Kuinka monta minuuttia teillä kesti synnytyksessä ponnistusvaihe?

• Viestiketjun aloittaja "wieras"
  • Ensimmäinen viesti
khgf
Ekassa tunnin, tytön pää oli jotenkin vinossa ja pyörähti oikeeseen asentoon kun alkovat valmistelemaan imukuppisynnytystä ja nostivat jalat telineisiin.

Tokassa 3 min joskin poika oli keskonen ja paino 2,5 kg niin sitä tuskin ees huomas et tupsahti maailmaan. Olin ihan et ai tuli vai?

kolme kertaa
Eka 1h33min, imukuppiavustuksella ulos.
Toka 4min, käsi poskella syntyi ja minä en ponnistanut vaan annoin kehon tehdä työn ja keskityin hengittämiseen.
Kolmas 42min, en löytänyt hyvää ponnistusasentoa siksi meni noin pitkään.

Silti vain ekan kanssa tuntui pitkältä ajalta. Kolmannen jälkeen olin yllättänyt kun tajusin että melkeen tunti meni, kuvittelin että korkeintaan vartti...

"sissi"
Ekassa n. tunnin ja oisin jaksanut pidempäänkin, synnytys kesti kokonaisuudessaan 6,5h.
Tokassa 14min., synnytys kesti reilu 4h. Molemmat tuli normaali raivotarjonnassa. Tokassa tais olla latu auki :D.

jaahaaaas
Eka muistaakseni 13 min, toinen paperiden mukaan 7 min, mutta tuo sisälsi myös kalvojen puhkaisun, vauva oli jo osin ulkona kun kätilö tuli lääkekaapilta siihen ja kolmas kait noin 40 min, mutta en saanut ponnistaa, piti antaa vauvan valua hitaasti. No ihan lopussa ponnistin hartian ulos. Hitauteen syynä vauvan iso koko ja siihen asti täysin kivuton synnytys. Käskivat antaa aikaa kudoksille venyä rauhassa. Minulle jokaisesta synnytyksen helpoin vaihe. Tai no, kuopuksen koko synnytys oli helppo vaikka vauva lähempänä 5 kg. Muut olleet muuten rankempia.

6xmama
Esikkoa pusasin ulos karmeat 1h45min ja saatiin lopulta ulos imukupin avulla, toka hätäsektio, kolmannen ponnistusvaihe oli vain 10 min, neljäs 5 min, viides 1min ja kutonen saman verran, käytännössä 0 min mutta papereihin merkattiin kuitenkin 1 minuutti.

Täällänäin
Eka 2min
Toka 20 min
Kolmas 5 min

Eka oli vauhditettu, kun sydänäänet laski, tokassa epiduraali vaimensi supistuksia ja kolmas olisi tullut vauhdikkaamminkin, jos olisi annettu siihen lupa.

Urakat
Aktiivista ponnistusta ensimmäisessä 2 h, avosuinen tarjonta, epäonnistunut imukuppi ja hätäsektio.
Toisessa 1,5 h, hyvin kookas vauva, sain punnerrettua 'viimeisellä yrityksellä' kun olivat laittamassa imukuppia.
Kolmatta ei tule.

Dabläippä
Ekassa 1h20min, HUH! Onneks en tienny etukäteen mitä tuleman piti ;) Toka olikin sit helppo keissi, n. 15min eikä edes sattunut! Olin ihan äimänä että niin helpolla tuli, kun olin valmistautunut isoon urakkaan :D

Yhteistyössä