Kuinka nopeasti rauta-arvot on nousseet Obsidan Fe++:n tai jonkun muun rautavalmisteen käytön aloituksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Itse olen tässä reilun viikon tuota Obsidan Fe++ rautavalmistetta syönyt, kaksi kapselia päivässä, ja mietinkin, onkohan hemoglobiini mahdollisesti alkanut nousemaan tai kuinkahan nopeasti yleensäkin nousee. Kuinka nopeaan nousuun teillä muilla on lähtenyt?

Mulla ei meinannut lähteä nousuun vaikka otin kaksi kapselia päivässä. Vasta sitten kun aloin ottamaan huomioon raudan saannin myös ruokavaliossa niin lähti kunnolla nousemaan. Ulkoilu edesauttoi myös nousua...

Maltofer on parasta tuossa raudannostattamisessa.
Kannattaa ottaa tabletti yötä vasten ja vältää maitotuotteita ottamisen aikoihin. syö vielä vaikka appelsiinin illalla ja sit ottaa tabun niin johan arvot nousee. :)

Joo, mulla on vaan tuossa ulkoilussa riesana se armoton väsymys ja lyijyn raskaat jalat, jotka juuri tuosta rauta-arvojen olemattomuudesta johtuu... Toki päivittäin melkein ulkoilen, mutta vitsit että välillä tuntuukin raskaalta. :/

Maltoferia käytin taannoin, mutta mulle annettiin ohjeeksi ottaa se 80 tippaa/päivä... Eli viikon verran aina kesti se pieni pullo, hinnan takia sitten kokeilin tätä Obsidania että jos vähän tulisi halvemmaksi... :)

Mitä ruokia olette rauta-kuurin aikana erityisesti suosineet?

Mulla nyt tällä hetkellä rautapitoisista ruisleipä, tomaatit, kurkku, salaatinlehdet... Ja tietysti tuoremehu. Mitä tähän voisi lisätä? Tai onko nuo kaikki edes raudan imeytymistä edistäviä? :D

Vältä ainakin maitotuotteita n. 2h ennen ja jälkeen raudan ottamisen. C-vitamiini nopeuttaa imeytymistä, joten ota samassa yhteydessä esim. lasillinen appelsiinimehua. Näin mua neuvottiin :)

Mulla on hb on lähtenyt vaihtelevasti nousuun rautakuurien aikana, useimmiten kuitenkin noussut n. 5 yksikköä viikossa eli esim. 104 -> 109.

Alkuperäinen kirjoittaja pohjantähdenalla;26049099:
Mulla ei noussut hb arvot vaikka söin rautaa monta vuotta. Imeytymishäiriö löytyi syyksi.
Epäilen itselläni samaa vaivaa kun normiravinnosta ei rauta imeydy eikä apteekin rautakapseleista,pistävät vaan vatsan sekaisin.Ainoo mikä on vähän nostanut on sellainen nestemäinen rautavalmiste luontaistuotekaupasta ja siihen kylkeen nokkostabletteja.. Miten sulla tutkittiin tuota vaivaa ja saitko jonkun lääkityksen?? mulla on tehty kaikenmaailman tähystykset mut ei sit muuta.Aina vaan lyödään rautaresepti kouraan jos valittamaan menee.Nysse saa loppua!

[QUOTE="Vieras";26049128]Löytyikö asialle sitten joku ratkaisu? Että sait hempat nousuun?[/QUOTE]

Mulla on nyt pysynyt hb keliakian oikeanlaisen hoidon kanssa 119-120. Siitä se ei ole suostunut nousemaan millään.

[QUOTE="mie";26049253]Epäilen itselläni samaa vaivaa kun normiravinnosta ei rauta imeydy eikä apteekin rautakapseleista,pistävät vaan vatsan sekaisin.Ainoo mikä on vähän nostanut on sellainen nestemäinen rautavalmiste luontaistuotekaupasta ja siihen kylkeen nokkostabletteja.. Miten sulla tutkittiin tuota vaivaa ja saitko jonkun lääkityksen?? mulla on tehty kaikenmaailman tähystykset mut ei sit muuta.Aina vaan lyödään rautaresepti kouraan jos valittamaan menee.Nysse saa loppua![/QUOTE]

Itsekin kokeilin tuota luontaistuotekaupan nestemäistä rautaa,mutta ei vaikutusta.Mulla otettiin kaikenmaailman kokeita ja tähystys,jossa löytyi keliakia,mutta itsellä tuo alhainen hb ei ole koskaan vaikuttanut mitenkään.

Epäilen itselläni samaa vaivaa kun normiravinnosta ei rauta imeydy eikä apteekin rautakapseleista,pistävät vaan vatsan sekaisin.Ainoo mikä on vähän nostanut on sellainen nestemäinen rautavalmiste luontaistuotekaupasta ja siihen kylkeen nokkostabletteja.. Miten sulla tutkittiin tuota vaivaa ja saitko jonkun lääkityksen?? mulla on tehty kaikenmaailman tähystykset mut ei sit muuta.Aina vaan lyödään rautaresepti kouraan jos valittamaan menee.Nysse saa loppua!
Niin, saahan sitä suoneenkin, mut mitä suolaa käytät? Se pakkuuntumisenestoaine voi aiheuttaa sen, kun siinä E536 on syanidia.

Obsidania määrättiin minulle anemian takia. Hb oli vain 104 ja jaksoin tuskin tiskata, piti käydä lepäämässä välillä. Mutta Obsidan rautakuurin syötyäni ja myös naudanlihaa C -vitamiinipitoisen juoman tai hedelmän kanssa ja kahvin juontia vähentämällä rauta-arvot nousivat niin, että jaksoin juosta yllätyksekseni noin 2 km yhtäjaksoisesti kun heikossa kunnossa kalpeana aneemisena tuskin 200 m .

Yhteistyössä