Kuinka paljon äidinmaitoon erittyy alkoholia jos äiti ottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha olla asian kanssa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paha olla asian kanssa

Vieras
Tuli mieleeni kun olin ulkona ystävien kanssa ja olin pumpannut vauvalle mielestäni tosi paljon maitoa, mutta maito loppuikin jo neljän aikaan yöllä ja mies sitten toi imetettäväksi minulle vauvan.(Tulin vasta vähän ennen kahta kotiin) Piti vahtia koko tämän ajan ihan periaatteesta kun olin toitottanut ettei humalassa vauvaa käsitellä/nukuta vieressä parinkaan jälkeen.
Nyt kuitenkin tosi huono omatunto ja mietin että voiko olla jotain haittaa? Mies oli katsonut jostain että kielto perustuu vauvan käsittelemiseen eikä siksi ajatellut olevan mitään haittaa kun oli vahtaamassa vieressä.

Maitoon erittyy vähemmän promilleja kuin sun veressä on. Sanotaan kuitenkin, et olit vaikka hyvin tukevassa 1,5 promillen humalassa ja maidossa saman verran promilleja. Lapsesi söi arviolta 2 dl maitoa (riippuu toki minkä ikäinen on). Hän sai siis 2*0,0015 dl alkoholia, eli 0,003 dl eli 0,3 ml alkoholia. Vauvasi on turvassa. Hän saa d-vitamiinitipoistakin todennäköisesti enemmän alkoholia. Huoli pois!

Maitoon erittyy vähemmän promilleja kuin sun veressä on. Sanotaan kuitenkin, et olit vaikka hyvin tukevassa 1,5 promillen humalassa ja maidossa saman verran promilleja. Lapsesi söi arviolta 2 dl maitoa (riippuu toki minkä ikäinen on). Hän sai siis 2*0,0015 dl alkoholia, eli 0,003 dl eli 0,3 ml alkoholia. Vauvasi on turvassa. Hän saa d-vitamiinitipoistakin todennäköisesti enemmän alkoholia. Huoli pois!

Huh kiitos, tämä helpotti omantunnontuskiani. :/

Yhteistyössä