Kuinka monta prosenttia koronakuolemista on rokotetuilla?

Mullekin aina sanotaan, että:
vedä käteen!

Ja nyt olen ajautut taas tilanteeseen, etten kerkeä muuta tekemäänkään palstailun lisäksi
Emmä sulle sellasta ole sanonut 😭 ja jos sanoisinkin niin sitten ajattelisin vaan sun parasta😘, se kun kuulema ennalta ehkäisee eturauhassyöpää🧐, mutta voin mä sulle sanoa siihen sitte näinkin:

Nii että onko parempi onko, mitä häh??😤
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
  • Haha
Reactions: Lispetti
vierailija
No kun on eläkeläiset ja opiskelijat tuuraamassa vakituisia jotka kai ovat viimein lomalla tai sairaana?

tuohan ei ole uutta mut tuon satuin näkemään vasta.
 
vierailija
Olisi varmaan syytä lisätä kapasiteettia?
Lisää vain! Olen täysin sitä mieltä, että jos rokottamattomat tahtovat kustantaa lisää tehohoitopaikkoja, se heille suotakoon!
Eli ilman rokottamattomia tehohoitopaikkoja menee n. 43% koronaan sairastuneille. Eli kapasiteettia täytyy lisätä 55.8% jotta saadaan rokotehörhöt kustannetuksi. En tiedä, kuinka paljon lysti tulee teille maksaan, mut luulen, et ne, jotka ottaa rokotteen, pääsee halvemmalla. :)
 
Olisi varmaan syytä lisätä kapasiteettia?
Ei onnistu edes rahalla.. Laitteet maksavat(esim. hengityskone maksaa laitteen ominaisuuksien mukaan 20 000–50 000 euroa), mutta mistä se tehohoitoon koulutettu henkilökunta lisäpaikoille otetaan, kun jo nykyisinkin työtekijät ovat jaksamisen rajoilla? Tehohoitopotilaille tarvitaan myös se tila, joka on poissa muilta sairailta ellei kiinalaiseen tapaan rakenneta uusia sairaaloita parissa viikossa. Itse hoito maksaa keskimäärin 3000 €/vrk/potilas (HUSin tieto).
 
Viimeksi muokattu:
Jatkoa edelliselle, A-studion keskustelussa 21.10. kerrottiin, että yksi tehohoitopaikka maksaa noin miljoonan vuodessa. Tälläkin hetkellä HUSissa on kuitenkin käyttämättömiä paikkoja 10 kappaletta, koska ei ole riittävästi tehohoitohenkilökuntaa. :eek::eek:
 
vierailija
Jatkoa edelliselle, A-studion keskustelussa 21.10. kerrottiin, että yksi tehohoitopaikka maksaa noin miljoonan vuodessa. Tälläkin hetkellä HUSissa on kuitenkin käyttämättömiä paikkoja 10 kappaletta, koska ei ole riittävästi tehohoitohenkilökuntaa.
Kai ymmärrät, että kustannus tulee lähinnä palkkakuluista eli ilman henkilökuntaa tehohoitopaikan olemassaolo ei maksa miljoonaa vuodessa
 

Yhteistyössä