kuinka monta kertaa viikossa ulkoilette niin että perheen kumpikin aikuinen on mukana?

• Viestiketjun aloittaja "stiina"
  • Ensimmäinen viesti
"äitimuori"
..jos mies ei ole töissä niin päivittäin..lähinnä siis vkl ja lomilla. Lapset 1 ja 4v. Koirakin on. Olen kotona joten raahaan arkena siis kaikkia ulkona parisen kertaa päivässä.

"stiina"
Kyselen vähän näkökantoja omaan tilanteeseen.. meillä on tällä hetkellä kumpikin vanhempi kotona, mutta mies olisi halukas ulkoilemaan vain kerran viikossa. Kuulema jos hänestä olisi kiinni niin alle koulu ikäiset lapsemme pääsisivät kerran viikossa ulos. Minusta se ei ole normaalia ja siksi ulos lähtö jää harteilleni ja olen ainut joka sitä ehdottaa.

"kahden äiti"
Pari kertaa viikossa ollaan ulkona aikuiset ja lapset yhdessä. Jos asuttaisiin ok-talossa niin varmaan oltaisiin enemmänkin, kun olisi pihahommaa. Nyt kerrostalossa pitää lähtemällä lähteä ulos.

Lapset ulkoilee jomman kumman aikuisen kanssa vähintään kerran päivässä, yleensä kaks, aamupäivällä ja illalla. Illan ulkoilu on lyhkäisempi, joku 45 min.

Ulos mennään jos ei nyt kaatamalla sada. Silloinkin kyllä esikoinen tykkää välillä jonkun aikaa seikkailla sadetamineissa, onhan se jännää :)

Mun mielestä lasten motorinen kehitys edellyttää kyllä riittävää ulkona touhuamista. Ja oppiihan siinä monenlaista asiaa ympäröivästä maailmasta.

"kahden äiti"
Meilläkään mies ei muuten niin tykkää tuosta pihalla seisomisesta, mutta ottaa yleensä sitten salibandymailat tai futiksen mukaan. Hän myös monesti käy leikkipuistossa lasten kanssa iltaisin.

Minulla on silloin omaa aikaa.

noooo
Nyt kun ovat hoidossa, niin ulkoilu painottuu viikonloppuun. Kotona ollessa ulkoiltiin toki joka päivä ja usein illalla lisäksi koko perhe. Lisäksi pelataan koko perheellä jalkapalloa ja uidaan. Perheen kanssa oleminen on meille tosi tärkeää.

vierraass
Tarkoitatko kuitenkin koko perheen yhteistä ulkoilua? Vai vanhemmat keskenään vai vanhemmat + pienemmät lapset isompien jäädessä sisälle...

Minusta kerran viikossa koko perhe ulkoilemaan on jo hyvä. :) Muuten sitten kannattaa jakaa ulkoiluvuoroja, vaikka niin, että toinen menee lasten kanssa aamupäivällä ulos, toinen illalla. Tai vuoropäivin, jos kerran päivässä ulkoillaan. Jos lapset ovat kotihoidossa, olisi kerta päivään hyvä heidän päästä ulos.Jos välillä pitää yksittäisen sisäpäivän, vaikka kerta viikkoonkin, on ok.

"stiina"
Tarkoitatko kuitenkin koko perheen yhteistä ulkoilua? Vai vanhemmat keskenään vai vanhemmat + pienemmät lapset isompien jäädessä sisälle...

Minusta kerran viikossa koko perhe ulkoilemaan on jo hyvä. :) Muuten sitten kannattaa jakaa ulkoiluvuoroja, vaikka niin, että toinen menee lasten kanssa aamupäivällä ulos, toinen illalla. Tai vuoropäivin, jos kerran päivässä ulkoillaan. Jos lapset ovat kotihoidossa, olisi kerta päivään hyvä heidän päästä ulos.Jos välillä pitää yksittäisen sisäpäivän, vaikka kerta viikkoonkin, on ok.
Tarkoitan vanhemmat+lapset ulkoilua...lähinnä ne alle kouluikäiset jotka ei voi olla ulkona ilman vanhempia. Itsekin pitäisin kotihoidossa olevalla lapsella ihanteena että pääsis joka päivä ulos, mutta kun on minun harteilla viemiset niin vien mahdollisuuksien mukaan joka päivä, usein joka toinen päivä. Minusta on tosi inhottavaa että toinen kotona oleva vanhempi pesee kätensä lasten ulkoilutus velvollisuudesta...

Hsvvss
Kyllä lasten pitää päästä kerran päivässä vähintään ulos, ihan sama kuka ne vie ulos. Meillä usein minä vien, kun mies töissä ja tulee sen verran myöhään kotiin. Viikonloppuna vie kuka ehtii. Ehkä max kerran viikossa ulkona on sekä isä, että äiti ja lapset. Otetaan sitä omaa aikaa sillon kun toinen vanhempi lasten kanssa ulkoilemassa.

