Kuinka nopeasti kovassa kuumeessa oleva lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuumepotilaan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kuumepotilaan äiti

Vieras
Kuinka nopeesti viette kovassa kuumeessa olevan lapsenne lääkäriin? Meillä tyttö (18kk)ihan löysä, hällä kuumetta 39,2 korvasta mitattuna. Oon soittanut omalle lastenlääkärillemme jo pariin otteeseen mutta hän ei oo ehtinyt soittamaan takaisin. Vietit on kyllä saanut, soitin ja tarkistin vastaanotosta. Eli tietää kyllä kuinka kovassa kuumeessa meillä ollaan. Tyttö on ihan löysä. Omenamehua juo mutta mikään muu ei tietty maistu. Nähtiin omaa lääkäriä muun asian tiimoilta eilen illalla ja lapsi oli vielä ihan terve (tais saada jonku pöpön vastaanotolta). Heräs aamulla kuumana kuinkekäle. Ehkä lääkäri hoitaa kiireellisiä juttuja pois. Mutta itellä niin hirvittää kun toinen on niin löysä ja väsynyt. Kertaakaan ei oo omilla jaloillaan tälle päivänä ollu ja täällä, missä me ollaan, on jo päivä ehtinyt iltapäivän puolelle. Lapsella ei oo koskaan noin korkeaa kuumetta ollu, joten siksi olen kauhean epävarma. En oo koskaan häntä noin kurjassa kunnossa nähnyt :'(

Yleistila vaikuttaa siihen millon itse olen vienyt kuumeisen lääkäriin. Ja se miten on mennyt nestettä.
Jos kovin veltto ja nestettä menee huonosti näyttäisin kyllä. Mutta kannattaa soittaa sille omalle lääkärille ja kysyä häneltä.

On se hyvä, että jollain riittää huumoria tässä tilanteessa :\| Itellä meinaa olla kortilla, sillä huomenna olis tytön määrä olla pään magneettikuvauksissa ja nukutuskuntoinen ja mulla itellä supparit vaivaa ja synnytys aluillaan (viikkoja 38+1).

Oon antanu kuumetta alentavaa. Ei oikein piristä toista. Ihan rätti väsynyt. Taidan soittaa toiselle lääkärille. HItto kun mieskin neuvotteluissa eikä pääse avuksi jos tarvii jonnekin lähteä. Tässä supistelevan pallomahani kanssa kannan kuumeista lasta sitten jonnekin. Eipä sillä, kyllä senkin teen kuhan pieni nyt vaan saataisiin kuntoon.

Soita vaan toiselle lääkärille, jos kerran ei kuumelääke tosiaan auta niin voip olla hyvä käydä tutkituttamassa.. Minkäikänen lapsi? Ja pietään peukkuja ettei juniori syntys ennen lauantaita! jos kerrran tytön pitää huomenna olla kuvattavana..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 09:23 Kuumepotilaan äiti kirjoitti:
On se hyvä, että jollain riittää huumoria tässä tilanteessa :\| Itellä meinaa olla kortilla, sillä huomenna olis tytön määrä olla pään magneettikuvauksissa ja nukutuskuntoinen ja mulla itellä supparit vaivaa ja synnytys aluillaan (viikkoja 38+1).

Ei muuten nukuta jos on kipeenä.. Mulla pojan piti kans mennä nukutukseen, mutta ei suostunut kun oli pienessä flunssassa.. Pitää kuulemma olla ollu 3viikkoo terveenä ennen kun nukutetaan :(
Ymmärrän huolesi täysin, eli veisin lapsen lääkäriin heti näytille jos kerran on veltto!! Toivottavasti ei synnytys lähde just nyt käyntiin, ettei tarvi kipeetä lasta hoitoon viedä :( voimahali :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 09:29 mamma harmailee kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 09:23 Kuumepotilaan äiti kirjoitti:

Ei muuten nukuta jos on kipeenä.. Mulla pojan piti kans mennä nukutukseen, mutta ei suostunut kun oli pienessä flunssassa.. Pitää kuulemma olla ollu 3viikkoo terveenä ennen kun nukutetaan :(
Ymmärrän huolesi täysin, eli veisin lapsen lääkäriin heti näytille jos kerran on veltto!! Toivottavasti ei synnytys lähde just nyt käyntiin, ettei tarvi kipeetä lasta hoitoon viedä :( voimahali :hug:

