Kuinka paljon 1,5 vuotiaan kanssa tulisi LEIKKIÄ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tips"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tips"

Vieras
Eli mikähän olisi sellainen ok määrä. Myönnän, tämän asian kanssa olen uusavuton, kun tuntuu että kun annan hänen osallistua kaikkiin mahdollisiin ja turvallisiin kotitöihin kanssani, luen kirjoja monta kertaa päivässä, mutta silti heti jos yritän tehdä jotain omaa hommaa, niin lapsi ei yhtäkkiä olekaan enää leikkituulella.Olenko siis tehnyt kumman mokan; Ollut liikaa kaverina vai liian vähän. Hoidan häntä kotona.
Nytkin leikin hänen kanssaan äsken lattialla niin oli tyytyväinen mutta nyt kun tulin äkkiä kirjoittamaan tämän, loppui leikki ja tuossa vieressä hän on odottamassa.

yritä totutella siihen että osais hetken leikkiä ihan itsekseen. jos kokoajan olettel yhdessä ja hääräät hänen ympärillään niin ei opi koskaan leikkiin omia leikkejä etkä sä saa rauhaa...

Mun mielestä lapsia ei tarvii leikittää ollenkaan, enkä ole erityisemmin omaani leikittänykään. Olen ottanu mukaan ruoanlaittoon, siivoukseen, pihatöihin yms. Sen sijaan 1,5v kaipaa jo jonkun verran lapsiseuraa päivittäin. Jos olen sillä tuulella, että voin leikkiä niin harrastetaan välillä jotain kutitteluleikkejä tms :D Nyt 2,5v osaa leikkiä itsekseenkin, mutta kyllä oli sellasia raskaampia aikoja 1-2v välissä kun en täyttänyt kaikkea seurantarvetta. Onneksi aloin hoitamaan muita lapsia omani ohella, nykyään tuo viettää vähintään 18h viikossa serkkujensa kanssa, usein enemmänkin :) Loput ajasta viihtyy hyvin itsekseen tai mun kanssa touhuten mun juttuja.

Mun mielestä lapsia ei tarvii leikittää ollenkaan, enkä ole erityisemmin omaani leikittänykään. Olen ottanu mukaan ruoanlaittoon, siivoukseen, pihatöihin yms. Sen sijaan 1,5v kaipaa jo jonkun verran lapsiseuraa päivittäin. Jos olen sillä tuulella, että voin leikkiä niin harrastetaan välillä jotain kutitteluleikkejä tms :D Nyt 2,5v osaa leikkiä itsekseenkin, mutta kyllä oli sellasia raskaampia aikoja 1-2v välissä kun en täyttänyt kaikkea seurantarvetta. Onneksi aloin hoitamaan muita lapsia omani ohella, nykyään tuo viettää vähintään 18h viikossa serkkujensa kanssa, usein enemmänkin :) Loput ajasta viihtyy hyvin itsekseen tai mun kanssa touhuten mun juttuja.

Ai että 1,5 vuotias kaipaa päivittäin lapsiseuraa? Ahhah..

Yhteistyössä