[QUOTE="stiina";30464476]Kyselen vähän näkökantoja omaan tilanteeseen.. meillä on tällä hetkellä kumpikin vanhempi kotona, mutta mies olisi halukas ulkoilemaan vain kerran viikossa. Kuulema jos hänestä olisi kiinni niin alle koulu ikäiset lapsemme pääsisivät kerran viikossa ulos. Minusta se ei ole normaalia ja siksi ulos lähtö jää harteilleni ja olen ainut joka sitä ehdottaa.[/QUOTE]

Kuule sun mies on vain laiska ja haluaa sysätä ikävät asiat sun tehtäviksi.
Lapsilla on oikeus päästä ulos joka päivä. Ja miehesi velvollisuus on hoitaa osansa tästä puuhasta.

"stiina"
[QUOTE="nii";30465653]Mitäs se sun miehesi tekee sillä aikaa kun te ulkoilette?[/QUOTE]

Suurimmaksi osaksi aikaa tuijottaa puhelinta ja löhöää. Joskus omantunnon tuskissa tekee jotain asioita mitkä on jäänyt roikkumaan, asentaa lamppua tai laittaa iltapalaa pöytään jos illalla ulkoilen lasten kanssa. Mut fakta on se etten muista milloin viimeksi mies on oma aloitteisesti napannut lapset ja vienyt ne ulos tai mihinkään muuallekaan.
Kk sisällä, käytti yhden lapsista leikkipuistossa kun nukuin aamulla kotona kun olin päässyt toisen kerran vuoden sisällä iltaa istumaan kavereiden kanssa. Se oli hieno fiilis :)

Pin
Aika harvoin. Ulkoillaan lähes päivittäin ja mies vie ehkä kolme kertaa viikossa lapsia ulos jotta minä saan olla rauhassa.

Sateella tai muuten inhottavalla ilmalla ei lähetä ulos ollenkaan kun ei huvita.

"Jaa"
Yhes käydään tosi harvoin ulkoilemas. Ja aika harvoin mies vie lapsia ulos. Nyt kun tulee lunta niin aijon ottaa asiakseni lykätä välillä ne tuonne pihalle touhailee että saan vähän siivottua sisällä. :D

gieras
hyvin harvoin, maksimissaan kerran viikossa. Minä vien arkisin päivällä, mies joskus illalla, jos ei olla päivällä oltu pihalla ja viikonloppuisin yleensä mies hoitaa ulkoiluttamisen tai sitten menään kaikki. Sateella tai karseella myrskytuulella ei kyllä mennä ulos ja -30 asteen pakkasiakin vältellään ihan hyvällä omatunnolla.

viera.s
Joskus ulkoiltiin perheen kanssa melkein joka viikonloppu ainakin kerran. Viime aikoina nämä yhteisulkoilut on jääneet vähiin, kun on rakennusprojektia yms. eikä tietty tähän aikaan vuodesta ulkoilusäätkään mitenkään houkuttelevat. Joten yleensä toinen menee lapsen ja koiran kanssa ulos, toinen tekee jotain muuta sillä aikaa.

Meidän lapsi on puolipäivähoidossa ja minä hänen kanssaan kaksin iltapäivät, silloin ulkoillaan, jos ei ole muuta ihmeempää ohjelmaa (jollon toki koiran kanssa täytyy kuitenkin pienellä lenkillä käydä). Illalla mies lähtee lapsen kanssa ulos kerran tai pari viikossa, etenkin jos syystä tai toisesta iltapäiväulkoilu on jäänyt pois tai vähäiseksi. Aamupäivisin lapsi toki ulkoilee myös hoidossa.

Aloittaja, jos mies ei asiaan osallistu, niin eipä sinun auta kuin itse viedä lapset ulos. Eihän siihen sinänsä molempia vanhempia tarvita, joten jos asia on molemmille epämieluisa, koita saada mies ottamaan edes pari ulkoilutusvuoroa viikossa ja itse hoidat asian sitten viitenä päivänä. Minusta kylläkin ihanne olisi, että lapset pääsevät päivittäin 2-3 kertaa ulos, mutta riippuu toki vähän säistä ja lasten iästä. Kerta päivässä on minusta kuitenkin normaalitilanteessa ehdoton minimi.

....
Ei vielä ole lapsia, mutta veikkaan että asia menee seuraavasti.
Itse menen vaunujen ja koirien kanssa yksin kävelylle, miestä lenkkeily/päämäärätön kävely ei kiinnosta. Mutta omalla pihalla varmaan ollaan melkein päivittäin koko perhe, en tosin tiedä lasketaanko sitä sitten ulkoiluksi.
Se miten leikkipuistoilu ym onnistuu, en tiedä vielä. Kun on nuo koiratkin, niin saa nähdä onko naapurustossa sellaisia hankalia aikuisia vaiko ei.

Yhteistyössä