kuinka paljon kahvia uskaltaa juoda raskausaikana?

  • Viestiketjun aloittaja Glow
  • Ensimmäinen viesti
Glow
varmaan tämäkin tieto löytyy jostain oppaista :xmas:
mut ihan käytännössä. montako mukia hörpit kahvia päivässä?

mä en esikkoa odottaessa kyennyt juomaan kahvia ollenkaan.
nyt raskaana ollessa, ekat 3kk olin juomatta kahvia.
Ennen raskautta join tyyliin puolet maitoa mukissa :D about 1-2 mukillista per päivä. Se lienee sallittua raskaanakin?
mitkähän ne kofeiinin vaarat on?
Nyt nimittäin tekee mieli kahvia ihan hirveesti! Sunnuntai aamuna join pitkästä aikaa kahvia, se oli olevinaan taivaallisen hyvää :LOL:
ja piristäisi ehkä, väsyttää....
 
No minä olen ainakin jokaisessa viidessä raskaudessa juonut 2-3 kuppia/mottia (ei tuo nimittäin mikään pikku kuppi ole) päivässä ja ihan mustaa kahvia.
Suositus taitaa olla 2-3 kuppia ja sekin vaihtelee riippuen mitä tutkimusta katsotaan. Jotkut ovat sitä mieltä ettei sais juoda ollenkaan jne...
 
Glow
Ainiin, löytyi googlettamalla tutkimuksia. Joissa kerrottiin että "runsas kahvinjuonti lisää keskenmenoja" Tämän löysin jo ihan alkuraskaudessa, enkä uskaltanut juoda kahvia ollenkaan. Enkä taida uskaltaa juoda nytkään :/
millä tämä väsymys lähtee??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lorelai:
Ainiin, löytyi googlettamalla tutkimuksia. Joissa kerrottiin että "runsas kahvinjuonti lisää keskenmenoja" Tämän löysin jo ihan alkuraskaudessa, enkä uskaltanut juoda kahvia ollenkaan. Enkä taida uskaltaa juoda nytkään :/
millä tämä väsymys lähtee??
kokeile Beroccaa, mulle toimii kun taika.
Kyllä väsy on mutta ei mitään verrattavissa ekaan raskauteen.
samoin pahoinvointi ja oksentaminen helpottanut huomattavasti
 
ite en pysty juomaan olleskaan, tippaki kahvia niin alkaa suoli huutaan hoosiannaa!
Enne raskautta pystyin vaikka kuin monta kupillista..aluksi oli vaikea luovuttaa kahvin juonnista mutta korvasin sen teellä.
 
Glow
kävin hakemassa kupillisen teetä.... :xmas:
ja omenaa ja kiiviä, jos ne piristäis!
pitkä päivä, ensin töissä viiteen asti, töistä suoraan yhteen tilaisuuteen, joka lienee kylläkin hauska sellainen :D ja siellä saa ruokaa! tää päivä mennykin leivällä ja hedelmillä.
 
No minulle silloin esikkoa odotellessa sanottiin, että kohtuudella ja maalaisjärkeä käyttämällä... Normisti join suunilleen 3-4 kupillista päivässä, mutta se kyllä jäi suunnilleen puolenvälin jälkeen ja siiryin kofeiinittomaan teehen, en tiedä miksi, mutta ainakin maistui sillon paremmalle :D
Mutta se suositus on siis n.3 3dl kupillista päivässä jos juo mustana... ainakin tämän infon sain toissapäivänä kun olin siskoni seurana hänen ekalla neuvolakäynnillä
 
Mä juon kahvia varmaa 5 kuppia päivässä... isoja kuppeja. Alkuraskaudesta vähän välttelin ku olin kuullu siitä keskenmeno riskistä... liekö sekää sit totta...
Entuudestaan mul on 7 ja 8v lapset ja ei heidän odotusaikanaan ollu mitään max 3kuppia päivässä rajotusta. Ja sillonki join ton n. 5 kuppia ja ihan normaalit raskaudet oli. Eikä ollu mitää istukkaongelmia, niinku ei oo nytkää ollu.
Liina ja tiiti 33+0
 
Mä olen aina ollut kova kahvinjuoja. Sekä esikoisen, että tämän kakkosen odotuksen alkuaikoina ei kahvi kerta kaikkiaan maistunut - itse jotenkin uskon, että "luonto vieroitti" kahvista kriittisten viikkojen aikana. Myöhemmin kahvi on maistunut paremmin ja ainakin joinain päivinä on varmasti tullut juotua yli suositusten.

Kysäisin kerran asiaa lääkäriltä ja kyseinen lääkäri taas oli sitä mieltä, että kahvia pitäisi juoda litratolkulla, ennen kuin siitä olisi haittaa raskaudelle. Viisainta lienee silti välttää liiallista kahvinjuontia, mutta kuten joku sanoikin, ei se varmasti ole verrattavissa esim. tupakanpolttoon - joten ei oteta turhia pultteja siitä, jos joskus on mennyt muutama kupillinen liikaa.
 
AAM
aamulla, iltapäivällä (ja ehkä illalla kuppi)... mut tops mä oon pitänyt hyvänä sitä 2-3 korkeintaan. uskon et on aika lähellä suositusta... siis mukillisia.. onks se nyt 2,5 dl/muki
 

Yhteistyössä