Kuinka monta ruokapurkkia etelään mukaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Ollaan ensi viikolla lähdössä 2 viikoksi lomalle. Vauva 4kk on imetyksellä, mutta varmuudeksi ajattelin jokusen korvikepurkin ottaa mukaan. Meidän pitäisi alkaa nyt myös soseita antamaan ja kotoa käsin ajattelin soseet mukaan ottaa, että montakohan purkkia niitä ottaisi.

Meillä söi 8 purkkia päivässä ja se kerrotaan 16 niin saadaan 158 purkkia eli sen ottaisin mukaan kylmälaatikkoon ja vaatisin mussukalleni koneissa ja laivoissa oman kylmäsäilytystilan.

[QUOTE="vieras";23315911]4 kk ikäisenä 8 purkkia? Meillä ei lapsi syönyt missään vaiheessa tuota määrää päivässä =)[/QUOTE]

Niitä pikkupurkkeja ja aina on ollut kovia syömään.

Kyllä minä aloittaisin soseet vasta kotiin palauttuani. Pari viikkoa ei muuta asiaa mihinkään. Enkä ottaisi mukaan edes korvikemaitoja. Kyllä niitä saa joka paikasta. Ainakin apteekeista.

näin juuri! kohteesta paikanpäältä ostat. ei kukaan hullu niitä suomesta asti kanna!!!v

No onhan siellä, mutta vaan muutamaa hassua makua, taitaa olla vaan päärynä ja omena ja joku sekoitus, ainakin silloin kun esikoinen oli pieni. Elikkä ehkä otan mukaan vaan muutaman purkin, jos niitä kokeillaan siellä ja ostetaan sieltä sitten jotain lisää. Perunaa nyt voi ostaa siltä ja muussata sitten vauvalle omansa.

[QUOTE="shihtzu";23315995]No onhan siellä, mutta vaan muutamaa hassua makua, taitaa olla vaan päärynä ja omena ja joku sekoitus, ainakin silloin kun esikoinen oli pieni. Elikkä ehkä otan mukaan vaan muutaman purkin, jos niitä kokeillaan siellä ja ostetaan sieltä sitten jotain lisää. Perunaa nyt voi ostaa siltä ja muussata sitten vauvalle omansa.[/QUOTE]

Siis pariksi viikoksi tarvitset soseisiin totuttelevalle vauvalle, joka ei välttämättä vielä soseita tarvitse, montaa eri sössöä?

Sinuna unohtaisin koko jutun. :D

Me oltiin reissussa 8kk ikäisen nirson ruokailijan kanssa. Varmuuden vuoksi otettiin kotoa mukaan yksi liharuokapurkki ja yksi hedelmäpurkki /pvä, maidot oli siinä vaiheessa vielä tissistä. Ja sitten toivottiin että periltä löytyy jotain mikä kelpaa, mutta jos ei olisi löytynyt, niin kahdella purkilla + maidoilla olisi juuri pärjännyt.

Aloita soseet mieluummin vasta reissun jälkeen. Ikävää reissussa, jos vauva saa vatsanväänteitä sosekokeiluisa. Eikä kannata tuudittautua siihen, että ei esikoiselle/muillekaan tullut mitään. Tämän olen kantapään kautta itse oppinut.

Jos nyt kuitenkin haluat ne soseet aloittaa, niin kahdeksi viikoksi riittää varmasti ne muutama hassu maku mitä lomakohteesta saa. Teelusikallisiahan sitä ruokaa aluksi menee.

Onko joku erityinen syy miksi soseita pitäisi alkaa jo antamaan? Siis sellainen ettei sitä voi millään odotella tuota paria viikkoa.

Me ollaan todennäköisesti lähdössä pikkureissulle toukokuun lopulla jolloin vauva täyttää juuri 6kk. Meinaan jatkaa täysimetystä siihen asti että kotiudutaan ja aloitetaan maistelut vasta kotipuolessa. =)

Itse olen reissulle joskus ruokia ottanut (kun lapset on ollut niin silokurkkuja että kotimaisista purkeistakin on kelvannut vain muutama). Mutta ap:n tapauksessa aloittaisin kiinteät ilman muuta vasta reissun jälkeen.

Mun mielestäni vähän pöhkö kysymys, koska jos vauva on täysimetetty, se ei tarvitse yhtäkään korvikepurkkia matkalle. jos taas olet päättänyt esim. dokata tai vieroittaa lapsen rinnasta matkan aikana (mikä ei ole minusta ihan viisasta) niin osaat itse vastata siihen, paljonko dokaat ja kuinka pitkiä aikoja aiot olla imettämättä.

4kk täysimetetyn vauvan äidilta ei maidontulo lopu kuin seinään, itse asiassa keneltäkään ei lopu, mutta niin on aina helpompi väittää, jos ei jaksa tai huvita. Mutta sitä en arvostele, vaa jos haluat lopettaa imetyksen, sinuna tekisin sen kuitenkin matkan jälkeen, koska voi olla tukalaa täysien ja valuvien tissien kanssa reissussa.

Niin, ja täysimetyssuositus on nykyän varmaan yli sen puolen vuoden. Joten mikä kiire? Täysimetä vaikka 8-kuiseksi, jos lapsi kasvaa ja maitoa riittää. Paras vaihtoehto se joka tapauksessa aina on.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä