elämänsä aikana lukenut vain muutamia kirjoja. Nekin sitten yleensä jotain "tietokirjoja".

Lapseni olen usein suostutellut lukemaan. Alkuun pääsy vaikeeta, mutta kun löytyy sopivia kirjoja ja vauhtiin pääsevät, niin sitten kyllä lukevat. Pojan luokalla kyllä tosi harva muu poika lukee mitään. Ja kyllähän se taas näkyy...
 
vierailija
Luin nuorempana paljon, ja tapanani oli lukea iltaisin sängyssä. 23-vuotiaana muutin yhteen mieheni kanssa ja mentiin naimisiin. Mies oli sitä mieltä, että sängyssä ei tule lukea illalla, ja minä jostain syystä tyydyin tähän... Ei me sekstailtukaan iltaisin, että siitä olisi kiinni, vaan yleensä aamulla.
Luin kuitenkin kirjoja, kunnes sain lapsen. Vauvan syntymän jälkeen meni keskittymiskyky täysin, joka varmaan osittain johtui synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, ja kirjojen luku jäi tyystin. Tuo vauva on kohta täysi-ikäinen, ja olen toipunut masennuksesta jo aikoja sitten, mutta edelleenkään en pysty keskittymään kirjojen lukemiseen. Luen kyllä lehtiä. päivän lehti tulee diginä ja seuraan uutisia netissä.
 
vierailija
Luen varmaan n. 15 kirjaa vuodessa (olen mies). Haluaisin lukea enemmän, mutta jotenkin sitten televisiosarjat ja vastaavat onnistuvat kuitenkin asettumaan korkeammalle ajankäyttöprioriteetissa. Usein on sitten valittava yöunien ja lukemisen väliltä ja lukeminen jää. Jostain syystä kirjaa ei saa käteensä siihen prime time aikaan, vaan se on aina viimeinen asia ennen nukkumista. Ex-vaimo luki todella paljon ja mm. kaikki työmatkat kun kulki julkisilla. Kyllä lukeminen kannattaa ja on oikeasti todella hyvää ajankulua kun siihen pääsee sisään.
 

Yhteistyössä