Kuinka monta päivää oksennustauti yleensä kestää aikuisella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos tiedosta!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos tiedosta!

Vieras
Jos oksennustauti alkaa näin maanantaina, niin joko siihen on lauantaihin mennessä täysin toipunut? Minulla kun alkoi tänään oksennustauti enkä ole sairastanut sellaista ainakaan 10 vuoteen joten en muista enää kunnolla kuinka pitkään se yleensä kestää.

Etköhän ole jo viikonlopuksi toipunut. Yleensä se kestää semmoset 1-2pv, noroviruksen oireet kai yleensä 12-72 tuntia. Itsellä on aina raju tauti, jossa 12 tuntia lentää molemmista päistä, ja sitten helpottaa. keskimäärin kerran vuodessa mahataudin sairastan, ja aina samanlaisen.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Etköhän ole jo viikonlopuksi toipunut. Yleensä se kestää semmoset 1-2pv, noroviruksen oireet kai yleensä 12-72 tuntia. Itsellä on aina raju tauti, jossa 12 tuntia lentää molemmista päistä, ja sitten helpottaa. keskimäärin kerran vuodessa mahataudin sairastan, ja aina samanlaisen.

Meillä oli tuo noroviruksen aiheuttama tauti. Poika oksenteli vuorokauden, tyttö muutaman kerran, mä muutaman tunnin ajan ja mies kans muutaman tunnin ajan. Olin kuumeessa melkein 6 pv ja ripuloin viikon, eli ei oksentelu kauan kestänyt mutta se muu |O Noroviruksessa pitää olla vielä kaksi oireetonta päivää ennenkuin voi lähteä minnekään. Joillakin mennyt ihan vain huonolla ololla ja toiset säästyneet kokonaan perheessä. Tarttuu n. 12 tunnin sisällä.

Meillä on/oli vatsatautia, oksentelu kestää ehkä n. 12 tuntia, ripuli 2 päivää, kuumetta päivän verran. Vaihtelee toki noi ajat, mutta ehkä keskivertona ton verran kesti täällä.

Yhteistyössä