Kuinka paljon 2kk vauva syö?

siis maitoa?kun must tunttu että maitoa ei riitä kun hän on viime aikoina aika itkuine!Mä on antanut hänelle rinta 2 tuntia sitten ja nyt yrittin pumpata maitoa ja tullut vain 50ml onks tää vähän???Ja mitä lisää maitoa mä oon ainakin kokeillut mamma tee ja olutta mut ei se ehkä autaa :( !Onko teillä vinkkeä?
 
Hyvä keino testata, onko lapsi kylläinen on tarjota hänelle imetyksen (miel. molemmat rinnat) päälle korviketta / lypsymaitoa pullosta.
Jos on nälissään, niin juo hujauttamalla.

Maidon lisääntymiseen auttaa tiheät imetysvälit, runsas juominen ja riittävä lepo.
 
Maitoa tulee yleensä enemmän ku vauva imee kuin pumppaamalla =) ja voihan olla että vauva tankkaa yötä varten ja siksi on taasen nälkä ... meillä kuopus söi 2 kk ensin molemmat tissit ja sitten vielä 100 milliä NAN:nia päälle :D joten maitoa se ei multa saanu tarpeeks taikka sitten oli todella suuriruokainen ;)
 
kyll mä juon aika paljon koht varma räjähdän ja annan hänelle rinta koko ajan:D mut ei se vaan riitää hänelle pitäis joskus antaa korvikeeta,esikoista mä oon imetänyt 1 v 6kk ja maitoa on riitänyt hänelle aina vaikka hän söi aika paljon jopa neuvolassakin terveyden hoitaja sanoi "annako sä hänelle smetana?" :whistle:
 
Se, kuinka paljon pumpulla irtoaa maitoa, ei kerro mitään siitä, paljonko lapsi saa maitoa irti. Mä en oo koskaan saanut pumpattua kuin muutaman millilitran, mutta silti oon täysimettänyt kaksi vauvaa melkein puolivuotiaiksi asti.
 
Keittiönoita
Likka söi 2 kk iässä 80 ml kerralla ja junnu 300 ml kerralla. Paljon on siis kiinni lapsesta, paljonko syö. Lapsentahtinen imetys on hyvä juttu, jos ei halua antaa korviketta. Eli siis imetät juuri niin usein ja niin pitkään kerralla kuin lapsi on nälkäinen =)
 
mulla on nyt tyttö tasan 2 kk ja täysimetän.en tiä siis määriä paljon syä mutta välillä syöntivälit on puol tuntia välillä 5 tuntia riippuu ihan päivästä.annat aina vaan rintaa kun tahtoo,jos paino nousee normaalisti kaikki ok.välillä lapsi on rinnalla koko ajan ja välillä monen tunnin tauot,se on normaalia!tuo 50 milliä 2 h imetyksen jälkeen lypsämällä kuullostaa oikeen hyvältä :) luota itseesi =)
 

Yhteistyössä