kuinka paljon leikit lapsesi/lastesi kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma mia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma mia

Vieras
Siis vaikka kotileikkiä, legoilla rakentamista tms: en tarkoita pelaamista, lukemista jne.

itse en oikein ole leikkijätyyppiä, vaan ennemmiin pelaan, ulkoilen, luen jne lasten kanssa. lisäksi lapset leikkivät usein "jaloissani" kun teen vaikka ruokaa ja siinä samalla kommentoiden osallistun leikkiin. mutta siis erittäin harvoin istun lattialla ja leikin...

En yhtään. Lapset leikkii keskenään. Joskus rakennan legoista jonkin hienon jutun ja sitten lapset keskenään leikkivät. Luen ja pelaan lasten kanssa, en usein, mutta en nyt kovin harvoinkaan. Lapset osallistuvat kotitöihin leikin lomassa, tykkäävät tyhjentää astianpesukonetta ja pyykkikonetta ym.. Iät 3 ja 5v. Minä rakastan lapsiani ja he minua <3 <3

meillä kans lapset leikkii pääosin keskenään.joskus askartelen,muovailen,piirrän tms heidänk kanssaan.usein on niin,että eivät halua äitiä mukaan,huutavat lastenhuoneessa että mee pois äiti,me halutaan leikkiä rauhassa :D että mitäpä sitä sitte sekaamaan :D

Minä leikin iltatähden kanssa aika paljon, ja leikin kyllä myös teinitrion kanssa aikanaan.

Nyt syynä on se, ettei hänellä ole kovin paljon lapsituttuja, kotihoidossa kun on. Leikimme yhteisiä leikkejä vähän kuin malliksi, että kun hän on muutaman kerran leikkinyt jotakin minun kanssani, niin sitten hän osaa siirtää sen saman leikin itselleen ja pehmoleluilleen.

Nyt kun tätä on tehnyt jonkun verran, niin hän on alkanut siirtämään myös ei-leikki-tapahtumia omaan leikkimaailmaansa: tekee nuotiota, on laittanut itse itselleen oman postilaatikon, jonne jakaa ja josta hakee postia jne.

Eli ei kai sillä automatolla mitään tee, jos ei joku ole näyttänyt miten sen kanssa leikitään, ja sama koskee sekalaisia palikoita, joita voi syöttää eläimille, joista voi keittää keittoa puuhaarukalla hiekkasangossa tai rakentaa talon vaikka muovieläimille. Ja muovieläimet on ihana viedä traktorin peräkärryssä retkelle lattialla olevien viherkasvien siimekseen...

Ja sitten minä taidan pitää leikkimisestä itsekin kovasti. Että senkin takia tulee leikittyä.

me kans askarrellaan,sit käydään ulkoilles katsoon vaik heppoja tai jotai muuta kivaa. kesällä leikitään merirosvoja ja mennään merellä saareen leikkiin aarteen etsintää,pappaki mukana,hih

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
meillä kans lapset leikkii pääosin keskenään.joskus askartelen,muovailen,piirrän tms heidänk kanssaan.usein on niin,että eivät halua äitiä mukaan,huutavat lastenhuoneessa että mee pois äiti,me halutaan leikkiä rauhassa :D että mitäpä sitä sitte sekaamaan :D

Meillä samoin. Lapset 2 ja 4v. Mies sitten peuhaa ja oikein osallistuu kaikkiin lasten leikkeihin joka päivä illalla töiden jälkeen.

heh.. kokoajan..jotain jonkun kans.. nytkin olen auto jolla pitää kohta hakea reilu 2v *koulusta*.. sillä on kuulema ollut korista liikunnassa..joten kuletamme myös isoveikan koripallon kyydillä kotiin..

onneks ei ole kuin olkkarin isomatto ylittää että päästään kotiin.. polviin meinaa sattua muutenkin tuo konttailu..heh :laugh: ..ei tietysti ois pakko kun masuveikka myllää mukana mutta kun tietää että kohta on pakkolomalla leikeistä niin mitäs sitä pienistä kolotuksista :D

enempi kuitenkin sielläkin heitellään vaikka palloa, kesällä rakennellaan joskus yhdessä hiekkalinnoja, legoista lapsi ei niinkään rakentele, sitä voisin kuvitella tekeväni yhdessä.
Pelejä miellä pelataan ja luetaan.

tosi vähän. tarkoitus on aina hyvä, mutta oikeastaan kotitöitä ja lasetn harrastuksia jne on aina
ja en tykkää leikkiä yhtän. tosi hikista ja tylsää.
onneksi kuopus on päiväkodissa jossa saa leikkiä. Esikoinen on jo koulussa.
inhoan myös noppapelejä ja melkein kaikkia pelejä.

oon varmaan surkea äiti.
mitä teen lasten kanssa? No tykkään leipoa ja otan lapset yleensä pullan leipomiseen, tekevät nisu-ukkeleita ym.
iltasadun luen noin joka toinen ilta.
kuopuksen kanssa teen joskus palapelejä.
esikoista käytän harrastuksissa.

Yhteistyössä