Kuinka monta kiloa sinulta "jäi laitokselle"?

  • Viestiketjun aloittaja Kunhan vaan pohdin....
  • Ensimmäinen viesti
Kunhan vaan pohdin....
Kuinka paljon voisi odottaa painon putoavan synnytyksen jälkeen?
Vauva -3,5kg, lapsivesi ja istukka n. -1,5kg?
Mutta toisaalta eikös maidon nousu turvota ja kerää nestettä?
 
vieras
Kummastakin tuli n.16kg ja jäi laitokselle n. 6kg. Sitten parin seuraavan kuun aikana synnytyksestä lähti 5-6kg ja loput siinä puolen vuoden sisällä synnytyksestä ja laihduinkin jonkun verran lähtöpainosta. Imetys on ollu mulla aika tehokas rasvanpolttaja!
 
Ekasta tais jäädä muutama kilo vaan ja ne tuli muutamassa kuukaudessa takasin. Ja 20 kg tuli painoa ekan raskauden aikana.

Toisesta lapsesta jäi 6 kg ja raskauden aikana oli tullut 700g painoa lähtöpainoon lisää, että sinne vähän niin kuin jäi ne ekan raskauden kilotkin sitten toisen aikana :D
 
vieras
Jäi tuollaiset 20 kg eli miltei kaikki raskauden aikana tulleet kilot. Olin tosin sairaalassa peräti 2 viikkoa, sillä vauvat joutuivat teholle. Lapsivettä ja turvotusta oli paljon, siksi painoa lähti nopeasti.
 
jenni
Ei jääny multakaan edes lapsen painoa. eli noin 3 kg jäi ja poikakin painoi jo 4200, mutta sen jälkeen on pudonnut oikein urakalla. Ny synnytyksestä about kaks viikkoa ja paino 11 kg vähemmän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Tuo neljä kiloa kuulostaa "normaalilta". 11kg olisi huippua :)
On tainnut olla tosi paljon turvotusta, jotta saa 11kg hukattua laitosreissulle!
Mul ei oo ollu yhtään turvotusta koskaan raskausaikana, ihan silkkaa läskiä on tullu senkin edestä ja aina vähintään 11kg lähteny B)
 
Hmm..
Alkuperäinen kirjoittaja Näin:
Olin jo laiha ennen raskaaksituloa, alipianoinen. Raskauskiloja tuli yhteensä 10, joista 4 jäi laitokselle ja loput lähti sitten laihduttamalla 5kk aikana.
Miksi pitää laihduttaa jos on alipainoinen?

Itsekkin olen bmi 16, raskausaikana tuli 14kg, laitokselle jäi 5kg, kynsinhampain yritin pitää nuo 9kg mutta alle 1kk sisällä ne tippu ihan itsestään, ilman että oisin tehnyt mitään.

Pikkasen mulla v*tuttaa se.
 

Yhteistyössä