Kuinka nopeaan olette raskautuneet tupakoinnin lopettamisen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tiuhti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tiuhti"

Vieras
Vaiko jo tupakoidessa?

Minä onneton lopetin vuosi sitten ja puoli vuotta olin polttamatta, kunnes ystävän syntymäpäivillä repsahdin. Siitä saakka oon poltellut vähän väliä. Askin tai pari poltan ja sit taas polttamatta kuukauden, kunnes sama toistuu. Aargh! Pari savuketta päivässä menee..

Ollaan lapsettomuushoidoissa, jossa ensimmäisestä ICSI:stä biokemiallinen. Seuraava hoito edessä toukokuussa. Jostain luin, että tupakoinnista johtuva verenkierron heikkeneminen korjaantuisi huomattavasti n. 2 kk lopettamisen jälkeen.

Kokemuksia?

Olin reilu vuoden polttamatta (sitä ennen yritystä vähän alle vuosi) eikä reilu vuosi ainakaan riittänyt, että olisi tärpännyt. Nyt olen taas tyhmyyttäni poltellut muutaman tupakan päivässä kun iski epätoivo tähän yrittämiseen. Viimeisen inseminaation jälkeen repsahdin kun olin niin vihainen ja surullinen. Ärsyttää kun kaikki hehkutti, että kun lopettaa tupakan polton käy tärppi heti. No niinpä minäkin lopetin tupakoinnin aivan innoissani "jipii, kohta olen raskaana".

No joo ei ollut kovin kannustava kommentti, mutta tässä minun yritys ja tupakointi tarinani.

Esikoista kun aloimme yrittämään niin silloin poltin vielä, 9kk kesti että tärppäsi, siinä ehti välissä olla yksi keskenmenokin.

Nyt olen ollut kolme kuukautta polttamatta ja yritämme toista lasta, olemme yrittäneet tosin jo n. 5kk ja vielä ei ole onnistanut.

Kiitos kommenteistanne.
Minulla taas lähipiirissä tupaikoivat lisääntyy samaa tahtia ei tupakoivien kanssa..
Vaikeaahan tämä on. Pelkästään stressi siitä saako sitä lasta vai ei. Yritä siinä hermorauniona sitten lopettaa.. Itsekuriahan se vaan vaatii ja vakaan päätöksen, mutta ei se ole aina niin helppoa. Sanoista tekoihin ei aina oikein luonnistu tosta vaan. Kuitenkin muuten elämäntavat on "kunnossa" raskautta ajatellen.

liipadaa ja Jeba todella paljon tsemppiä teille yritykseen!!

Mä oon itseasiassa lopettanu aina vasta raskautuneena, positiivisen testin jälkeen... ja sit ollu jonku aikaa polttamatta viel synnytyksen jälkeen.. toista lasta odotettiin ja yritettiin 9kk. Siinä kuussa kun aloin uudelleen polttaa, rupes nii vatuttaa se yritys ja ne ainaiset menkat (joo tiiän ettei 9kk ole aika eikä mikään, mut tuntu ikuisuudelta) ni sitten tulinkin raskaaksi..

Verbin käyttöyhteys kummastutti kysymyksessä.
Oli katsottava NYKY-SUOMEN-SANAKIRJASTA.
Raskautua-/--pitäkää vaari itsestänne, ettei sydämenne raskaudu päihtymisestä ja juopottelusta ja elatuksesta. Ei muuta.

Haluaisin kans tietää vaikuttaako tupakan lopettaminen raskautumiseen,,Olen 25.v ja minulla on 6.v poika ja sen jälkeen 2.v nyt yritystä takana ja tuloksena 7 keskenmenoa,,kun 7 keskenmeno tuli päätin että nyt otan itteäni niskasta kiinni ja lopetan tupakan polton,,ennemmin ajattelin että ei ne nyt tupakista voi johtua ja kun muut testit oli tehty ja mitään vikaa ei ollut niin päätin että mitään en menetä jos lopetan kun kerta kaikkeni olen muuten tehnyt..no helposti sain lopetettua kun kuulin erään samalaisen tarinan kun omani,,keskenmenoja takana ja kun oli lopettanut niin syntyi terve lapsi.Nyt olen ollut yli 5kk polttamatta eikä mitään tulosta :( sitä ennen raskauduin tosi helpolla,,hyvä ettei joka kuukausi,,aina keskenmenon jälkeen,ja nyt kun lopetin ei mitään :( sain keskenmenojen ehkäisemiseen klexanea aina kun testit näytti plussaa,ja muuten syön koko ajan foolihappoja.Voisiko joku antaa neuvoa tjn,,alkaa toivo häipyä :(

Yhteistyössä