Kuinka monta sisävaatekertaa 1 lapsi tarvitsee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Siis esim. poika aluskalsareita, pitkiä kalsareita, aluspaitoja, pyjami, t- paitoja, trikoopaitoja, collegetoja, collegehousuja, verkkareita, kangashousuja, farkkuja, neulepaitoja, juhlavampia paitoja lyhyt että pitkähihaisena, juhlavampia housuja ja urheilu- ym. tavallisia sortseja?

Tai tyttö pikkuhousuja, lasten "rintsikoita", aluspaitoja, pyjamia, yöpaitoja, t-paitoja, trikoopaitoja, trikoohousuja, sukkahousuja, collegepaitoja, neulepaitoja, mekkoja, hameita, juhlavaatteita, collegehousuja, farkkuja, kangashousuja ja keiken maailman prinsessahörhelöhelmaa?

Meinaan kohta tapahtuu kyllä niin, että mie jemmaan dynamiittia tuohon vaatehyllykön alle ja räjäytän koko hyllykön vaatteineen päivineen taivaan tuuliin |O
Mie oon viikannut ja laittanut paikalleen tuntumalta ainakin miljoona paitaa, housua, mekkoa, yökkäriä ja sun vaikka mitä... ja silti mulla on kamala vaatekaaos tuossa aulassa.

Mie sain meinaan taas aamulla yhden kuningas-ajatuksen, juu! Kyllä kannattaa päättää siivota koko vaatesysteemi kerralla, ja vetää sen kummemmin ajattelematta 6:n lapsen ja 2:n aikuisen vaatteet kaikki pois hyllyistä samointein :headwall: :ashamed:

Mutta ei asiaa, josta ei oikein etsimällä löytäisi jotain positiivistakin... Onneks 2:n vanhimman lapsen ja kuopuksen vaatteet ovat eripaikassa ;) , muuten tässä ois käynyt niin, että nekin ois tuossa levällään vielä niinkun lisänä :whistle:

Jaa. Jotkut tarttee kai enemmän ja jotkut vähemmän. Minä itse henkilökohtaisesti inhoan tätä vaaterumbaa ja yritän ( suom.huom. siis yritän ) pitää vaatteiden määrän vähäisenä, niin että yhdelle hyllylle mahtuu. Ja pojalla mahtuukin. Tytöllä on kolme hyllyä, vaavilla 1 ja puol.
Vaatekappaleiden määrää en ole laskenut, mutta villi arvio pyörii kymmenissä, ei siis miljuunissa. :D

Varmaan 3 per/vaate, sukkia vähän enemmän ja juhlavaatteita vähän vähemmän. Mutta täytyy myöntää, että tuolla meidän kaapeissakin on hiukka enemmän kuin se 3 per/vaate/lapsi tai aikuinen.

paljon niitä tarvitsee, kun osa aina pesussa, osa ei juuri sinä päivänä kelpaa...
Mutta jos kysytään meidän teinitytöltä, mikään määrä ei ole riittävä...

riippuu tapauksesta. se 13 vuotias ei sottaa ruualla niin kun se 4 vuotias, mut sen isomman hiki alkaa jo tuoksahtaa. 6 aluvaate kertaa. 5 sit jokkaista muuta ja sukkia ja pikkareita enemmän.Mä oon niin laiska peseen pyykkiä et meiltä löytyy varmaan se 7-8 vaatekertaa vähintään.

Öh, ilmeisesti aina enemmän mitä jaksaisi/huvittaisi pyykkihuoltaa... :whistle: Pakko myöntää että rakastan suloisia lastenvaatteita, mutta tuo peseminen, kuivaileminen, silittäminen (myönnän, oma moka kun tuohon ryhtyy :ashamed: ) ja kaappiin viikkaaminen jo kahden taaperon kohdalla on oma hommansa. Tietty tuo säilytystila on toinen. Varsinkin nyt kun on tullut viimeviikkoina hankittua yhtä sun toista uutta ja joululahjaksi saadut päälle, alkaa kaapit näyttää siltä. Eilen tein pienen invertaarion tytön kaapille ja keräilin pienemmät pois serkkutyttöä varten.

Meidän pojan vaatekaappi on ihan täynnä kaikkea kun äiti vähän aina tekee löytöjä... :whistle:

Mie oon ihan hurahtanu lasten ja vauvan vaatteisiin, vähempikin varmasti riittäsi.

edit: mutta onneksi on huutonetti ja kirppikset jossa voi aina myydä ylimääräiset kun vuori kaatuu niskaan :D

Semmonen viis per vaate on aika hyvä. Meillä on kaikkea aika paljon, mutta silti ne ei tunnu riittävän, kun joku ei jaksa pestä pyykkiä... Tai no, nyt ei oo yhtään täyttä koneellista kun sain koivarin ja pesin ne.

Pojan vaatteita on kaksi hyllykaapillista... :ashamed: No, on siellä ainakin yksi hyllyllinen ALE:sta hiukan reilunkokoisia ostettua vaatetta kasvamista odottelemassa ja yksi hyllyllinen ihan kesävaatteita, joille ei just nyt käyttöä. Mutta ihan varmasti puolet tuosta nykyisestä vaatemäärästä riittäisi.

vaateita on paljon ja johtunee siitä että nätit tytön vaatteet on ihania...

Pesen ja kuivaan kyllä vaatteet mutta se silytys viimeksi silitetty ennen joulua... ja vaatteet eivät ole loppuneet kaapista!
Tiedän silitys on vapaa ehtoista mutta mää en voi laittaa silittämätöntä vaatetta päälleni taikka lapseni päälle!
Varsinkin kuopuksela on vaateita jotka on ollut kerran päällä sitten pesty, laitettu silitys koppaan ja sieltä kirppikselle kun ei oo mahtunut enään silityksen jälkeen päälle kun ovat lojuneet niin kauvan silitys kasassa!

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kai sinulla kaikki:
lapset ole niin pieniä, että sun täytyy ne vaatteet laitella!!! Eikö sulla ollut murkkuikäisiä, jotka suoriutuu siitä itsekin?

Siis pesusta kun tulee vaatteet, niin mie viikkaan ne kasoihin, ja sit kaikki koululaiset ja eskarikin osaa omansa viedä kaappiin, kyllä joo.
Mutta mie teenkin nyt inventaariota tai jotain... siis otan hyllyiltä pois vaatteet, jotka on pieniä / kulahtaneita / lojunut muuten vaan hyllyllä kelpaamatta päälle tai jotain vastaavaa.
Ja sitä nuo murkutkaan ei raaski tehdä, että heittäisivät kinttanan lempipuseron pois, kun voi sitä vielä venyttää päälle... tai risat farkut, kun ne on NIIN mukavat... tai puhumattakaan siitä, että se ihana, rikkirepeytynyt lempipyjama... Tai toi pusero, josta en tykkää, mutta jos sitä vielä joskus vois koittaa käyttää...

Eli siksi teen työn itse, että saan kaappeihin haluamani lopputuloksen ---> siistit hyllyt ja päällekelpaamattomat vaatteet pois sieltä tilasa viemästä.

Yhteistyössä