Minäkin arvelin, ettei sitä huomisesta kuvauksesta tuu yhtään mitään. Sinänsä harmi jos vauva ehtii tulla ennen kuin saadaan kuvaus hoidettua, sillä muutoin me ollaan uunituuore pikkunyytti kainalossa käyttämässä esikoista näissä kuvauksissa tai saatetaan joutua odottelemaan viikkoja uutta kuvausaikaa. Mutta ei kai sille mahda mitään. Soitin taas lääkärille ja kuulin, että tää meän oma lääkäri on ollu leikkauksessa eikä siksi oo soittanu takaisin. Tietty jollain akuutimpi tapaus. Puolen tunnin päästä pitäisi olla taas tavoitettavissa. Joku kysyi tytön ikää, eli on 18kk. Kiitos tsemppauksesta ja neuvoista
:flower:

Niin, piti vielä mainita, että synnytyksen käynnistyminen voi olla tosiaan aika lyhyestä ajasta kii kun mulla oli tänään itellä lääkäriaika (mies kävi sen ajan kotona hoitamassa tyttöä) ja kohtu oli auki jo sen 2-3cm. Että kyllä sattuu ja tapahtuu juttuja samaan saumaan :o

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 09:51 Kuumepotilaan äiti kirjoitti:
Niin, piti vielä mainita, että synnytyksen käynnistyminen voi olla tosiaan aika lyhyestä ajasta kii kun mulla oli tänään itellä lääkäriaika (mies kävi sen ajan kotona hoitamassa tyttöä) ja kohtu oli auki jo sen 2-3cm. Että kyllä sattuu ja tapahtuu juttuja samaan saumaan :o

tänään on helatorstai eikä kellään ole lääkäriaikoja... pyhäpäivä

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 09:54 sä olet provo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 09:51 Kuumepotilaan äiti kirjoitti:

tänään on helatorstai eikä kellään ole lääkäriaikoja... pyhäpäivä

Ymmärsin,että ap ei asu suomessa..

Mein neidillä oli joku aika sitten 39.2 asteen kuume ja oli ihan väsyny,köllötti vaan sylissä,mutta omilla jaloilla kyl pysy ja nestettä meni.2päivää oli 39 asteen kuume ja sitten selvis että oli vauvarokkoa ja meillä kans tämä tuli lääkärikäynnin jälkeen.

Onko lapsella mitään muuta kuin kuume?
Jo on ihan veltto eikä pysy omilla jaloilla vaikka nestettä meniski jonku verran minä varman kävisin näytillä.
Toivottavasti kerkiät saada selville että mikä pientä vaivaa ennen kuin synnyttämään lähet niin ei tarvi sitä murehtia.

Niin, me ei tosiaan asuta Suomessa. Täällä ei siis vietetä Hela-torstaita. Bundhan syntymäpäivää kylläkin ensi viikolla=).

Oon nyt saanu menemään omppumehun lisäksi vähän maitoa ja hedelmäsosettakin. Korkeaa kuumetta edelleen pitää, mutta lääkärin kanssa puhuttuani hän oli sitä mieltä, että kun on eka kuumepäivä ja juomaa menee, niin tänään ei tarvis vielä näytille tulla vaan huomenna, jos tilanne ei oo parempi. On se kamalaa nähdä noin pieni kipeenä. Tavallisesti niin touhua ja tarmoa täynnä ja nyt ihan lapamatona. Huominen kuvaus peruttiin ja se nyt siirtyy odottamaan aikoja parempia jolloin tyttö voi paremmin ja nukutus ym. voidaan suorittaa. Toisaalta kyllä huippu kurjaa kun se siirtyy kun olis ihana saada yksi asia tästä vähemmäksi ja tieto siitä, mikä pientä vaivaa, jos mikään. Poissaolokohtausten takia menossa noihin kuvauksiin. Kohtauksia ollu pari, joista toinen aika lievä ja nopea, toinen ihan selkeä. Lääkäri sanoi, ettei välttämättä oo mitään, mutta että siis pitää tietysti tutkia ettei vaan oo epileptistä perua tms.

Yhteistyössä