Kuinka paljon ja kuinka nopeasti voi laihtua jos jättää herkut?

  • Viestiketjun aloittaja vierasm
  • Ensimmäinen viesti
matruusi78
Mulla ei lähtenyt yhtään kolmessa viikossa kun lopetin karkit keksit yms. Ja lisäsin salaatteja ja liikuntaa joka toinen päivä reilusti. Liikuntaa olu ollut jo monta kuukautta ennestäänkin mutta paino oli sama koko ajan ja noin 10 kg liikaa jota olusin halunnut vähemmälle. Kun ei tullut tuloksia niin intokin loppui :(
 
röyh
Kesällä vielä vedin suklaapatukoita 2-4 päivässä, keksiä muutama (kymmenen ja pari kiellon päälle) ja leipää kaikilla höysteillä. Lopetin suklaan ja muut sokeriset aikapommit sekä leivän vaihdoin satunnaiseen näkkileivän puputukseen. Liikuntaa en lisännyt kuin tunnin viikkoa kohden, sekin lähinnä hyötyliikuntaa. Vettä juon 1,5 - 2 litraa päivässä. Tällä olen pudottanut painoa noin 9 kg. Alkupainoa 83kg ja pituutta löllykällä 174. Matkaa on vielä.
Irtautuminen herkuista vie muutaman viikon. Sen jälkeen on helpompaa pysyä herkuista erossa, kun alkaa hieman tuloksia näkyä.
 
jepjuu
Tuosta rekkamiehen annoskoosta tuli mieleen - itse laihduin joskus niin, että söin ennen ateriaa lautasellisen tuoreita kasviksia (porkkanaa, kurkkua, tomaattia, punakaalia jne.). Silloin oli osa mussuttamisen tarpeesta täytetty, ja ruokaa riitti pienempi annos. Tälläkin hetkellä pudotettavaa ois 5-8 kg, mutta aloitan tammikuussa kun stressi helpottaa ja jouluhärdelli on ohi.
 
vierailija.....
En mä tiedä, että onko tämä nyt stemppaava kommentti, mutta voin kokemuksesta sanoa, et ei huomaa :)

Se painon muutos tapahtuu niin hitaasti et sitä ei itse huomaa. Samalla tavoin käy lihoamisen kanssa. Oon laihtunut nyt 10 kiloa noin vuodessa ja mulla on sellainen olo, et oon yhtä lihava kuin vuosi sitten. Vaaka ja jotkut vanhat vaatteet on ollut hyvinä mittareina laihtumiselle. Mut esim mun farkut tuntuu ihan yhtä kireeltä kuin aikaisemminkin. Eihän se totta ole, mut ihmismieli on vaan tossa mielessä hassu, et en enää muista kuinka kireet farkut oli ennen.
 
vierailija.....
Mulla ei lähtenyt yhtään kolmessa viikossa kun lopetin karkit keksit yms. Ja lisäsin salaatteja ja liikuntaa joka toinen päivä reilusti. Liikuntaa olu ollut jo monta kuukautta ennestäänkin mutta paino oli sama koko ajan ja noin 10 kg liikaa jota olusin halunnut vähemmälle. Kun ei tullut tuloksia niin intokin loppui :(
Älä lannistu. Ei karkkien pois jättäminen auta, jos syö yhä edelleen muuten väärin. Lisää ruokailukertoja niin et syöt 5 kertaa päivässä ja aina lähes samaan aikaan. Vähennä samalla annoskokoa. Jos syöt esim lounasruokalassa niin ole tarkkana ettet ota liikaa lautaselle. Tarvittava määrä on oikeesti tosi pieni. Älä skippaa ruokailukertojen yli vaikka sulla ei olisikaan silloin nälkä. Se kostautuu myöhemmin suurempana nälkänä, jolloin tulee helposti syötyä liikaa. Tällä lähti multa 10 kiloa :)
 
Itselläni paino alkoi tippua aika nopeasti kun pakotin itseni päivittäin lenkille,pitkiä matkoja tai nopeaa vauhtia en pysty polvivaivojen takia kävelemään mutta jo se ulkoilu sai virkeälle mielelle ja se korvasi sitten herkkujen tuoman hyvänolon.Sain painoani tippumaan parissa kuukaudessa useamman kilon,olen senjälkeen sortunut herkuttelemaan ja paino on taas noussut samoihin lukemiin mutta kunvain uskoo itseensä eikä anna periksi niin kyllä niitä tuloksia alkaa saada :)
 

Yhteistyössä