Kuinka nopeasti kuntoilun edut huomaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Eli minun pitäisi alkaa käymään salilla, mahdollisesti kans ryhmäliikunnassa (vaihtoehtoisesti alkaa tekee jotain kotona näytön edessä). Plus tietty lenkkeilyä pitäis harkita, vaikka talvella ei kyllä tippaakaan kiinnostaisi.

Mutta minulla ei ole yhtään motivaatiota aloittaa. Kyllähän kaikki sanovat että tulee tosi hyvä olo jos urheilee, mutta kun minä en sitä ole oikein koskaan huomannut.

Nuorena kävin päivittäin pitkillä lenkeillä koirien kanssa, ja olihan se sinäänsä henkistä hyvinvointia edistävää, pääsi luontoon miettimään asioita. Mutta silleen en huomannut mitään endorfiini-ryöppyjä tms.

Viime talvena olin ryhmäliikuntatunneilla kolmisen viikkoa, mutta lopetin kun en huomannut mitään positiivista siinä. Oli vain rasittavaa töitten jälkeen mennä sinne, ja jotenkin ahistavaa olla se aloittelija joka ei osannut mitään. Ja tietty noi tunnin oli ihan pirun kalliita!

Muttamutta, ikä ei tule yksin, alkaa olemaan hirveä itseinho päällä kun katson itseäni peilistä. Pitäisi saada paikat kiinteämmiksi.

Mutta itse kysymykseen!
Eli kuinka kauan olette joutuneet raatamaan, ennenkuin olette itse (tai jotkut muut) huomanneet positiivisia muutoksia kropassa? Ois kans tarkoitus ens vuoden alussa alkaa laihduttamaan (n 8kg pois), mutta uskon että tarvis kans kiinteytyä ennen kuin on siedettävän näköinen...

Ei sitä endorfiinipuuskaa tulekaan millään koiralenkeillä tai ryhmätunneilla niin pitkään aikaan kun et saa kroppaa ajettua tarpeeksi naatiksi. Aloittelijalta puuttuu tehot siinä vaiheessa kun vasta hakee liikkeitä. Se tulee vasta sitten kun rääkkäät itseäsi niin pitkälle että se menee reilusti kehosi sen hetkisen suorituskyvyn rajoille ja "yli". Näkyviä tuloksia saa helpoiten ruokavalioon yhdistetyllä salitreenillä. Itsellä kesti noin 2 viikkoa.

[QUOTE="vieras";25126041]Se tulee vasta sitten kun rääkkäät itseäsi niin pitkälle että se menee reilusti kehosi sen hetkisen suorituskyvyn rajoille ja "yli".[/QUOTE]

Mutta kun minusta se ei ole yhtään mukavaa rääkätä kroppaa. Jos juoksen, niin keuhkoihin alkaa lopulta sattumaan ja alkaa maistumaan veri suussa.
Ja circuitissa kävin (kerran), mutta se oli kyllä aivan kamalaa!

En tiedä olenko sitten liian mukavuudenhaluinen, mutta en yhtään tykkää tuottaa itselleni kipua tms. Olen kyllä aina ihmetelly miten jotkut osaavat siitä nauttia kun rääkkäävät kroppaa :D
Vai pitäisikö minun jotenkin yrittää muuttaa omaa käsitystäni kivusta, että on olemassa kans tervettä kipua? Oon ihan pihalla tuosta rääkistä nauttimisesta...

Miten usein kävit jumpassa sen kolmen viikon ajan?

Kyllä kuukaudessa tulee jo tuloksia, jos käyt vähintään kolme kertaa viikossa. Ja siitähän sen huomaa heti, että jotain tapahtuu, kun liikunnan jälkeisinä parina päivänä lihakset ovat kipeinä.

[QUOTE="vii";25126197]Miten usein kävit jumpassa sen kolmen viikon ajan?

Kyllä kuukaudessa tulee jo tuloksia, jos käyt vähintään kolme kertaa viikossa. Ja siitähän sen huomaa heti, että jotain tapahtuu, kun liikunnan jälkeisinä parina päivänä lihakset ovat kipeinä.[/QUOTE]

Kävin sen 3-4 kertaa viikossa eri tunneilla (kk-kortti josta piti repiä kaikki irti, tosin sit lopetin ku ei mitään positiivista tapahtunu). Oli body pumppia, zumbaa, kahvakuulailua, body balancea ym. ja tosiaan kerran kävin vahingossa circuit trainingissa :D
Ainoastaan eka kerta pumpissa ja tuo circuit sai lihakset kipeäksi/jumiin, ei oikein muut.

Ehkä sitten omatoiminen salilla käyminen on parempi ratkaisu, jos siihen liittää vielä lenkkeilyn mukaan.
Yyyh, jo näiden ajattelu alkaa masentaa :D Että olenkin saamaton ja laiska p*ska!

En minäkään tykkää itselle aiheuttaa kipuja tai rääkätä kroppaa, mutta joskus kun sitä väkisin tekee niin sieltä se hyvä olo tulee, valitettavasti :D
Esim. jos käyt lenkillä, niin vedä niin kovaa ettei jalat enää meinaa kotiovella kantaa, sitten kun venyttelet ja menet suihkuun, niin ah! mikä olo!
Valitettavasti niitä tuloksia ei saa aikaan ilman rääkkiä, tämän voin sanoa omalla kokemuksella. Lenkkeilin itsekseni ilman rääkkejä reippaat puoli vuotta ja kävin salilla, ei juuri mitään muutosta kropassa, mutta kolmen viikon salilla käynti + lenkit päälle rääkin kanssa, niin kiloja lähti ja muutos kropassa näkyi.

[QUOTE="Ahmiina";25126396]Nopeasti kun karppaa. Mulla ainakin tuntuu treenit kropassa ihan eri tavalla, lihakset ei kipeydy vaan ne tuntee sillein jännästi...[/QUOTE]

Tuota karppausta olen kanssa kokeillu. Toki siinä kiloja jonkin verran läks, mutta korkojen kera kyllä tuli takaisin kun se liha ja rasva alkoi pahemman kerran tökkimään. Taisin siinäkin tehdä vain karhunpalveluksen itselleni...
Eli en ihan heti olisi valmis kokeilemaan toistamiseen, olen melkeinpä kokenut että juuri tuo kokeilu on sotkenut vähän aineenvaihduntaani huonompaan suuntaan. Tai sit muuten vain on alkanut rasva kiinnittymään tiukemmin, sitähän kai vanhetessa tapahtuu, yhyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Höps;25126382:
mutta kolmen viikon salilla käynti + lenkit päälle rääkin kanssa, niin kiloja lähti ja muutos kropassa näkyi.

Eli tuo kolmisen viikkoa voi todellakin riittää että jotain huomaa. Sehän on mukava tietää. Kun joskus on lukenut että voi mennä jopa 3kk ennen kuin alkaa tuntumaan hyvältä, enkä kyllä mitenkään niin kauaa pystyis pitämään itseäni kurissa :D

Onneks on noita liikuntaseteleitä jotka menee vanhoiksi nyt vuodenvaihteessa niin on vain pakkopakkopakko tehdä jotain vaikka osa minusta onkin sitä vastaan!

Yhteistyössä