kuinka nopeasti vauvan syntymän jälkeen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuore äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuore äiti

Vieras
..olette matkustaneet pidemmän matkan? Meillä on isovanhemmat alkaneet vaatimaan että matkustaisimme heidän luokseen näyttämään vauvaa, itse eivät halua vaivautua tulemaan meidän luoksemme.

mä en vaan vielä näin pienen kanssa todellakaan jaksaisi lähteä hirveän pitkiä matkoja matkustamaan.. isovanhemmilla ei kuitenkaan mitään oikeaa estettä mikseivät voisi tulla meidän luoksemme.

Kuinka pieni vauva teillä on? Ja kuinka pitkä matka? me ei kahteen viikkoon käyty kolmannen synnyttyä missään. Isovanhemmat kävi meillä. En mä ihan pienen vauvan kans matkustele kyllä mihinkään siitä syystä että isovanhemmat niin haluaa. Pitäisi ymmärtää että helpompi ehkä heidän matkustaa.

Kyllä ovat saaneet 2,5-kuiseksi vartoa ennen kuin on vajaan 300 kilometrin päähän lähdetty. Ja päivänreissuja ollaan tehty, olen niin mukavuudenhaluinen ja oikukas, etten ala vauvan kanssa vieraassa paikassa yötsimään.

Jos on kiireempi näkemään, niin sitten pitää tulla ihan itse katsomaan.

jokseenkin outoa, että ei vaivaudu itse tulemaan.. :/ Meillä anoppi tuli sairaalaan katsomaan ja mun vanhemmat jokin aikaa kotiutumisesta, ja siis he tulivat pitemmän matkan takaa.. Muttamutta, kyllä kait sitä voi matkustaa, muutaman viikon päästä syntymästä? Miks ei? :/

Ei pientä vauvaa saa edes istuttaa kaukalossa pitkään, vaikka olisi pientä taukoa välissä. Riippuu ihan matkan pituudesta, mutta ei olla lähdetty ekaan puoleen vuoteen.

Vauva oli 2 viikkoa, kun lähdettiin isovanhempien luo vajaan 400 kilometrin päähän. Matka meni hyvin, kun vauva nukkui melkein koko ajan. Kerran pysähdyttiin syömään, mutta sen jälkeen taas vaan nukkui. Kaukalo oli mahdollisimman makuuasennossa.

täytyy myöntää että olen mukavuudenhaluinen ja isovanhemmat asuvat maaseudulla. Sinne ei tule edes lämmintä vettä..

ja niinkuin joku tuossa edellä, en halua minäkään yöpyä minulle täysin vieraassa paikassa varsinkaan pienen vauvan kanssa... Tämä arki vauvan kanssa on vielä niin uutta minulle että haluan olla tutussa ympäristössä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:
jokseenkin outoa, että ei vaivaudu itse tulemaan.. :/ Meillä anoppi tuli sairaalaan katsomaan ja mun vanhemmat jokin aikaa kotiutumisesta, ja siis he tulivat pitemmän matkan takaa.. Muttamutta, kyllä kait sitä voi matkustaa, muutaman viikon päästä syntymästä? Miks ei? :/

Jaa että miksi ei?

Äiti on itse väsynyt, vauva voi nukkua miten sattuu, pienen iho ragoi erilaisiin vesilaatuihin vielä tässä vaiheessa, vauva on ärtyisä kun sukulaiset suurina laumoina hyökkää kimppuun, vieras hajumaailma rasittaa pientä tarpeettomasti, äiti väsyy, maidontulo temppuilee, auto on vetoisa, äidillä on omat hormonimyrskyt, joita ajattelemattomat sukulaiset eivät lainkaan huomioi.

On tuhat syytä pysyä ensimmäiset kuukaudet kotona.

Tietysti jos on itse valtavan kiltti ja nuori ja reipas ja tahtoo miellyttää hurjasti sukua, niin sitten pitää mennä ja olla kuin kaikki olisi oikein mukavasti ja kotoisasti.

Mökille on lähdetty molempien ekana kesänä. sukulaiset asuvat lähellä, ja ne jotka ovat hieman pidemmällä (vajaa 80km) ovat tulleet itse vauvaa katsomaan. Mökkeilyaikana lapset olleet 4kk- ja 9kk-

Alkuperäinen kirjoittaja pöh:

Jaa että miksi ei?

Äiti on itse väsynyt, vauva voi nukkua miten sattuu, pienen iho ragoi erilaisiin vesilaatuihin vielä tässä vaiheessa, vauva on ärtyisä kun sukulaiset suurina laumoina hyökkää kimppuun, vieras hajumaailma rasittaa pientä tarpeettomasti, äiti väsyy, maidontulo temppuilee, auto on vetoisa, äidillä on omat hormonimyrskyt, joita ajattelemattomat sukulaiset eivät lainkaan huomioi.

Tietysti jos on itse valtavan kiltti ja nuori ja reipas ja tahtoo miellyttää hurjasti sukua, niin sitten pitää mennä ja olla kuin kaikki olisi oikein mukavasti ja kotoisasti.

Nyt mä kyllä repesin =) Voiko näin hysteerisiä ihmisiä olla olemassa? =)

Ja en lähtisi periaatteestakaan, jos ei isovanhemmat muka viitsi lähteä itse meille. Eri asia jos ovat hyvin huonokuntoisia tms, mutta en lähtisi sittenkään vaan joutaisivat odottaa kunnes vauva vähän kasvaa. Niin tehdään mikä lapselle on parasta!

Mun ei tarvinnut lähteä minnekään, mutta esimerkiksi veli alkoi parin viikon jälkeen reissata vauvan kanssa oikein kunnolla. Kiersi Lapit ja Espanjat ja Ruotsit sukuloimassa (ovat aina tykänneet matkustaa) ja tosi hyvin sujui, vauva tottui matkustamiseen ja oli tosi rauhallinen tapaus.

Mutta riippuu niin paljon itsestä ja vauvasta. En todellakaan lähtisi vastentahtoisesti matkustamaan, tulkoot sukulaiset itse kylään!

Jaa että miksi ei?

Jos sit noita syitä on,niin äiti osaa varmaankin itse arvioida kannattaako lähteä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jaa että miksi ei?

Nyt mä kyllä repesin =) Voiko näin hysteerisiä ihmisiä olla olemassa? =)

:laugh: :laugh:
Näköjään..

Sinä, ap, olet itse paras arvioimaan oman jaksamisesi. Eli jos tuntuu, että et jaksa lähteä, sitten ette lähde. Ei tarvitse mennä vain miellyyttääkseen toisia ;) Mutta kokemuksesta voin sanoa, että ainakin meillä matkustaminen oli helppoa 2 vkoa vanhan vauvan kanssa. Vauvahan vaan nukkuu =)

Yhteistyössä