Kuinka paljon d-vitamiinia syötte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;28235574:
Ei kellekkään mitään vauvaiän jälkeen, meille vanhemmille ei edes vauvoina.
Meitä on 9 henkeä, joista yhdellä on sairaus joka ei liity d-vitamiiniin millään tavoin.

Hmm, ette varmaan myöskään sairastu osteoporoosiin tai saa syöpää missään elämänne vaiheessa? Jos on kolmekymppisenä terve se ei tarkoita että olisi sitä aina.

[QUOTE="Vieras";28235603]Hmm, ette varmaan myöskään sairastu osteoporoosiin tai saa syöpää missään elämänne vaiheessa? Jos on kolmekymppisenä terve se ei tarkoita että olisi sitä aina.[/QUOTE]
Meidän suvuissa on yhdellä osteoporoosi ja yhdellä syöpä, kumpikin syöneet d-vitamiininsa kiltisti kymmeniä vuosia. Mikäli tuollainen onnettomuus sattuu kohdalle niin en ole kyllä ekana ajattelemassa, että olisi pitänyt syödä d-vitamiinia..

Minkä valmistajan valmistetta teillä käytetään ja miten arvioitte sen oikean annostuksen? Onko esim. painolla vaikutusta tms? Itse olen antanut lapsille 15-20ug/vrk ja itse otan aina silloin tällöin 30ug jos muistan...välillä kyllä mietin että onko liikaa tai liian vähän.

ap

[QUOTE="vieras";28235671]Minkä valmistajan valmistetta teillä käytetään ja miten arvioitte sen oikean annostuksen? Onko esim. painolla vaikutusta tms? Itse olen antanut lapsille 15-20ug/vrk ja itse otan aina silloin tällöin 30ug jos muistan...välillä kyllä mietin että onko liikaa tai liian vähän.

ap[/QUOTE]

Solgaria käytän, yhdessä öljypohjaisessa pillerissä koko 125 mikrogrammaa. Syön yliannosta, koska en tykkää kesälläkään ulkoilla kun palan auringossa heti ja syön e-pillereitä, niiden syöjillä voi kai olla suurempi tarve ja lievää ylipainoakin on.

Yhteistyössä