Kuinka nopeasti pitää hoitaa avioliiton ositus?Kamala tarina.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivo

Vieras
Eli olt iin naimisissa ja lerottiin jo pari vuotta sitten .Avioro tuli voimaan siitä puolen vuoden kuluttua.Olimme ostaneet omakotitalon miehen nimiin ja miehen nimissa oli velkakin(itse en velk.saner. vuoksi saanut ottaa lainaa ym).
Aina ajattelin että yhteinen kotihan se oli ,että lain edessä sen kuitenkin yhdessä tavallaan omistimme koska oltiin naimisissa ja talo avioliiton aikan hankittu.

Mies kuitenkin pelasi,uhkapelasi kotimme altamme.Olimme maksaneet talosta noin 50 000 euroa ja tehneet siihen suuria remontteja.maksoimme lainaa pois 6-vuotta (laina-aika oli n. 15-vuotta) eli aika summan tuosta ostosummasta olimme jo maksaneet.

Sitten koin järkytyksen:käräjäoikeudesta tuli kirje jossa sanottiin ,että pankki oli kiinnittänyt talomme miehen peliveloista!!!!(Mies oli siis salaa netissä pelanut lasten ja meidän yhteisen kodin ).

En päässyt asian yli.Tunsin kamalaa petetyksi tulemisen tunnetta ja olin aivan sekaisin.Avioerohan siitä tuli sitten lopulta.

Talo meni myyntiin .Talosta saimme noin 100000 euroa ja kaikki voitto meni miehen velkojen maksuun.Kuvitelkaa mikä summa kuin kankkulan kaivoon.

Mitään ei siis saanut mies ,mutten minäkään.
Lasten kanssa lähdin vuokralle köyhänä kuin kirkonrotta.

Muutaman kerran sanoin miehelle ,että olisi pitänyt suorittaa ositus ,mutta jätin asian siihen kun hän uhkaili tekevänsä vaikka mitä.

Miten tämä menee....onko minulla näin jälkikäteen oikeutta jotain vaatia vai jätänkö asian siihen.Mies juo paljon ja on arvaamaton.Enkä edes tiedä saisinko tuosta mitään.

Ketuttaa vain niin paljon.Monta vuotta kuitenkin minäkin toin perheeseen rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rinkeli-Martta:
Mitä omaisuutta teillä olisi ollut ositettavaksi eron jälkeen? Talonhan olitte jo menettäneet?

Nyt tulin katsomaan vastauksia.
Mies oli tehnyt omaa henk.kohtaista velkaa noilla peleillään.Eihän tuollaiset velat vaimon nimiin mene.Lakikirjassa on että kukin vastaa omista henk.kohtaisista veloistaan.
mutta tämä talojuttu tässä askarruttaa,koska se oli yhteinen koti.

Yhteistyössä